موتورهای جستجو عاشق محتوای تازه هستند. دقیقا منظور از تازگی همان برداشتی است که شما در خصوص واژه تازه از همه چیز دارید. البته تازه بودن محتوا را به عوض کردن تاریخ انتشار و بروز رسانی قالب صفحات بصورت روزانه فرض نکنید ، تصور نکنید با دستکاری تاریخ انتشار یک محتوا ، محتوای شما از نظر موتورهای جستجو تازه محسوب می شودو در رنکینگ شما تفاوتی ایجاد می شود . این دقیقا مثل این است که یک کتاب را بدون اینکه محتوایش را تغییر دهید هر سال به عنوان کتاب جدید به بازار ارائه دهید و فقط تاریخ نشر و جلد و صفحه بندی آن را تغییر دهید ، مردم خنگ نیستند ، بازدیدکنندگان وب سایت شما و موتورهای جستجو هم خنگ نیستند و براحتی این نوع تقلب را شناسایی می کنند. حتی اضافه کردن صفحات خالی از محتوا به وب سایت از نظر موتورهای جستجو محتوای تازه محسوب نمی شود.

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که شرکت گوگل دارای یک الگوریتم جالب به نام QDF است که مخفف Query Deserved Freshness است. اگر در موتورهای جستجو به ویژه گوگل تعداد جستجوی یک کلید واژه بیشتر از حد معمولی شود که تاکنون در موتورهای جستجو انجام می شده است. گوگل برای این واژه ساختار QDF را پیاده سازی می کند ، در این حالت گوگل تمامی وب سایت هایی که دارای کلمه کلیدی مورد نظر هستند را جستجو کرده و بررسی می کند که نسبت به روزهای قبل چه مطلب جدیدی در این محتوا تولید شده است ، هر چقدر مطلب شما تازه تر و بروز تر باشد در صفحات اول و نتیجه های اولیه گوگل با رتبه بالاتری نمایش داده می شود. حال فرض کنید این اتفاق برای وب سایت شما می افتد، شما مطلبی مثلا در خصوص هک شبکه های وایرلس نوشته اید ، با اینکه وب سایت های بسیاری در خصوص این موضوع مطالبی نوشته اند اما مطلب شما به روز و با کیفیت و البته تازه تر از مطالب سایر وب سایت هاست ، به محض اینکه کاربران شروع به جستجو در این مورد کنند وب سایت شما در نتایج اولیه گوگل نمایش داده می شود و این می تواند یک توفان ترافیکی خوب را روانه وب سایت شما کند.

به این حالت که به یکباره موجی از جستجو در خصوص یک مطلب در موتورهای جستجو پیش می آید در اصطلاح Active Hurricane گفته می شود. زمانیکه یک توفان فعال ( AH ) وجود ندارد ، نتیجه جستجو صرفا به وب سایت های معمولی و همیشگی ختم می شود اما زمانیکه یک توفان جستجو پیش می آید نتیجه ای که در موتورهای جستجو نمایش داده می شود در هر لحظه ممکن است تغییر کند ، ممکن است به یکباره لیست نتایجی که بصورت همیشگی بدست می آمده به کاربران نمایش داده نشود. در چنین لحظاتی اگر در مورد واژه مورد جستجوی توفانی ، شما مطلبی در اینترنت قرار بدهید قطعا بازدید وب سایت شما بالا می رود و شما تا روزها و هفته ها ممکن است به خاطر این محتوای جدید در صفحات اول گوگل نمایش داده شوید. توجه کنید که بعد از مدتی ممکن است دیگر نتیجه جستجوی موتورهای جستجو شما را در لیست های اولیه خود نیز نمایش ندهد ، این به خاطر این نیست که مطلب شما بی کیفیت است بلکه به خاطر این است که توفان جستجوی آن مطلب پایان یافته است. وب سایت هایی که خوب می توانند این توفان های جستجو را ردگیری کنند بسیار در کارشان موفق می شوند و به یکباره رشد خوبی در سئو می کنند ، فرض کنید که در تلوزیون به یکباره در خصوص ارائه سبد کالا به مردم صحبت می شود ، وب سایتی که در اولین لحظه مطلبی در این خصوص منتشر کند قطعا بازدید بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهد اما طبیعی است که بعد از ارائه شدن سبد کالا دیگر کسی در این خصوص جستجویی نمی کند ، این به نوعی بازار بورس سئو محسوب می شود.