گسترش کشینگ دروپال برای ذخیره ی بهتر اطلاعات کش شده
۶ – روش هایی موجود است که کشینگ درون ساخت دروپال را بهبود می دهند. به این طریق که اطلاعات کش شده در دروپال را به جای این که در پایگاه داده ی سایت ذخیره کنند، در یک مکان دیگر ذخیره می کنند و به این ترتیب، ترافیک پایگاه داده باز هم کمتر می شود و سرعت سایت بالاتر می رود.
از جمله ی این ماژول ها می توان موارد زیر را نام برد:

ماژول memcache از سرویس memcache برای ذخیره ی اطلاعات کش شده در حافظه ی اصلی سرور (ram) استفاده می کند که دستیابی به آن فوق العاده سریع می باشد.
ماژول apc اطلاعات کش شده را در ram سرور ذخیره می کند. استفاده از apc در php همواره توصیه می شود زیرا علاوه بر این که می توانید اطلاعات کش دروپال را در آن ذخیره کنید، خود apc یا همان Alternative PHP Cache دارای یک قابلیت Op-Code caching می باشد که کد های php سایت را پس از کامپایل کش می کند و سربار کامپایل php را حذف می کند و همواره سبب می شود که کد های php خیلی سریع تر اجرا شوند.
ماژول redis از سرویس redis server که یک key-value storage بسیار سریع می باشد به عنوان سیستم کشینگ دروپال استفاده می کند. استفاده از این ماژول می تواند سرعت سایت را خیلی زیاد کند.
اما استفاده از این سرویس در هاست های اشتراکی معایب خاص خود را خواهد داشت.
ماژول mongodb می تواند اطلاعات سایت را در دیتابیس NoSQL به نام MongoDB ذخیره کند. البته این ماژول خیلی فراتر از یک سیستم کشینگ می باشد.
ماژول filecache اطلاعات کش را در فایل های ساده ذخیره می کند. معمولا دسترسی به فایل های ساده خیلی سریع تر از دسترسی به پایگاه داده و اجرای کد SQL می باشد.