نقاط مشترک بین کنترل های داده
مهمترین وجه اشتراک بین کنترل های DataGrid ، DataList و Repeater ، استفاده از خصلتی با نام DataSource و یک متد با نام DataBind است . به منظور نسبت دهی داده به هر یک از کنترل های فوق از فرآیند مشابهی استفاده می گردد :

نسبت دهی داده هائی که می بایست نمایش داده شوند به خصلت DataSource
فراخوانی متد DataBind

یکی دیگر از نقاط مشترک بین کنترل های فوق ، بکارگیری تعداد مشخصی از DataWebControlNameItems است . یک DataGrid از تعدادی DataGridItems ، یک DataList از تعدادی DataListItems و یک Repeater از تعدادی RepeaterItems تشکیل می گردد . پس از فراخوانی متد DataBind ، در مجموعه رکوردهای موجود در DataSource حرکت نموده و برای هر یک از آنان یک نمونه جدید DataWebControlNameItem ایجاد و به کنترل اضافه می گردد . پس از ایجاد یک نمونه DataWebControlNameItem ، به خصلت DataItem آن مقدار مربوط به رکورد جاری DataSource نسبت داده شده و متد DataBind مربوط به DataWebControlNameItem فراخوانده شده تا ستون ها ی مربوط به رکورد Datasource به DataWebControlNameItem نسبت داده می شوند . ( در این رابطه تفاوت اندکی بین سه کنترل اشاره شده وجود دارد که در ادامه به بررسی آنان خواهیم پرداخت ) . علاوه بر وجود شباهت های فوق ، کنترل های فوق از سه رویداد مشابه نیز استفاده می نمایند :

ItemCreated : رویداد فوق یک مرتبه به ازای هر DataWebControlNameItem که به کنترل اضافه می گردد ، فعال می گردد . فعال شدن رویداد فوق قبل از نسبت دهی خصلت DataItem مربوط به DataWebControlNameItem می باشد .

ItemDataBound : رویداد فوق نیز یک مرتبه به ازای هر DataWebControlNameItem که به کنترل اضافه می گردد، فعال می شود ولی زمان فعال شدن آن پس از نسبت دهی خصلت DataItem مربوط به DataWebControlNameItem خواهد بود .

ItemCommand : رویداد فوق هر مرتبه که رویداد Command برای یک Button و یا LinkButton موجود در کنترل فعال می شود ، اجراء می گردد .