راه اندازی ویدئو کنفرانس مبتنی بر وب وتنظیمات آن
Flash Media Server
محصولی از شرکت adobe که در دو نسخه interactive و streaming عرضه شده و همچنین قابل استفاده در ویندوز و لینوکس میباشد.
در نسخه streaming شما قادر به اشتراک گذاشتن صدا و تصویر هستید و در نسخه interactive علاوه بر دو مورد صدا و تصویر قادر خواهید بود از امکان Share Object یا Share Desktop هم بهره مند گردید.هر دو نسخه بالا به صورت تجاری قابل عرضه میباشد.
علاوه بر این دو نسخه ، نسخه Development این نرم افزار نیز عرضه گردیده که این نسخه دارای تمامیه قابلیت های نسخه Flash Media Interactive Server میباشد ولی محدود شده به ۱۰ تماس همزمان است.شما میتوانید این نسخه را در این لینک دریافت نمایید.
http://www.adobe.com/go/tryflashmediaserver

روش نصب و تنظیمات Flash Media Server 3

۱٫بعد از دانلود Pack مربوط FlashMediaServer3.exe را اجرا کنید.
۲٫پنجره welcome را next نمایید.
۳٫محتوی agreement را قبول کنید و next نمایید.
۴٫Serial Number محصول خود را وارد نمایید. اگر میخواهید از نسخه Development استفاده کنید فیلد مربوط را خالی رها کنید و Next نمایید.
۵٫محل نصب برنامه را مشخص کنید.
۶٫نام کاربری و کلمه عبور admin برنامه را مشخص کنید.
۷٫تنظیمات پورت را به صورت پیشفرض رها کنید. پورت ۱۹۳۵ پروتکل rtmp برای انتقال صدا و تصویر و پورت ۱۱۱۱ برای هدایت و وضعیت برنامه از طریق XML میباشد. پروتکل rtmp مبتنی بر TCP میباشد و میتواند صدا،تصویر و اطلاعات را از کلاینت فلش به سرور فلش انتقال دهد.
۸٫نصب برنامه را به اتمام برسانید.

برای Start سرویس میتوانید از Start Adobe Flash Media Server 3.0.1 و Start Flash Media Administration Server 3.0.1 واقع در منوی Start استفاده نمایید. توجه کنید ! این نرم افزار به صورت یکی از سرویس های ویندوز هم در دسترس میباشد.

برای تنظیمات و هدایت برنامه کافیست Flash Media Administration Console را واقع در منوی:
Start > Program > Adobe اجرا نمایید.
همچنین شما قادر خواهید بود تمامیه Server های خود را تنها از یک کنسول هدایت کنید.

استفاده و تنظیمات نهایی

بعد از نصب برنامه و راه اندازی سرویس ، به طور پیش فرض در مسیر:
C:\Program Files\Adobe\Flash Media Server 3 پوشه ای به نام applications ساخته خواهد شد که وظیفه تبادل اطلاعات را به عهده دارد و پیش فرض آن دو URL میباشد live برای Stream زنده و vod برای پخش فیلم و یا صدای ذخیره شده. البته این ۲ پوشه به عنوان نمونه ساخته شده اند و دو فایل main.far و Application.xml داخل هر پوشه وظیفه نهایی را به عهده خواهند گرفت و عمل مربوطه را انجام میدهند. البته میتوان به جای فایل باینری mail.far از معادل سورس آن در main.asc که نمونه آن در پوشه samples وجود دارد نیز بهره برد.