پایان عمر کلیدواژه ها
پیش تر، وقتی موتور های جستجو جوان تر بودند و کاربران هم اطلاعات کمتری نسبت به موتور های جستجو داشتند، گوگل کلیدواژه را به عنوان یک روش اصلی برای جستجو معرفی کرد. اما امروزه با پیشرفت و بلوغ الگوریتم های موتور های جستجو و همچنین افزایش آگاهی و دانایی کاربران، گوگل مجبور به ایجاد تغییرات متعددی در الگوریتم های موتور جستجوی خود شد. امروزه دیگر کاربران به خوبی می دانند که چطور باید دنبال اطلاعات مورد نیاز خود بگردند و یا بر روی کدام نتیجه کلیک کنند.

تفسیر قدیمی که از کلمات کلیدی در سئو وجود داشت، امروزه دیگر مطرح نیست و حتی نادرست است. کاربران از کلمات ساده برای جستجو و پیدا کردن اطلاعات مورد نیاط خود استفاده نمی کنند. آن ها همانند صحبت بین دو انسان، از موتور های جستجو سوال می پرسند.

آنها عباراتی را مورد جستجو قرار می دهند که قصد و منظور شان از جستجو را بیان می کند. که به آن ها query می گویند. گوگل هم تلاش می کند که مفهوم و مقصود عبارت سوال شده را با مفهوم اطلاعات موجود در پایگاه داده اش مقایسه کند و بهترین و مرتبط ترین نتایج را به ارمغان آورد. برای مثال، می توان به ویژگی های گوگل اشاره کرد که در جستجو به شما کمک می کند: مثلاً Auto Complet که به صورت خود کار عبارت شما را بر اساس مقصود شما از جستجو تکمیل می کند. و یا Spelling Correction که لغات املایی شما را بر اساس نیت شما از جستجوی آن بررسی و اگر غلط بود آن را تصحیح می کند.