Dropbox، امکان به اشتراک گذاری فایل

اپلیکیشن محبوب Dropbox ، که به ارائه‌ی فضای رایگان بر روی وب می‌پردازد، به معرفی سیستم جدیدی برای به اشتراک گذاری لینک‌ها پرداخته و در این رابطه اعلام نموده است که از این پس، همگان می‌توانند به محتوای موجود بر روی Dropbox، بدون نیاز به داشتن حساب کاربری در این وب سایت دسترسی داشته باشند. www.ParsCms.com

امکان جدید Dropbox ، به دارندگان اکانت بر روی این وب سایت، اختیار انتشار اسناد، تصاویر و فایل‌های ویدئویی برای کسانی که مایل به داشتن اکانت بر روی Dropbox نیستند را، به خودشان واگذار کرده است. به اشتراک گذاری محتوا بر روی تمامی ابزارها، با این تمهید جدید، ساده‌تر می‌شود. وقتی کسی لینکی را از روی این وب سایت، برای دیگران ارسال می‌کند، گیرنده ممکن است سبک کاری جدید آن را بپسندد و مایل به داشتن آن باشد.
یکی از مهم‌ترین مزایای روش جدید Dropbox ، در این شیوه اشتراک گذاری، برای افراد و شرکت‌هایی است که مایلند محتوای تبلیغاتی و یا بازاریابی خود را، از طریق کانال‌های متفاوت به دست مشتریان برسانند و دیگر نگرانی در رابطه با مشکلات گیرندگان فایل‌ها، در استفاده از آن‌ها، نداشته باشند.

کاربران موبایلی که مایلند فایل یا پوشه‌ای را از طریق Dropbox با دیگران به اشتراک بگذارند، کافی‌ست در گوشه‌ی سمت چپ و پایین صفحه، دکمه‌ی دریافت لینک را فشار دهند تا یک URL منحصر به فرد برای فایل یا پوشه‌ی مورد نظرشان ایجاد شود و در نهایت فرایند به اشتراک گذاری به همین سادگی، انجام گیرد.

از ابتدای سال ۲۰۱۱، Dropbox نسخه‌ی بتای نمایش دهنده‌ی فایل، درون مرورگر را، راه اندازی کرده و از آن تاریخ در دسترس تمامی کاربران خود قرار داده است. کاربران با استفاده از این پخش کننده‌ی فایل، نیازی به دانلود، استخراج و بازگشایی نخواهند داشت. بلکه تنها با یک کلیک به مراد خود می‌رسند. البته در این پخش کننده امکان دانلود برای افراد و دسترسی کامل به فایل‌های به اشتراک گذاشته شده نیز، در نظر گرفته شده است.

هر دو امکان جدید و مهم ذکر شده در بالا، نشان می‌دهد که Dropbox مایل نیست، فقط به عنوان یک مخزن در وب شناخته شود. فعالیت‌ها و به‌روزرسانی‌های اخیر Dropbox می‌تواند تنور رقابت بین این شرکت و رقبایش همچون Windows SkyDrive و Google drive را داغ نگه دارد.

البته تجربه نشان داده این دو رقیب قدرتمند هم ساکت نمی‌نشینند و سیاست‌های جدیدی را پایه‌گذاری خواهند کرد و از عرصه رقابت، پا پس نخواهند کشید. حال باید منتظر عکس‌العمل آن‌ها بنشینیم و از غنیمت‌های رایگانی که از جنگ این ابرقدرت‌ها به جا می‌ماند، لذت ببریم!