آپدیت شدن پیچ رنک گوگل

موتور جستجوگر گوگل، به هر سایتی یک امتیاز یا رتبه بین ۰ تا ۱۰ می دهد. این رتبه که به پیج رنک گوگل (Google Page Rank) معروف است برای صاحبان سایت ها (وب مسترها) اهمیت زیادی دارد. چرا که داشتن رتبه یا همان پیج رنک بالاتر علاوه بر اینکه باعث گرفتن بازدید کننده بیشتر از طریق گوگل خواهد شد، از نظر اعتبار نیز جایگاه خاصی دارد. معمولا هر چه Page Rank یک سایت بالاتر باشد بازدید و اعتبار آن نیز بیشتر خواهد بود.

گوگل بر اساس الگوریتمی که کاملا مخفیانه و تنها در اختیار مدیران ارشد این کمپانی است، رتبه سایت ها را تعیین میکند. ولی بعضی از مهم ترین فاکتورهای آن کاملا مشخص است. مثلا اینکه چه تعداد وب سایت دیگر به سایت شما لینک دهند اهمیت زیادی در تعیین Page Rank دارد. البته جایگاه و رتبه خود سایت های لینک دهنده نیز مهم است.

بالاخره پس از مدت ها انتظار امروز ( ۶ December ۲۰۱۳ ) گوگل پیچ رنک های خود را آپدیت نمود .

اما در میان افراد و سایت هایی که مطالبی در مورد حذف رنک گوگل و یا از بین رفتن رنک گوگل مقاله منتشر میکردند ثابت شد که هنوز گوگل به رتبه بندی خودش معتقد هست و دلیلی برای حذف این امتیاز دهی ندارد و امروز صبح جمعه ۱۵ آذر ۹۲ رنک تمام سایت ها بروز شد و طبق گفته های خود گوگل سایت هایی که لینک سازی و لینک خارجی خوبی داشتند رنک قابل قبولی را دریافت کردند.