نکات مهم در طراحی پوسته

رعایت استانداردهای w3c: رعایت این استانداردها در کد نویسی پوسته موجب می شود، وب سایت در مرورگرهای رایج قابل مشاهده باشد، همچنین موتورهای جستجو توجه بیشتری به سایت هایی که این استانداردها را رعایت کرده اند می کنند و به آنها رنکینگ بهتری می دهند.

استفاده کمتر از فلش در طراحی پوسته : در صورت عدم نصب فلش بر روی سیستم کاربر، بخش هایی که با فلش طراحی شده است نمایش داده نمی شود.

طرح گرافیکی ورنگ بندی متناسب با کاربرد سایت: سایت ها با اهداف گوناگون طراحی و راه اندازی می شوند، طرح و رنگ بندی پوسته سایت می بایست متناسب با کاربرد سایت باشد.

Cross Browser بودن سایت: طراح در کد نویسی پوسته سایت می بایست به نحوه نمایش سایت در مرورگرهای مختلف دقت داشته باشد.

طراحی یک وب سایت با ابزارهای مختلفی از جمله وردپرس، جوملا، دیگر سیستم های مدیریت محتوا، پورتال ها، کد نویسی با زبان های برنامه نویسی تحت وب از جمله asp.net ، php و… صورت می گیرد. براساس نوع طراحی سایت، روشهای طراحی پوسته نیز متفاوت است و پوسته ها را می توان براین اساس طبقه بندی کرد.طراحی پوسته برای یک وب سایت با استفاده از کدهای HTML ، CSS ، جاوا اسکریپت، JQuery و…انجام می پذیرد. (HTML  (Hyper Text Mark uplnguage  یک زبان نشانه گذاری است که با استفاده از تگ ها به مرورگر اعلام می کند در هر بخش از صفحه چه عناصری نمایش داده شوند.( CSS ( Cascading Style Sheet اولین بار در سال ۱۹۹۶ ارائه شد. با استفاده از CSS ظاهر، طرح، رنگ بندی، فونت و… صفحات از محتوای آنها که با استفاده از کدهای HTML تولید شده جدا می شود.کدهای استایل به صورت In Line ، Embeded و External قابل پیاده سازی می باشند. جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپتی است که با کدهای HTML در ارتباط بوده و روی پلتفرم های مختلف قابل اجراست. (به سیستم عامل وابسته نیست)

JQuery یک Framework براساس زبان جاوا اسکریپت است. در واقع این کتابخانه استفاده از کدهای جاوا اسکریپت را ساده می سازد،با استفاده از function ها و Object های جاوا اسکریپت که از پیش تعریف شده، قابلیت های زیادی را می توان در صفحات ایجاد کرد از جمله :

امکان تغییر اجزا ء صفحه وب توسط کاربر، ایجاد انیمیشن، فرم های سمت کاربر (Client Side)  و…

به منظور طراحی پوسته علاوه بر نیاز به آشنایی با موارد فوق تسلط به فتوشاپ نیز ضروری می باشد. با استفاده از نرم افزار فتوشاپ می توان قالب ها را به صورت گرافیکی طراحی و سپس تبدیل به کد کرد. همچنین طراح وب سایت می بایست تا حدودی با زبان برنامه نویسی سایت (asp.net ،PHPو…) آشنایی داشته باشد زیرا ممکن است زبان برنامه نویسی محدودیت هایی در طراحی پوسته اعمال نماید.