تگ‌های تکنوراتی

طبق گفته‌های سایت، تکنوراتی(Technorati) یک “موتور جستجوی همزمان است که اتفاقات محدوده بلاگ را بررسی می‌کند. تکنوراتی، تعداد لینک‌ها و مطالب مربوط به بلاگ‌ها را دنبال کرده و ذات همزمان بلاگ‌‌ها را بررسی می‌کند. از آنجا که تکنوراتی به طور خودکار و سریع، از وب بلاگ‌ها هشدار دریافت می‌کند، توانایی دنبال کردن هزاران آپدیت در ساعت را دارد. این همان میزان آپدیت‌های حیطه بلاگ است و این سایت توانایی نظارت بر جوامع(شبکه لینک‌دهی) را بر اساس مکالمات دارد.

تگ‌های تکنوراتی برای دسته‌بندی موضوعات و اطلاعات متفاوت که در بلاگ استفاده می‌شوند، بکار می‌روند. تکنوراتی از دسته‌بندی‌های وردپرس به عنوان تگ‌های خودکار استفاده می‌کند. شما می‌توانید با اضافه کردن rel=”tag” در هر لینک ورودی به سایتتان، یک تگ را به آن اضافه کنید. برای مثال:

<a href=”http://wordpress.org/” rel=”tag”>WordPress</a>

<a href=”http://codex.wordpress.org/” rel=”tag”>Codex</a>

چندین پلاگین وردپرس برای افزایش تگهای تکنوراتی وجود دارد.

نکته: در وردپرس مدل ۱٫۵x، تکنوراتی به طور خودکار، نام‌های دسته بندی شما را به عنوان تگ، می‌شناسد.  برای اطلاعات بیشتر به مقاله  WordPress Categories, Technorati Tags and Search Engine Optimisation مراجعه کنید.

نکته: برای لیست‌نویسی بهینه تکنوراتی، شما باید فید Atom را در هدر تم خود قرار دهید. برای این کار، باید از کد زیر استفاده کنید. این کد را می توانید بین تگ‌های <head> و </head> قرار دهید:

<link rel=”alternate” type=”application/atom xml”

title=”Atom 0.3″ href=”<?php bloginfo(‘atom_url’); ?>” />

بدون اضافه کردن فید Atom در هدر، پست‌های شما در تکنوراتی، احتمالا اشتباه نشان داده خواهند شد. این می‌تواند باعث شود محتوای پست در تکنوراتی، به جای نشان داده شدن در بخش اصلی، در محتوا کپی شوند.