در اینجا به چند اشتباه رایج و متداول که باید در طراحی وب سایت از آنها اجتناب نمایید اشاره شده است:

بارگزاری آهستهء صفحات وب سایت

مسئله: آیا تا به حال به وب سایتی مراجعه کردید که برای بارگزاری صفحات آن مجبور شوید مدتها در انتظار بمانید؟ راه حل: بهینه سازی تصاویر وب و پایین آوردن وضوح تصاویر برای رسیدن به سرعت بالاتر در بارگزاری صفحات، سایز صفحات باید زیر KB60 باشد.

صفحه بندی صفحات

مسئله: وب سایت هایی که ناوبری آنها در مکان های مختلفی از صفحات وجود دارد. این سایت ها به نظر به هم ریخته و غیر حرفه ای می آیند. راه حل: در طراحی سایت خود باید صفحه بندی صفحات شما بدون تناقض و سازمان یافته باشد. اطمینان حاصل فرمایید که همهء صفحات شبیه و ناوبری و حرکت در آن در یک محل در هر صفحه باشد.

رنگها و طراح های تند و زننده

مسئله: آیا تا به حال وب سایتی را دیده ایدکه رنگ پس زمینه آن نئون و بسیار روشن بوده که امکان خواندن محتوا به سختی وجود داشته باشد. دلیل آن هم زیادی رنگ ها بوده است. راه حل: فکر می کنم راه حل استفاده از رنگ های ملایم در طراحی وب سایت برای ” راحتی خواندن مطالب” میباشد.از استفاده از رنگ های بسیار تیره با فونت های روشن در طراحی وب سایت خود دوری نمایید. پس زمینه ء سفید با فونت سیاه بهترین گزینه برای طراحی سایت متداول می باشد.

دستور زبان و املای نادرست

مسئله: املا و دستور زبان اشتباه در صفحات راه حل: بررسی همیشگی محتوا

فونت و سایزها

مسئله: فونت های serif-times-new roman برای خواندن در مانیتور کامپیوتر بسیار دشوار می باشد. همچنین متنهایی که سایز فونت آنها بسیار ریز یا درشت می باشد نیز برای خواندن مشکل می باشد. راه حل: استفاده از فونت هایی غیر از فونت های بالا در طراحی سایت مانند arial – verdana – MS sans serif برای صفحات که خواندن آنلاین آنها آسان می باشد. در این صورت طراحی سایت شما و ظاهر آن بهتر و حرفه ای تر به نظر می رسد. خواندن مطلب برای بازدیدکنندگان بسیار آسان تر می باشد.

عدم وجود “فضای سفید خالی” به مقدار کافی

مسئله: درج بیش از حد محتوا و مطالب در صفحات می تواند بسیار خسته کننده باشد. راه حل: در طراحی سایت خود مطالب را به گونه ای قرار دهید که برای خواندن آسان بوده و در واقع مطالب را به قسمت های کوچک و قابل کنترل تر تبدیل نمایید. همچنین استفاده از زیر عنوان و علائمی مانند “-” و “●” برای سهولت در خواندن مطالب وب سایت ضروری می باشد.

استفاده از موزیک های زیبا در وب سایت که قابل کنترل برای کاربر نباشد

مسئله: استفاده از موسیقی در طراحی وب سایت که سازگار با وب سایت شما نبوده و یا قابل کنترل توسط کاربر نباشد( نبودن گزینهء خاموش-روشن) راه حل: اگر فکر می کنید برای طراحی سایت خود به هر دلیلی نیاز به استفاده از موسیقی در وب سایت دارید، حتماٌ گزینه ای برای بازدیدکنندهء وب سایت طراحی نموده تا روشن و یا خاموش بودن موسیقی توسط افراد به سرعت و به راحتی قابل کنترل باشد.

صفحه بندی و طراحی سایت ضعیف

مسئله: آیا تا به حال وب سایتی دیده اید که “بیش از حد” اغراق آمیز به نظر برسد؟ این گونه وب سایت ها سعی می کنند از هر پیکسلی از فضای موجود در صفحه استفاده نمایند. راه حل: در طراحی سایت خود صفحات را بیش از حد پر از مطالب و تصاویر نکنید. در وب سایت خود قسمتی از فضای موجود بین محتوا و تصاویر را خالی بگذارید.

عدم به روز رسانی وب سایت

مسئله: آیا تا به حال به وب سایتی برخورده اید که هر زمان به آن مراجعه نمودید هیچ تغییری در آن ندیدید؟ راه حل: همیشه به صورت مداوم محتوای وب سایت خود را بروزرسانی نمایید.

عدم داشتن هیج گونه سیاست حفظ حریم خصوصی

مسئله: عدم اعلام حفظ حریم خصوصی در طراحی وب سایت راه حل: اضافه کردن “حفظ حریم خصوصی” در وب سایت. اطمینان حاصل فرمایید که افراد می دانند که شما هیچ آدرسی را به اشتراک نخواهید گذاشت.

عدم وجود اطلاعات تماس شرکت

مسئله: شرکتی که هیچ آدرس و یا اطلاعات تماسی از خود در وب سایت ندارد لزوماً شخصی نیست که شما میخواهید با آن معامله ای انجام داده و پولی پرداخت نمایید. راه حل: در طراحی سایت خود آدرس ایمیل ، شماره تماس تلفن باید در قسمت اطلاعات تماس قابل رویت باشد. هرچند وجود آدرس پستی محل اقامت شما در سایت به نوعی از عوامل کلیدی اعتبار شما می باشد.

تعداد کلیک های زیاد

مسئله: آیا تا به حال به وب سایتی مراجعه نموده اید که طراحی وب سایت آن به گونه ای بوده که برای پیدا کردن مطلب مورد علاقه خود باید بارها و بارها در صفحات مختلف کلیک می کردید! راه حل: طراحی سایت خود را به صورتی انجام دهید که برای پیدا کردن هر مطلبی در وب سایت، افراد با ۳ کلیک و یا کمتر به خواستهء خود برسند. سعی نکنید در طراحی وب سایت خود میزان صبر افراد را آزمایش کنید!