بسیاری از شرکت های طراحی وب سایت موجود در بازار با قیمت های بسیار مناسب و قابل توجیه اقدام به ارائهء طراحی سایت با ویژگی های بسیار خوب می کنند.از جمله برخی از ویژگی های مهم که شما انتظار دارید که جزء کارهای گران قیمت در طراحی سایت باشد.

– با توجه به بودجهء مورد نظر، من چه توقعی از ویژگی های طراحی سایت باید داشته باشم؟

در اینجا من ۱۰ ویژگی که به نظرم حتی طراحی هایی ب قیمت های مقرون به صرفه و با بودجه های کم نیز باید دارا باشند را برای شما توضیح می دهم:

طراحی با CSS با یک فایل بیرونی CSS. به عبارت ساده تر، این یک راه مناسب و به مراتب راحت تر برای مدیریت طراحی و صفحه بندی بر اساس گسترش وب سایت می باشد.

کدگزاری وب سایت که مراحل تایید W3C را گذرانیده باشد. این یک ویژگی مهم برای طراحی وب سایت خوب می باشد که کدگزاری آن مراحل تایید را گذرانیده که برای ربات های موتورهای جستجو بسیار آسان تر خواهد بود تا چنین وب سایت هایی با چنین ویژگی هایی را بررسی نموده و در نتیجه با روند سریعتری وب سایت شما را ایندکس می نمایند.

همهء متا تگ ها در طراحی وب سایت باید تکمیل باشد و مهمتر اینکه تگ توضیحات در هر صفحه باید حاوی توضیحات خاص آن صفحه باشد نه اینکه یک توضیح کلی در مورد کل وب سایت باشد که بارها و بارها در هر صفحه تکرار شود.

یکی دیگر از تگ های بسیار مهم در طراحی سایت، تگ عنوان است که این تگ باید در تمامی صفحات کامل بوده و با ترکیب برخی کلمات کلیدی مهم برای آن صفحهء خاص ایجاد شود. یکبار دیگر ذکر می کنم که تگ عنوان مانند تگ توضیحات باید در هر صفحه خاص آن صفحهء مورد نظر باشد، نه اینکه یک تگ عمومی در سرتاسر وب سایت دائماً تکرار شود!

بدیهی است که شما تمایل دارید طراحی سایت شما زیبا و مدن بوده و همچنین می خواهید صفحه بندی وب سایت شما به گونه ای با طراوت و تازه باشد که حرکت در آن بسیار ساده و روان انجام شود. وب سایت های web2.0 به ویژه برای ایجاد ظاهرها و نماهای Minimalistic مناسب بوده و حرکت در آن بسیار ساده و راحت می باشد.

آیا دارای فایل متنی robots text files هستید؟ آیا برای طراحی وب سایت و ساخت آن این فایل را در نظر گرفته و یا آن را کنار گذاشته اید؟! وجود این فایل بر روی سرور بسیار پر اهمیت بوده زیرا که این فایل به ربات های موتور جستجو اعلام می نماید که چه فایلی از هر وب سایت اجازهء ایندکس شدن را داشته و کدامیک این اجازه را ندارد.

آیا وب سایت شما نقشهء سایت دارد؟! فایل Xml نقشهء سایت، به راحتی در پنل مدیریت سایت گوگل توسط سازندگان و طراحان وب سایت شما ارسال می شود و برای ایندکس شدن سریع وب سایت شما در گوگل بسیار پر اهمیت می باشد و به آن کمک می نماید و همچنین باعث اطلاع رسانی موجودیت هر یک از صفحات وب سایت شما به گوگل می شود.

در مورد فرم ارتباط تعاملی در طراحی وب سایت چه می دانید؟ آیا کمپانی طراحی سایت شما ترکیب فرم تماس را در طراحی وب سایت شما به عنوان بخشی از کار طراحی وب شما گنجانیده است و یا انجام آن به عنوان کار اضافی و هزینهء اضافی محسوب می شود!

تصاویر در طراحی سایت مناسب آن هم با بودجهء مناسب چگونه خواهد بود؟ آیا یک کادر مخصوص گالری تصاویر با ظاهری جذاب در طراحی سایت شما در نظر گرفته شده و یا فقط مجاز به اضافه کردن چند تصویر در سرتاسر وب سایت تان هستید!

در حالی که در مورد موضوع تصاویر در طراحی سایت صحبت می کنیم،باید بدانید که آیا شما می توانید به طراح وب سایت خود تمامی تصاویر مورد نظر خود را ارائه دهید تا در طراحی وب سایت گنجانیده و یا طراح سایت می تواند چند تصویر مرتبط و دست دوم که شما هیچ گونه دسترسی به آن ندارید را ارائه نماید.

خوب این هم از این ۱۰ ویژگی که به نظر من در هر طراحی وب سایت با بودجه و هزینهء مقرون به صرفه ای باید در آن گنجانیده شود. اگر شرکت طراحی سایت شما چنین ویژگی هایی را برای طراحی سایت شما در نظر نگرفته اند شاید بهتر است به دنبال جایگزینی مناسب برای ساخت و طراحی سایت خود باشید.