برای طراحی کارهای گرافیکی سایت یکی از بهترین روش ها استفاده از نرم افزارهای تجاری موجود در بازار می باشد. در این گونه نرم افزارها طرح های گوناگون گرافیکی برای انجام کارهای گرافیکی در طراحی وب سایت وجود دارد. اما به طور کلی این نرم افزارها بسیار گران می باشند.

همچنین نرم افزار طراحی گرافیک ارزان وجود دارد که به اندازهء کافی توابع کاملی که باید داشته باشد را ندارند. تا به شما تمامی ابزارهای مورد نیاز برای انجام کارهای گرافیکی در طراحی سایت را ارائه نماید. در نهایت ابزار رایگانی وجود دارد که تمامی کاربردها و ویژگی هایی که برای کارهای گرافیکی در طراحی سایت در نمونه های گران تر وجود دارد به شما ارائه می نماید.

حال انتخاب شماست که از کدامیک از این ابزارها استفاده نمایید، اما برای شروع قبل از انتخاب هر چیز دیگری امتحان کردن نرم افزار رایگان گزینهء بهتری می باشد. اگر این نرم افزار رایگان در انجام کارهای گرافیکی در طراحی وب سایت شما برای شما مناسب بوده و پاسخ گوی نیازهای شما باشد، دیگر نیازی به نرم افزارهای دیگر نبوده و در کاهش هزینه ها به شما کمک زیادی خواهد کرد.

انجام یک کار گرافیکی خوب در طراحی سایت به متقاعد کردن بازدیدکنندگان و ماندگاری آنها کمک زیادی کرده و درمیابید که چه چیزهای دیگری در وب سایت تان باید برای عرضه ارائه نمایید. مشکل اینجاست که اکثر افراد هیچ تصور و ایده ای از اینکه خودشان کار گرافیکی طراحی سایت خود را انجام دهند را نداشته و بر روی تصاویر گرافیکی رایگانی که پیدا کردن آن بسیار سخت می باشد، تکیه می کنند.

در حالی که شما تمایل به داشتن گرافیک دوست داشتنی در طراحی سایت خود دارید؛ کار زیادی بدون داشتن نرم افزار طراحی گرافیکی خوب برای طراحی سایت خود نمی توانید انجام دهید. اگر شما می خواهید یک کلید جدید مثلاٌ “خرید” در وب سایت خود تعبیه کنید، و یا به دنبال یک عنوان و یا پاورقی برای صفحات وب سایت خود هستید؟ نظرتان در مورد پوشش کتاب های الکترونیکی برای محصولات جدیدتان در وب سایت چیست؟

شما هیچ گونه تغییری با ۱۰۰ دلار برای گرفتن طرحی مناسب از کاور کتاب های الکترونیک نخواهد گرفت، تا اینکه نرم افزار شما را قادر خواهد ساخت تا خودتان به صورت رایگان این کار را انجام دهید. شاید شما در وب سایت خود از کلیپ آرت استفاده کرده باشید، اما مشکل این است که شما برای طرح های گرافیکی آن هزینه پرداخت کرده و اگر از یکی از آن ها به صورت رایگان استفاده نمایید معمولاٌ آگهی تبلیغاتی watermarked در آن وجود دارد.

در هر صورت گرافیک های استاندارد همیشه برای طراحی سایت شما مناسب نخواهد بود و برای ایجاد یک ظاهر مناسب و خوب نیاز به ویرایش دارد. اکثر clipart ها برای کتاب الکترونیک و کاورهای گزارشی مناسب نیستند و برای یافتن هر نوع دیگری از نرم افزارهای ارائه دهندهء طرح های گرافیکی برای header یا عنوان وب سایت باید تلاش زیادی نمایید.

بسیاری از افراد بر این عقیده اند که تنها راه حل مناسب استفاده از نرم افزارهای گران قیمت برای انجام کار گرافیکی در طراحی سایت می باشد، اما راه حل های زیادی وجود دارد که باید از آنها آگاه شوید. می توانید در یک باشگاه گرافیک عضو شوید، به عنوان مثال در آن با پرداخت هزینه های ماهیانه برای شما طرح های گرافیکی کاملی فرستاده می شود.

با این حال به احتمال زیاد بسیاری از آنها به کار شما نمی آید. و نیازی به آنها نخواهید داشت. متناوباً شما می توانید نرم افزارهای گرافیکی آنلاین را دانلود کرده که به هیچ وجهه هزینه ای برای آنچه دانلود کرده اید نخواهید پرداخت. همانطور که پیشتر گفته شد، این انتخاب شماست که به چه چیزی نیاز دارید – و یا یک راست می توانید به سراغ فتوشاپ و امثال آن بروید.

این انتخاب ممکن است حداقل برای شما بهترین انتخاب باشد – اگر موارد ارزان تر و یا رایگان را امتحان نکنید هرگز راجع به نرم افزارهای دیگر چیزی نخواهید دانست. فکر می کنید نگاه افراد دربارهء نرم افزار های رایگان چگونه است؟ آنها ترجیح میدهند ۵۰۰ دلار یا بیشتر بپردازند تا اینکه از نرم افزارهای رایگان که به آنها همه چیز برای انجام کارهای گرافیکی در طراحی سایت ارائه می کند، استفاده نمایند.

آیا چون بر این باورند که نسخه های رایگان قادر به ارائهء ویژگی های مشابه واقعی به همان کیفیت و خوبی دیگر نرم افزارهای نیستند؟ در برخی از موارد نسخه های رایگان بسیار واقعی تر و نسخه های پولی به واقع یک کپی از آن می باشد. بسیاری از این نرم افزارهای گرافیکی open source بوده که از اصل این برنامه ها از آنها دزدی شده و در کتاب هاب الکترونیک فانتزی با نام های متفاوت به فروش می رسد.

افراد برای چنین برنامه هایی ۱۹۹ دلار می پردازند – که در عین حال افراد را از دانلود رایگان همان برنامه ها منع می کنند و تنها تفاوت آن هم در بسته بندی و جعبه های فانتزی و نام های متفاوت و مختلف می باشد. شما می توانید از همان نرم افزارهای open source از طریق دانلود و بدون جعبه های فانتزی و یا نام های فانتزی برای کارهای گرافیکی طراحی سایت خود از آن استفاده نمایید.

می توانید بالای صفحهء وب سایت header و پایین صفحهء وب سایت footer و دیگر کارهای گرافیکی طراحی وب سایت خود را ویرایش نمایید. بعضی معتقدند که نرم افزارهای دانلودی زیاد قابل استفاده و کاربردی در مقابل نوع مشابه خود یعنی پولی آن نمی باشد. شاید در مورد نرم افزار رایگان با ابزارهای تبلیغاتی Adware و نرم افزارهای جاسوس شنیده باشید. درست است اما فقط در صورتی که از سایت های گول زنک که کار های غیر مجاز انجام می دهند می توان آنها را پیدا و داونلود کرد. چیز های رایگان بهتری از قبیل تروجان نیز در این سایت ها با گارانتی رایگان پیدا می شود.

این انتخاب شماست اگر می خواهید کارهای گرافیکی طراحی سایت خود را به شخصه انجام دهید، بسته های تجاری نرم افزاری طراحی وجود دارد که فقط منتظرند که شما آنها را آزمایش کنید!