مشخصه Alt

کد<tag> در HTML برای قرار دادن تصاویر در صفحه ی وب بکار می رود. این کد، همچنین این امکان را به طراح می دهد که ارزش مشخصی را برای مشخصه ی Alt در نظر بگیرید. این مشخصه برای توصیف اضافی در مورد تصویر و یا کاربرانی که نمایش تصویر در مرورگر نشان غیرفعال شده است، بکار می رود.

انکر(Anchar)

انکرها، لینک هایی هستند که به کاربر این امکان را می دهند تا در همان صفحه ، از جایی به جای دیگر منتقل شوند.

Back link

Back link، لینکی موجود سایت های دیگر است که کاربر پس از کلیک کردن بر روی آن به سایت شما متصل می شود.

وب مستر Bing

سرویس وب مستر Bing توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده تا مالکین وب سایتها را از دسترسی به برخی ابزارهای بنیادی برای تشخیص و ردیابی وب سایت شما  بهره مند سازد. ثبت نام در این قسمت رایگان است.

کلاه سیاه Black hat

کلاه سیاه نامی ست که برای یک سری تکنیک های غیرقانونی، غیراخلاقی و دور از ادب سئو SEO بکار می بریم.

Bot (Robot,Spider,crawler)

Bot کوتاه شدن لغت robot ، نرم افزاری ست که صفحات وب را می کند. گاهی اوقات هم Spider  یا Crawler خوانده می شود.

URL های استاندارد

URL های استاندارد آنهایی هستند بصورت یک فرم ثابت دسته بندی شده اند. به بیان ساده، موتور جستجو از این امر که تمام صفحات شما با www. شروع می شود، اطمینان حاصل می کند.

Cloaking

نوعی تکنیک کلاه سیاه در سئو SEO می باشد این اصطلاح اشاره می کند به ارائه اطلاعات و محتویاتی نادرست که در صفحه ی مورد نظر وجود ندارد.

عمق کرال

عمق کرال اشاره به میزان عمقی دارد که برنامه ی کرال موتویر جستجو، صفحه ای را فهرست بندی کرده است این مسأله عموماً مربوط به سایت هایی می شود که پیچیدگی بالایی در صفحات دارند. هرچه فهرست بندی عمیق تر باشد بهتر است.

Deep link

لینک عمیق، هایبر لینک هایی هستند که اشاره به صفحه ی اول وب سایت می کنند.

درگاه ورودی

صفحه ی درگاه تنها به منظور انتقال کاربر به صفحه ای دیگر ساخته شده است. هدف استفاده از این کاربر برای انتقال ترافیک مالک وب سایتی است که همزمان از چندین دامنه سرویس می گیرد. این تکنیک همچنین توسط کلاه سیاه ها برای فریب کاربران و افزایش ویژگی های SEO نیز بکار می رود.

جریمه یکپی محتوا

این یکی از نظریه هایی ست که موتورهای جستجو ممکن است طبق آن وب سایت هایی را که محتوایشان را از منابع دیگر کپی می کنند را جریمه کنند. این نظریه با انتقادات فراوانی مواجه شده، برخی معتقدند که چنین نظریه ای وجود ندارد، و یا تنها در مواقعی که فاکتورهای دیگر در میان باشند، این برنامه اعمال می شود.

وب مستر Google

سرویس وب مستر Google مالکین وب سایت ها را از دسترسی به برخی ابزارهای بنیادی برای تشخیص و ردیابی وب سایت شما بهره مند سازد. ثبت نام رایگان است.

تراکم لینک های داخلی:

به تعداد لینک های خود ارجاعی موجود در یک سایت گفته می شود و همین طور تعداد لینک هایی که در یک صفحه، به صفحاتی دیگر موجود در همان وب سایت اشاره می کنند.

KEI – (شاخص تأثیرگذاری عبارت کلیدی)

عبارتی است که برای کمک در پیدا کردن موضوعی خاص و سهولت کار موتورهای جستجو در یک سایت بکار می رود. کار خیلی ساده ای به نظر می رسد :

مثال: فراوانی جستجوهای عبارات خاص/ تعداد صفحاتی که برای این عبارت خاص نشان داده شد.

هرچه جستجو بیشتر شود، ترافیک بیشتری را به همراه دارد. هرچه میزان رقابت کمتر باشد، میزان رده بندی بالا در Serp آسان تر است.

بهترین عبارت، آن است که از رقابت کم و تعداد دفعات جستجوی بالا برخوردار باشد.

تراکم عبارت کلیدی (همین طور تراکم کلمات کلیدی)

تراکم عبارات کلیدی، به دفعات تکرار عبارت، پس از جستجوی کامل صفحه گفته می شود.

کلمات کلیدی (با عبارات کلیدی)

کلمه ی کلیدی، لغتی است که به منظور سهولت کار SEO در یک سایت بکار می رود. طرز کار عبارت کلیدی هم کاملاً مشابه لغات کلیدی است با این تفاوت که در عبارت کلیدی، موتور جستجو به دنبال  عبارت خاصی می گردد.

تأکید بر روی کلمات کلیدی

به کار بردن دفعات مختلف از عبارات کلیدی در وب سایت شما می تواند بیش از دو باعث بهینه سازی آن در موتورهای جستجو شود. ولی گاهی اوقات نیز ممکن است در موتور جستجو به عنوان به عنوان روشی برای فریب آشنا شناسایی  شود که این امر باعث افت رده بندی سایت شما می شود.

صفحه فرود (Clanding Page)

صفحه فرود، صفحه ای است برای جذب مشتری بهینه سازی شده است و عموماً برای جذب آگهی و کمپین های اطلاع رسانی بکار می رود.

لینک سازی

لینک سازی به فرآیند جستجو یا ایجاد لینک هایی در سایت با هدف افزایش ارتباط با موتور جستجو، گفته می شود.

مزرعه ی لینک (Link farm)

وب سایت هایی هستند که تنها برای جذب توجه موتورهای جستجو ، با تولید و کپی برداری لینک های پرکاربرد، بنا شده اند. این وب سایت ها پس از شناسایی، کمتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرند.

متن لینکی

هنگامی که یک هایپر لینک را در صفحه ی وب سایتتان ایجاد می کنید، با قراردادن کد<a> آن را علامت گذاری می کنید تا به آدرس مشخص و مرتبط با آن متن اشاره کند. این عمل در بهینه سازی موتورهای جستجو مزیت خود را نشان می دهد. متن ها نیز می توانند به همراه هایپر لینک ها فهرست بندی شوند.

Long tail – دم دراز

به طور کلی ، دم دراز اشاره به انشعابات و گستره ی لینک ها گفته می شود که در اینجا به تقسیمات بابای آن دم دراز می گوییم. در زمینه ی SEO از این اصطلاح برای اشاره به مشخصه های طولانی که کمتر با دیگر عبارات رقابت دارند، بکار می رود.