یکی از اشتباهات رایج وبمسترهای این است که ( برای مثال ) او سایتی راه اندازی می کند با نام example.com، سپس درون سایت یک سری مقالات قرار می دهد، از سایت های دیگر backlink جذب می کند ( همان لینک دادن از سایت های دیگر ) و در گوگل با استفاده از پارامتر site: سایت خود را جستجو می کند و می بیند همه چیز مرتب است.

اما وقتی که در گوگل عبارت example را جستجو می کند می بیند که هیچ اثری از سایت او در نتایج جستجوی گوگل وجود ندارد. و بعد شروع می کند به فکر کردن که مشکل از کجاست؟

آیا اصلا مشکلی هست؟ نه ! این یک اتفاق کاملا طبیعیست که مردم به آن The Sandbox Effect می گویند!

گوگل به زبان ساده چندین ایندکس دارد و the sandbox جاییست که مطالب جدید را ایندکس می کند! گوگل کمی روی این مساله وقت می گذارد و این مطالب را مورد بررسی قرار می دهد که برای مثال از نظر قانونی بودن مطالب ( به این معنا که خودتان آنرا تولید کرده اید، یا مطالب را بر اساس قوانین خود ) مورد بررسی قرار می دهد. و پس از اینکه از این مسائل اطمینان پیدا کرد در لیست جستجوها به نمایش می گذارد.

این زمان چقدر خواهد بود که شما از sandbox خارج شوید؟ این برای یک سایت با سایت دیگر می تواند متفاوت باشد، ممکن است برای یک سایت یک ماه طول بکشد یا برای یک سایت دیگه سه یا چهار ماه.

بهترین راهی که مطمئن باشید که مطالب شما از sandbox خارج می شود این است که روی محتوای به اصطلاح unique کار کنید و سعی کنید تا می توانید backlinks برای مطالب وبلاگ خود ایجاد کنید.