سلام؛همراهان همیشگی رجیران.با یک آموزش دیگه در خدمتتون هستم.در بین مقالات وردپرس که جستجو می کردم و آن ها را مطالعه می کردم، به مقاله ای بر خورد کردم که عنوانش برای من جالب بود و کنجکاوم کرد تا ببینم چه مواردی را توضیح داده و در موردش صحبت کرده است. عنوان به این صورت نوشته شده بود : “۷ ویژگی پنهان در کتابخانه ی چند رسانه ای وردپرس که فقط کاربران قدرتمند وردپرسی  آن را می دانند.”
وقتی به بررسی مقاله پرداختم، متوجه شدم که جایگاه چنین مقاله ای در رجیران خالی است و تصمیم گرفتم برای امروز به بررسی آن بپردازم.

کتابخانه ی چند رسانه ای یا قسمت پرونده های چند رسانه ای، فعالیتی فراتر از بارگذاری تصاویر در وردپرس را انجام می دهد. در واقع می توان گفت ابزار قدرتمندی برای مدیریت تمامی مدیا ها یا همان پرونده های چند رسانه ای می باشد که در مقاله ی امروز به بررسی مواردی که نیاز است درباره ی کتابخانه ی چند رسانه ای وردپرس بدانید، می پردازیم.

معرفی بخش رسانه در وردپرس

در ابتدا لازم دانستیم که تعریفی کلی از کتابخانه ی چند رسانه ای و به طور کلی رسانه داشته باشیم.
در واقع می توان گفت بخش رسانه در وردپرس، یکی از ضروری ترین قسمت هاست که تمامی فایل ها و تصاویر در آن بارگذاری و ذخیره می شوند. این قسمت شامل تصاویر، ویدئوها، فایل های صوتی و هر سند دیگری می باشد و در صورتی که شما هر نوع فایلی را در سایت بارگذاری کنید، در این بخش ذخیره شده و قابل مشاهده و ویرایش می باشد.

شما به راحتی می توانید افزونه های مربوط به چند رسانه ای ها را با هم ادغام کرده و از آن ها استفاده نمایید (مثلا برای ایجاد گالری تصاویر می توانید از افزونه ی Lightbox استفاده کنید که در بخش چند رسانه ای اضافه شده و با آن ادغام می شود و به شما امکان ساخت گالری تصاویر را می دهد.) این بخش بسیار منعطف و در عین حال قابل سفارشی سازی است و البته باید بگوییم در نسخه ی جدید وردپرس، بخش مدیا بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.