۱- در این قسمت ما فرض رو بر این می گذاریم که شما تا حدودی با کدهای HTML آشنایی دارید. برای ایجاد تگ عنوان یا Title Tag کافیست فایل HTML ای که می خواهید برای آن عنوان بگذارید را با استفاده از هر نرم افزار ویرایشگر وب مانند Dreamweaver یا Microsoft Publisher یا حتی اگر هیچ نرم افزار دیگری ندارید با یک Notepad ساده باز کنید. حتی می توانید از طریق مرورگر خود از قسمت Source کدهای HTML صفحه وب خود را مشاهده کنید.

۲- با استفاده از قابلیت جستجو یا Search محتوای کدهای HTML را جستجو کنید و به دنبال گزینه ای به شکل <title></title> بگردید ، این قسمت معمولا در قسمت HEAD قرار می گیرد. این کدها معمولا در قسمت های بالایی کدهای HTML صفحه شما قرار می گیرند. قبل از اینکه به سراغ قرار دادن کدها برویم یک عنوان متناسب با متنی که در صفحه وب سایت خود دارید برای آن انتخاب کنید. عنوان را به گونه ای انتخاب کنید که حدس می زنید کاربران در اینترنت به این شکل جستجوی خود را انجام می دهند. برای مثلا اگر صفحه وبی که ایجاد کرده اید محتوایی شامل مطالب مرتبط با SEO دارد ترجیحا عنوانی انتخاب کنید که با موضوع مطلب کاملا همخوانی داشته باشد ، خود را همیشه با جای بازدید کننده و کاربر قرار بدهید.
۳- یک عنوان کلی در خصوص مطالب صفحه وب خود انتخاب کنید برای مثال اگر کل مطلب شما در خصوص انواع Tag ها در SEO است به عنوان ، عنوان صفحه می توانید همین جمله انواع Tag ها در سئو را انتخاب کنید و نیازی نیست عنوان طولانی برای آن انتخاب کنید. دقت کنید در عنوان مطلب اشتباه املایی و لفظی نداشته باشید ، درست بودن کلماتی که در عنوان یک مطلب می آیند بسیار امر مهمی در فرآیند سئو محسوب می شود و همچنین در نتایج حاصل از موتورهای جستجو بسیار مهم است.
۴- عنوان مورد نظر خود را در بین <title></title> قرار بدهید ، تمام شد ، شما عنوان صفحه وب سایت خود را به درستی ایجاد کردید. توجه کنید که عنوانی که برای صفحه وب سایت خود قرار می دهید بایستی با کلیدواژه ها یا Keyword های شما نتاسب داشته باشد ، بعدا در خصوص Keyword ها مقاله ای بصورت جداگانه ارائه خواهیم کرد، کد نهایی شما تقریبا چیزی شبیه به کد HTML زیر خواهد شد :

<title>انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران</title>