هنرمند
نشستن در یک استودیوی خانگی، ور رفتن با فتوشاپ، فکر کردن درباره قدرت شکل‌ها و رنگ‌ها، از کاربر، شخصی متفاوت با بقیه می‌سازد! هنرمند، پرورش‌یافته دست قدرتمند خلاقیت است. کسی که هنگام مشاهده نیازهای مشتری، زیبایی‌ها را اطراف خود می‌بیند و سعی می‌کند آنها را در کار خود بگنجاند. شاید هنرمند نتواند قاتل بعدی گوگل را بنویسد، ولی هرچیزی که تهیه می‌کند الهام‌گرفته از توجه و چشم تیزبین اوست.

بهترین تعریف از هنرمند: هنرمندان افرادی هستند که بیش از آن‌که بخواهند ساختار را نشان دهند می‌خواهند خودشان را نشان دهند. هنرمندان گرافیک، طراحان وب، نویسندگان محتوا و دارندگان پادکست‌ها، معمولا در این دسته قرار می‌گیرند.

زندگی در دنیای خیالی و زیبایی که طراحی زیبا را تولید می‌کند، تنها ویژگی زندگی هنرمند نیست، بازدیدکنندگان در کار هنرمند غرق می‌شوند و یک ارتباط عاطفی با آن برقرار می‌کنند. با وجود ابزارهای متنوع، هنرمند احساس را در یک طراحی حرفه‌ای و زیبا هدایت می‌کند.

دانشمند

یک فنجان چای و مقداری خوراکی پخش شده روی میز. نیمه شب است و یک نفر به‌سرعت چیزی را در کامپیوترش تایپ می‌کند. او برای به‌وجود آوردن یک شبکه بزرگ اجتماعی یک‌ریز می‌نویسد!

دانشمند، زندگی‌دهنده است و زمان بیشتری نسبت به بقیه انسان‌ها کار می‌کند. او توانایی رندر کردن هزاران خط php در یک چشم به‌هم زدن، ذهن محرک و پروژه‌هایی پر از توابع و پیچیدگی دارد. توسعه‌‌دهندگان وب، به‌خوبی با کارکردن تا نیمه‌های شب و ساعت‌های طولانی آشنا هستند. آنها می‌توانند برای افتادن کلاه هم کد بنویسند. درست است که این عادت‌ها کمی زیان‌آور به‌‌نظر می‌رسند، ولی دانشمند با حل معما راضی می‌شود. قدرت زیاد حافظه و قابلیت‌هایش در حل مسائل، از او یک فرد متفاوت می‌سازد، ولی کماکان در دنیای تکنولوژیک و محل کار خلاق است. بهترین تعریف از دانشمند: دوستدار کد است! به‌کار انداختن و تمایل به ساختن ساختار، بالاترین اولویت را برای او دارد. برنامه‌نویسان، توسعه‌گران و طراحان پایگاه ‌داده از این دسته هستند. ممکن است تصاویر یک کد دیوانه‌کننده جلوی چشمتان بیاید، ولی به‌‌یاد داشته باشید که به نوشتن کد ‌همان اندازه نیاز است که خلاقیت نیاز است؛ دقیقا مثل کار هنرمند و فیلسوف.

فیلسوف

فیلسوف در قطار نشسته است و برای دیدار از یک شرکت می‌رود. لپ‌تاپش باز است و طرح کسب‌وکار را مطالعه می‌کند (یا حداقل این‌طور نشان می‌دهد!). چرخ‌های قطار می‌چرخند و او به ‌فکر یک راه انقلابی برای کمک به پیشرفت کسب‌وکار است. فیلسوف یک نژاد خاص از یک موجود دو پاست که کارهای هنرمند و دانشمند را زمانی‌که روی میز و جلوی خود می‌بیند، به‌هم متصل می‌کند! سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی است و همدلی می‌کند. فیلسوف‌ها، رسمی و غیررسمی، مشاورند. در دفاع از عقیده خود ماهرند و توانایی هماهنگ و همسو کردن هنرمندان و دانشمندان را دارند. معلم‌های همیشه در دسترس، مشاوران UX و IA، برنامه‌ریزهای SEO و معمارهای اطلاعات، از جمله فیلسوف‌ها هستند. در صنعت ما کسانی که طراحی می‌کنند و وب‌سایت می‌سازند، بیشتر در چشم هستند و فیلسوف می‌داند که اگر کار خود را خوب انجام دهد کسی او را نمی‌بیند! کار او باید کاملا با کار همکارانش یکپارچه شود. او کسی است که آزمون‌های UX و قابلیت استفاده را انجام می‌دهد، به وب‌سایت‌ها رسیدگی می‌کند و از کاربر نهایی حمایت می‌کند.

شما کدام‌ هستید؟

دنیا پر از عناوین شغلی است که کار و نقش‌ افراد را تعریف و تعیین می‌کنند. وقتی که یک عنوان، مجموعه مهارت‌های یک فرد را مشخص می‌کند، به ‌این معنا نیست که چقدر حرفه‌ای است یا در یک جامعه چه جایگاهی دارد. سوالی که اغلب بی‌جواب می‌ماند این‌است که چه ‌چیزی، سبک و دیدگاه یک شخص را منحصربه‌فرد می‌کند؟!

در شرایط درست، هرکدام از ما باید هم هنرمند باشیم، هم دانشمند و هم فیلسوف! حرفه‌ای بودن در وب، نیازمند داشتن مهارت‌های مساوی از هنر و طراحی، توسعه و تئوری است. ولی به‌‌یاد داشته باشید که تفکیک این‌ سه از همدیگر، خود یک تمرین برای حرفه‌ای شدن در توسعه است. در مجموع هیچکدام بهتر از دیگری نیست و ما به همه آنها به‌اندازه مساوی نیاز داریم.