۱- منابع قابل چاپ
کاربران اسناد قابل چاپ شدن را خیلی دوست دارند. اگر محتوائی تولید کنید که گیرا باشد و در کنارش قابلیت چاپ را هم افزوده باشید فرصت خوبی را برای افراد بوجود آورده اید تا شما را لینک کنند.

۲- راهنمای مبتدیان

هر فردی در مرحله ای ابتدا یک مبتدی بوده است. همه روزه افرادی مبتدی هستند که وب را جستجو می کنند تا مطالب پایه ای و بدون پیچیدگی را پیدا کنند، سعی کنید این قشر را در نظر گرفته باشید و مطالبی را برای آنها تولید کرده باشید. برای مثال در ماهنامه ی برنامه نویسی باگ شماره بعد (شماره دوم) مطلبی را در زمینه ی SEO زده ایم و فرق بین تصویر و متن را در بهینه سازی سایت توضیح داده ایم، چرا که افرادی نیز هستند که در وب فعالیت میکنند و هنوز اهمیت متن را متوجه نشده اند. حتی از افرادی که لیسانس کامپیوتر دارند نیز این مورد را خود من دیده ام پس این موضوع نشان می دهد که بد نیست گاهی اوقات از اینگونه مطالب در وب زده شود.

۳- بازگو کردن استدلالهای غلط از موضوعی خاص

می توانم این اطمینان را به شما بدهم که مواردی را شما می دانید که افراد دیگر استدلال غلطی را در مورد آن دارند، چه اشکال دارد خب آنها را در قالب یک پست در وب سایتتان قرار دهید و به آنها توضیح دهید و مطمئن باشید که کاربران هم کار شما را بی پاسخ نمی گذارند. (با لینک به سایتتان، با تشکر کردن و …)

۴- محتوای روز

در دنیای توئیتر و کانالهای خبری ۲۴ ساعته همیشه یک موضوعی ادامه داشته و دارد. اگر شما اولین فردی باشید که خبری فوری را پوشش می دهید یا پست آموزشی می زنید که در هیچ جا تا بحال نبوده و جذاب است، هر فردی که متعاقبا بعد از شما خبر را پوشش دهد یا مطلب شما را می بیند شما را به عنوان منشا خبر معرفی میکند. هر کاری از دستتان بر می آید انجام دهید تا منشاء باشید.

۵- منابع پایدار

در تکمیل نکته ی بالا، محتوائی درست کنید که به این زودیها قدیمی نشود و حداقل دو سالی ارزش خواندن داشته باشد.

۶- تولید محتوای تصویری

چند ماهی کارهای تصویری را دنبال کرده ام و چند ویدئو را انتشار داده ام که نتایج خوبی را هم از آنها گرفته ام، در کل تصویر جذاب تر از متن است و در جلوی چشمان یک لینکر قرار می گیرد.

۷- تولید ابزار

بعضی ها نوشتن را دوست دارند، بعضی ها صحبت کردن را و بعضی ها درست کردن ابزار را. ایجاد نوار ابزار(toolbar) برای سایتتان و در دسترس قرار دادن آن موجب می شود کاربران آن را دانلود کنند و همیشه با شما باشند حتی زمانی که حقیقتا نیستند!

۸- ثبت در دایرکتوری ها

گرفتن لینک گاهی اوقات آسان است و گاهی اوقات بسیار مشکل است. آنهائی که بسیار مشکل است مسلما بسیار هم ارزشمند هستند. یک راه نسبتا آسان همین ثبت در در دایرکتوری ها برای لینک سازی است.

۹- فعالیت در فروم ها

فرومها مکان مناسبی برای فعالیت است به شرطی که فعالیت مفید و جامع در آنجا انجام دهید و مطمئنا کاربرانی را نیز از آنجا به سمت خود روانه خواهید کرد. از این استراتژی استفاده کنید و فرصت حضور در فروم ها را غنیمت شمارید.

۱۰- بهبود متون لنگر یک لینک (Anchor Text)

گاهی اوقات سایتتان خبرساز می شود و سایتی به شما لینک می دهد ولی از بخت بد شما متن لنگر لینک به صورت اینجا کلیک کنید است، ارزشش را دارد تا زمانی را صرف کنید و با آنها تماسی از طریق پست، تلفن و … برقرار کنید و به آنها بگوئید که متن لنگر را به نام سایتتان و یا حوزه فعالیت سایتتان تغییر دهد این تغییر برای مدیر آن وب سایت تاثیر زیادی نخواهد داشت ولی برای شما حتما دارد. بطور مثال برای سایت ما پیشنهاد ما به فرد صوری عبارت “آموزش طراحی صفحات وب” خواهد بود.

۱۱- دریافت لینک از بینندگان سایت

افرادی که سایت شما را نگاه می کنند به هر حال طرفدار شما هستند، ترغیب آنها جهت لینک کردن به شما آسان است.

اما چطور؟

یک طریقش این است که شما هم به سایت آنها سر بزنید و لینکتان را بگذارید این به کاربر مورد نظر نشان خواهد داد که شما هم به آنها سر می زنید و از مطالب آنها بازدید می کنید.

نکته: در آخر ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بگوئیم نبایستی حتما تمام نکات در سایتتان پیاده شود تا بگوئیم شما یک لینک سازی قوی در سایتتان انجام داده اید بلکه ببینید کدام یک از موارد با شرایط حاضر سایتتان بیشتر تطابق دارد و همان را پیاده کنید.