شاید این روزها وبسایت هایی را دیده باشید که در صفحه تماس خود، کروکی و آدرس دقیق محل شرکت، سازمان و یا فروشگاه خود را به صورت نقشه رنگی و قابل جابجایی نمایش می دهند. وجود اطلاعات کامل و صحیح در صفحه تماس، علاوه بر دسترسی راحت کاربران به شما، باعث افزایش میزان اعتماد نیز خواهد شد. شما میتوانید نقشه ناحیه مورد نظر خود را توسط ایمیل نیز برای دیگران ارسال کنید.

برای قرار دادن نقشه گوگل در وبسایت یا وبلاگ خود، ابتدا به آدرس maps.google.com بروید و در فیلد مربوط به جستجوی مکان، نام محل مورد نظر خود را وارد کرده و دکمه جستجو را کلیک کنید:

نقشه گوگل

گوگل محل مورد نظر را یافته و به صورت تدریجی بارگزاری میکند. چنانچه محل مورد نظر شما دقیقا در نیجه نمایش داده شده توسط گوگل نیست، میتوانید نقشه نمایش داده شده را با ماوس جابجا کنید تا به محل دقیق مورد نظر در وسط صفحه نمایش برسید. سپس در گوشه سمت راست بالای صفحه بر روی علامت زنجیر که نماد لینک است کلیک کنید:

url

همانطور که مشاهده میکنید منویی ظاهر شده و در آن لینک دسترسی به این نقشه برای مراجعه دیگر بار و یا قرار دادن در وبسایت قرار داده شده است. اما چنانچه می خواهید نقشه مورد نظر را با سایز و نوع نمایش دلخواه و به صورت سفارشی شده در سایت خود قرار دهید، روی لینک Customize and preview embedded map کلیک کنید.

liu

همانطور که مشاهده می کنید در این صفحه م��توانید سایز متناسب با صفحه وب سایت خود را از میان گزینه های پیشنهادی گوگل انتخاب کنید و یا خودتان آن را وارد کنید. همچنین توسط دکمه های بالای نقشه میتوانید نوع نمایش نقشه را تغییر دهید. پس از اینکه تغییرات مورد نظر خود را اعمال کردید در پائین صفحه کد تولید شده را کپی کرده و در صفحه وب سایت خود که میخواهید این نقشه نشان داده شود، جایگذاری کنید.