رییس شرکت مایکروسافت، قول داده است که در دوسال آینده، مسله‌ی Spam از بین برود. بیل گیتز در گردهمآیی اقتصادی جهانی (WEF) اشاره کرده است که به زودی راه کارهایی برای متوقف کردن این مشکل، داده خواهد شد.

بیل گیتز در ادامه گوگل را شرکت مطرح خواند که او را به یاد مایکروسافت در ۲۰ سال پیش می‌اندازد . او همچنین پیش بینی کرد که تکنولوژی جستجوی مایکروسافت به زودی دیگر رقیبان خود را پشت سر خواهد نهاد.

بیل گیتز که هم اکنون عضو ثابت نشت سالانه‌ی WEF ، که به مدیران و سیاستمداران برجسته اختصاص دارد، است ابراز کرده، شرکت مایکروسافت، در سال کذشته پیشرفت‌های چشم‌گیری در مقابله با Spam به دست آورده‌ است.

بیشتر نامه‌هایی که دریافت می‌کنیم از نشانی‌های فهرست دوستان خودمان در رایانه است. علت چیست؟

بیل گیتز در جواب گفته است: « فیلترها نقش اثر گذاری در جدا کردن Spam ها، از دیگر نامه‌ها داشته و به اندازه‌ی زیادی این کار را می‌کنند. پست الکترونیکی نشان می‌دهد که حاوی چیزی است که باید باز شود و ممکن است Spam باشد. اما فرستندگان چنین نامه‌هایی به وسیله‌ی افزودن حرف‌های اتفاقی و بی محتوا در موضوع و جایگزین کردن تصاویر به جای متن، کار خود را انجام داده و از آن‌جایی که آنان بسیار حقه باز هستند، فیلترها تنها راه عملی‌ی مبارزه با Spam ها نیستند.

بیل گیتز: Spam را به زودی پشت سر خواهیم نهاد.

بیل گیتز در ادامه افزوده است که فرستادن نامه برای دستگاه، کاریست ساده ، ولی ارسال تعداد زیادی Spam ، زمان بر و پر هزینه خواهد بود. او پیش بینی کرد که در نهایت با پرداختن بهای ناچیزی مشکل یاد شده، از بین می‌رود و این پول به هزینه‌ی خطر معروف خواهد شد. فرستندگان نامه‌هایی که به عنوان Spam برگشت می‌خورند، ناگزیرند جریمه پرداخت کنند. گفتنی آنکه این موضوع نباید موجب خاطر پریشی‌ی دیگران شود زیرا نامه‌های حقیقی دریافت شده و مشکلی برای ارسال کنندگان خود، نخواهند آفرید.

گوگل در برابر مایکروسافت

در نشست یادشده، از بیل گیتز پرسیده‌اند که به چه علت شرکت مایکروسافت موقعیت خود را در زمینه‌ی جستجو در اینترنت از دست داده است ؟ او اقرار کرد که باید باور داشته باشد که اگر چیزی در این زمینه از دست داده‌اند، اشتباه آنان است.

بیل اشارده کرده که اکنون پی برده‌ام که راه کاری که در این رابطه ارائه داده بودیم، درست نبوده است.

استراتژی ما در مورد ۸۰ درصد از query ها بسیار عالی بوده ولی دیگر موارد را نادیده گرفته‌ایم. او اشاره کرده است که شرکت مایکروسافت در مورد ۸۰ درصد یادشده، بهتر از گوگل عمل کرده، اما گوگل هم به همان خوبی بوده است.

گوگل راه بهتری برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز کاربران مانند، بیماری‌های کمیاب، سرگرمی‌ مورد علاقه و رستوران مخصوص، است. بیل گیتز به بهره‌ی هوشی‌ی بالای کارکنان گوگل اشاره کرده و افزوده است که مایکروسافت به زودی آنان را پشت سر خواهد نهاد.

به هر روی، در دهه‌ی آینده، محاسبات شخصی، به گونه‌یی که امروز می‌شناسیم، خنده دار خواهد بود. در دنیای محاسبات یکپارچه، همه چیز دیجیتال، قابل تغییر، شخصی و به دست آمده از نرم‌افزار است و نه سخت‌افزار.