اخیراً کتاب های الکترونیک ادعا می کنند که طراحی وب سایت برای ترویج کار املاک و مستغلات تاثیر کمتری نسبت به “صفحات فرود” یا landing page دارد.

همانطور که هر شخصی در مورد روشها و متدهای سئو اطلاعات دارد، می تواند به شما بگوید که لزوماً چنین مسئله ای ضرورت خاصی ندارد. تعداد زیادی دلیل وجود دارد که چرا یک طراحی وب سایت واقعی ابزار موثرتری برای جمع آوری و ایجاد کسب و کار در زمینهء املاک و مستغلات می باشد.

در حالی که صفحهء فرود کاملاً می تواند در موتورهای جستجو بهینه سازی شود و فقط در مورد یک چیز است، آن هم کار و تلاش بیشتر برای وب مستر می باشد. دلایلی وجود دارد که چرا باید سرمایه گذاران املاک و مستغلات به جای ساخت یک سری از صفحات فرود ، یک طراحی سایت اساسی آن هم به صورت سنتی و معمول انجام نمی دهند!

برای شروع، باید ذکر کنم که در کار املاک و مستغلات تصاویر بسیار پر اهمیت هستند. داشتن یک نما و ظاهر حرفه ای بسیار بسیار مهم می باشد. صفحات فرود صفحاتی هستند که عموماً بازاریابان اینترنتی از آن استفاده می کنند (البته نه همیشه؛ زیرا تلاش نمی کنیم که از صفحات فرود بدگویی کرده و اسمش را بد نام کنیم) می توانید در این مورد فکر کنید، اگر به دنبال خرید یک ملک هستید، چه به عنوان سرمایه گذاری و چه به عنوان یک خانهء جدید، ترجیح می دهید با چه شخصی معامله انجام دهید؟

با یک دلال معاملات ملکی و یا یک وب سایت با ظاهر حرفه ای! و یا با شخصی که وب سایتش شبیه فروشگاه مجازی اتومبیل دست دوم می باشد؟ در بسیاری از موارد، این ظاهر در طراحی وب سایت مطابق با رفتار دلالان مسکن می باشد.اساساً صفحات فرود به نظر بسیار ارزان و ضعیف به نظر می رسد. این صفحات به سختی احساس خوبی به خریداران و یا فروشندگان القاء می کند؟ البته که نه… پس به کار خود ادامه دهید.

یکی از مشکلات اصلی در استفاده از صفحات فرود این است که از یک نوع تجارت آن هم با کلمات کلیدی کمی متفاوت و هدفمند حمایت می نماید؛ به خصوص هنگامی که با استفاده از تبلیغات ppc اقدام به ارتقاء وب سایت و کسب و کار می نمایند. طرفداران صفحات فرود اغلب این امر را به عنوان “سیستم پولی قیفی funneling” توصیف می نمایند، چیزی که به صورت کامل دقیق و صحیح نیست.

قیاس بهتر این است که فرض کنید یک آسمان پر از ستاره های کم نور از مرکز شهر پور نور دیده می شود. ایا همهء ستاره ها قابل روئیت هستند؟ نکته این بخش این است که صفحات فرود مانند ستاره های کم سو به ندرت در نتایج وحشتناک موتورهای جستجو قابل مشاهده می باشد.

از آنجایی که محتوای چند صفحهء فرود به طور کلی بسیار مشابه می باشد و تنها تفاوت یک صفحه با صفحهء دیگر در استفاده از کلمه کلیدی اصلی صفحه می باشد، بنابراین موتورهای جستجو آن را به عنوان مطالب تکراری در وب سایت می بینند. این موضوع به چه معنی است! این بدان معنی است که موتورهای جستجو اکثراً چنین صفحاتی را نادیده می گیرند – حتی اگر مقدار کمی ترافیک توسط افراد بالقوه از طریق تبلیغات متنی ایجاد شده باشد.

ایا این موضوع “صفحات فرود” یا Landing page ذاتاً مشکل ساز می باشند؟ در واقع پاسخ مثبت است – تمامی کارهایی که برای ساخت و طراحی وب سایت با صفحات فرود که تمایلی به ایجاد ترافیک زیاد نشان نمی دهند؛ نسبتاً طراحی وب سایت بهتر می تواند برای بدست آوردن ترافیک وب سایت به صورت طبیعی و ترویج وب سایت اقدام نماید.

البته این ترافیک باعث افزایش رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو حتی بیشتر از انتظار شما میشود. اگر املاک و مستغلات برای شما بازی اعداد و ارقام باشد، این امر می تواند دلیلی برای کار کردن بر روی اعداد و بالا بردن ترافیک وب سایت تان باشد.

طرفداران صفحات فرود به شما خواهند گفت که طراحی سایت به صورت سنتی نمی تواند تمامی کلمات کلیدی مختلفی که مورد نظر شماست را هدف قرار دهد، در صورتی که صفحات فرود این امکان را دارد. البته همهء اینها چرندیات است این امر. به همان سادگی اضافه کردن صفحه به وب سایت که برای کلمات کلیدی مشابه بهینه سازی شده است.

و در واقع به جای کم کاری این امر مهم باعث ایجاد رتبه بندی وب سایت شما خواهد شد. من شما را با یکی دیگر از مزایای طراحی سایت به روش سنتی و معمول نسبت به صفحات فروش آشنا می کنم؛ هنگامی که بهینه سازی موتورهای جستجو باعث ایجاد ترافیک می شود… صفحات فرود تمایلی به قرار گرفتن مجدد در ایندکس توسط موتورهای جستجو نداشته، حتی اگر تا کنون در مقام اول فهرست قرار گرفته باشند.

یک وب سایت در مقابل ممکن است از هر نظر در برابر صفحات فرود برتر باشد – حتی گسترش و تبدیل وبلاگ به عنوان بخشی از وب سایت بسیار آسان است – حال چرا وبلاگ! از آنجا که راه فوق العاده آسانی برای اضافه کردن مطالب جدید و حفظ رتبهء وب در موتورهای جستجو می باشد. این امر به شما کمک می کند که رنکینگ وب سایت خود را ارتقاء داده و ترافیک وب سایت خود را سریعتر و پایدارتر از هر تعداد صفحات فرود ایجاد نمایید.

می توانید یک صفحهء وب به وب سایت اصلی خود اضافه نموده و از استراتژی های دیگری نیز برای هدایت ترافیک به وب سایت خود استفاده نمایید و یا با اضافه کردن مطالب جدید به بلاگ خود موجب ایندکس شدن مجدد وب سایت تان شوید.