به شخصه خودم همیشه در اینکه جستجوگر خوب چگونه به وب سایت من سر می زند و همینطور چطور یک سئو خوب را در وب سایتم ایجاد کنم ؟ که بالاتر از رقیبانم باشم کنجکاوم . یکی از اخلاق های خوبی که بیشتر زمان ها در خودم می بینم این هست که کار سئو کاران خوب و موفق را بررسی می کنم و به این پی می برم که خیلی از این افراد در بهینه سازی صادق هستند و خیلی از آن ها روی استراتژی خود جولان می دهند و خیلی ها نیز در لایه های عمیق جستجو و هدایت آن در سایت ها در حال فعالیت هستند . جالب هست همه این افزاد متفاوت کار می کنند و دارای یک روش کاری خاص به خود هستند و باید گفت در سئو و بهینه سازی وب سایت نیز بسیار خوب عمل می کنند .

حالا بیایید کمی خودمانی تر باشیم و کمی موضوع را باز تر بکنیم و به اشتراک ها اشاراتی نیز داشته باشیم . یک راز در همه آن ها وجود دارد آن هم این است که تمام این مردم ( مدیران و سئو کار ها ) از مواردی مشترک پیروی می کنند و من هم هدفم در این مقاله به نشر این موارد هست لذا باید توجه داشته باشید خیلی از این پروسه ها بر اساس نظرات شخصی خودم در طراحی سایت می باشد.

اگر سئو کار می کنید یا دوست دارید کار بکنید پیشنهاد می دهم برای یک مطالب کاملا اخلاقی در این زمینه رو به رو هستید و به شما کمک می کند تا خودتان را به روز تر نمایید و یک پله در بهینه سازی وب سایت بالا بروید.

 

راز موفقیت بسیار سری در سئو وب سایت ها چیست ؟

جواب  : این جواب بسیار مستقیم می باشد بله آن هم فقط محتوای خوب و بزرگ در سایت هاست

تمام جستجوگر ها بر این موضوع حساس هستند و جستجو های خودشان را در حول محتوا غوطه ور کرده اند . شاید خیلی از همکاران من بخاطر انجام ندادن بازاریابی محتوا بسیار بزرگ هیچ وقت به این موضوع نرسیدند که تمام وب سایت بر اساس محتوا پیش می رود نه چیز دیگری  !! شاید این صحبت معروف که تمام هستی سایت و سئو سایت بر اساس محتوا هست کاملا درست نباشد ولی درصد بسیار بالایی از هر وب سایت بر همین موضوع استوار می باشد. توجه کنید موضوعی حساس در این زمینه هست که به شما می گوید محتوایی که دیده نشود پس سایت شما به محتوا نیاز ندارد !! پس نتیجه می گیریم این فقط یک راه هست که نیاز به خیلی از راه های دیگر بهینه سازی دارند.

بیاییم هر یک از عناصر زیر را در نظر بگیریم  :

 

داده های نمایش داده شده در جستجو :

این مورد بر خلاف کلمات کلیدی کمی طولانی تر هستند و بیشتر از محتوا شکل می گیرند . بله آن همان جملات استفاده شده در جستجو ها و پیدا کردن وب سایت می باشند. شما باید تصمیم بگیرید جای کاربری باشد که دارای یک موضوع را سرچ می کند پس در مطالب شما باید این چنین رفتاری شکل بگیرید که بسیار مفید نیز می باشد !! یا اینکه باز هم از کلمات کپی شده و تکراری بخواهید استفاده کنید

 

تیتر ها در سئو داخلی وب سایت :

تنها چیزی که در این سال های اخیر هیچ وقت دارای تغییرات زیادی نبوده و خیلی آن ها مهمترین اصل در سئو داخلی می دانند ( on-page SEO ) تایتل ها یا تیتر ها می باشد . پس باید تصمیم بگیرید چطور آن ها را انتخاب کنید ؟ کپی کلمات تکراری یا اینکه جذاب و بهینه برای جستجوی یک کاربر ؟

 

آدرس ها و لینک های سایت  :

اگر بخواهم یک تعریف ساده داشتم باشم باید بگوییم آدرس ها برای این آمده اند که راهی ساده تر از هزاران خط و کد را فراهم کنند . پس بهترین لینک ها ساده ترین آن ها هستند ولی باید یک سری پارامتر ها نیز در آن رعایت گردد به عنوان مثال باید از کلمات شکل بگیرند نه لینک های ساخته شده خودکار .

 

تگ ها H و عنوان ها یا  فهرست ها در هر صفحه :

یکی از بهترین راه کار های نامه نگاری و ارسال مطلب در سایت ساخت سرعنوان ها و سرتیتر ها درهر محتوا می باشد که با همان  H انجام می گیرد به عنوان مثال  تیتر هر صفحه با تیتر آن مطالب h1 و ما بقی از  h2 و h3 و … دسته بندی گردند.

 

توضیحات متا  :

حتی اگر خیلی ها به شما گفته اند این مورد ارزشی ندارند . در واقع در اشتباه بسیار زیادی هستند این پروسه تاثیر بسیار باور نکردنی دارد و اگر نظر بنده را برخواهید به نظرم بهترین راه کار این هست که همه محتوای شما دارای این پارامتر بسیار کاربری باشد بیان مسائل برای بهبود ترافیک وب سایت  :

این مورد چیزی نیست که به عنوان یک تیتر دسته بندی شود بلکه در همه محتوای شما و هرچیزی که فکر می کنید باید آن را انجام بدهید مسائل و پاسخ به این مسائل هستند که کمک می کند شما یک محتوای بهینه بسازید و سئو ای کارامد داشته باشید

 

لینک های خارجی افزون قدرت در سایت  :

قدرت لینک ها را دست کم نگیرید خیلی از روادید ها و بیان ها در وبلاگ های بزرگ سئو در دنیا بر این مورد موافق هستند که لینک ها تا ۱۵ سال دیگر نیز پابرجا هستند . توجه کنید منظور ما از لینک ها نوعی از لینک بیلدینگ می باشد که از خارج وب سایت به صورت طبیعی برای سایت شما ایجاد می شود و به شما لینک داده می شود.

 

Anchor Text انکر لینک ها  :

انکر لینک ها یا لنگر های هر وب سایت پایه های آن وب سایت می باشد شما باید بررسی کنید که کلمات یا جملاتی که در وب سایت شما دارد به مطالب دیگر و به جاهای دیگر وب سایت لینک می شود آیا دارای کیفیت خوبی هستند ؟ آیا هسته استراتژی شما را بیان می کنند یا وقت بیشتری را از گوگل یا دیگر همکارانش می خرند.

 

محتوا با کیفیت خوب  :

در این مورد انقدر صحبت کردیم که فکر نمی کنم باز باید بیشتر از این حرف بزنیم  . ما حتی در این رابطه کلاس های ارزان قیمتی را فراهم کردیم که به صورت ویدیویی برای دانلود قرار می گیرد و به صورت حرفه ای توضیح داده می شود

 

به نظر شخصی من چون سئو مدرن بر اساس محتوا ساخته شده تا جایی که حتی شرکت ها و برند های بزرگی مثل اپل هم به ایجاد محتوا روی آوردند پس منطقی هست که جستجوگر ها بیشتر تمایل به محتوا های بزرگ و مناسب می دهند.

 

بزرگترین مباحث سئو بر اساس محتوا رشد می کنند :

اگر پیش خودمون کمی فکر بکنیم بسیار متعجب می شویم که چطور در دو سال اخیر بازاریابی محتوا و قرار دادن محتوایی بزرگ و خوب تبدیل به یک صنعت شده است  . از کجا آماده ؟ و چرا انقدر رشد داشته ؟ تا جایی پیش رفته که شرکت های بزرگ در حال استخدام تولید کنندگان از همه نوع ان می باشند. ولی صحبت اصلی اینجاست که این پروسه نیاز به چه مهارت های آموزش دیدنی دارد ؟

 

اگر شما این مقاله را خوانده باشید و خیلی از مقالات من رو در وب سایتم خیلی خیلی زود متوجه این شده اید که بزرگترین SEO کاران از محیط های بازاریابی آمده اند . و به طور خاص بیشتر آن ها بر اساس کپی رایت متولد شده اند. برخی از ان ها گزارش می کنند . و برخی از آن ها مثل من یک تولید کننده محتوا آزاد متن و رایگان هستند .

 

ولی باید در نظر داشت که تمام این موارد توسعه میدانی سئو هستند , خیلی از این موارد مشتقی از برنامه نویسی کامل + بازاریابی  + یک استراتژی کامل و مخلوطی از خیلی از پارامتر ها هستند پس رعایت یک مورد از آن ها هیچ وقت کافی نخواهد بود.

 

 

موارد مشترک در نوشتن محتوا در سئو :

  • سئو کاران فقط به سیگنال های قوی و تکراری اشاره نمی کنند بلکه آن در محتوا سعی می کنند سیگنال های بسیار ضعیف را نشانه بگیرند و به آن قدرت بدهند
  • این مورد همیشه نیاز به یک نویسنده ثابت دارد و موردی نیست که بدون به روز رسانی بتوانید موفق شوید
  • خیلی از موارد سئو بیشتر مرتبط به تجربه کاربری هست پس نویسنده نیز بر اساس تجربه ها و بازخورد ها در حال انتشار محتوا هستند
  • نویسندگی نیاز به خیلی از قوانین دارد پس کار ساده و ارزان قیمیت نخواد بود
  • خلاقیت در نوشتن و قرار دادن یک استراتژی در محتوا همیشه نیاز هست و محتوای بدون خلاقیت کمتر دیده خواهد شد و اشتراک گذاشته خواهد شد

 

شاید این مورد برای شما زیاد نا آشنا نباشد . همه ما می دانیم بهترین سئو کاران اکثرشان نویسندگان و سخنران های خوبی هستند چون مدیریت می کنند پس شما هم نیاز دارید در سایت یا سایت مشتریان خود به این سمت بروید.

 

 

چهار راه برای بهبود سئو در ایجاد محتوا در سایت  :

من همیشه به این اصل و قانون اعتقاد دارم که اگر شما می خواهید به دنبال یک جذب ترافیک بیشتر و یک ساماندهی بهتر بروید باید قدرت خود را در نویسندگی بالا ببرید و بخاطر همین هم باید چهار مورد زیر را نیز در وب سایت خود انجام بدهید .

فکر می کنید چرا ؟ چون شما می خواهید بهتر و خاص تر باشید و بگویید که ارزشی که در حال تراکنش هست دو طرفه بوده . به عنوان مثال سودی خواهم داشت تا سودی بگیرم  نه فقط سود بگیرم .

 

جذب کاربر به خواندن ادامه مطالب و یا مطالب بیشتر  :

این مورد همان انتخاب خوب و بد هست . شما باید بدانید که محتوایی باید در چه زمانی ارسال گردد و چطور کاربر را جذب کند تا ادامه محتوای شما را بخواند یا به محتوایی دیگر مراجعه نماید برای تکمیل گفته های شما . اینجاست که شما علاوه بر اینکه هیچ وقت نباید اعتماد کاربر را از بین ببرید نیاز به این دارید که بهترین ها را در ادامه مطالب قرار بدهید ولی بهترین ها را نیز در قبل از ادامه مطلب قرار داده باشید . این صحبت ها فراتر از هرگونه موارد دستور زبانی مثل املا و قوانین آن هست . فرض بر این هست که شما به کاربر بفهمانید محتوای ضعیف با قوی در چه نقاطی تفاوت دارند.

 

نوشتن عناوین اخبار و خبر  :

یکی از بزرگترین راه کار های پیشرفت در گوگل و حتی در بین کاربران این هست که شما توانایی ساخت یک عنوان مناسب را داشته باشید . توجه کنید وقتی از این موضوع صحبت می کنیم مثل یک کتاب می ماند وقتی به قسمت سرفصل های آن مراجعه می کنید اگر جذاب نباشد هیچ وقت به شما این دلیل را نمی دهد که ادامه بدهید .  سرفصل ها مثل قلابی برای کشاندن کاربران از پایین به بالا هست .

 

تجربه ها در نوشتن و بهینه سازی سایت  از جمله سئو :

تجربه های مفید و کامل که بازخورد خود را از قبل رو نمایی کرده اند می تواند به شما بینشی فراتر بدهند و چشم هایی تیز تر برای ویرایش هدف و استراتژی در نوع نوشتار و ساخت وب سایت این مورد نه فقط در سئو کار های باید انجام گیرد بلکه باید در بین مدیران بیشتر دیده شود تا محیطی کامل تر برای پیشرفت را آماده کنند .

 

بیایید این تجربه ها را پیاده سازی کنیم :

طول کل صفحه خانگی

توصیف متا

سرفصل ها

برچسب عنوان

انکر لینک ها و لنگر گاه ها

حضور کلید واژه ها در مقالات

 

وقتی شما تمام موارد بالا را به همراه یک محتوای خوب در روز وارد وب سایت می کنید دیگر مثل من نگران این نخواهید بود که جایگاه شما در گوگل هر روز تغییر خواهد کرد یا نه بلکه شما همیشه دارای سئو خوبی هستتید

 

وبلاگ خود را همیشه داشته باشید :

خیلی از کسب های موفق دارای بلاگ هستند و بلاگ در هر وب سایت بسیار ضروری می باشد و بدون آن شما قادر به زندگی در دنیای مدرن و پیشرفته نخواهید بود پس وبلاگ خود را بهتر کنید و مطالب جذاب تر وارد نمایید پخش وبلاگ در اینترنت بهترین نقطه پیشرفت شما خواهد بود چون علاوه بر اینکه سئو بهتری را به شما می دهد کمک می کند نام تجاری مناسبی بسازید و آن را خلق کنید و اعتبار و اعتماد به آن ببخشید.