با سلام خدمت همه ی بازدید کنندگان گرامی و عزیز , در این بخش از آموزش های وردپرس می خوام راه های جلوگیری از هک سایت رو آموزش بدم. واقعا یکی از دغدغه های همه وبمستران می باشد , چند وقت پیش به وب سایت خود ما توسط یک گروه هکر که فک کنم عربستانی بودن حمله ی شدیدی شد که تا یه جاهایی پیش رفته بودن , و خوشبختانه متوجه این قضیه شدیم و از هک شدم سایت جلوگیری کردیم. خوب این آقای هکر کیه و چطور عملیات هک رو انجام میده ؟ هکر ها به انواع زبان های برنامه نویسی مسلط دارن و می تونن به راحتی راه های نفوز و باگ های موجود رو پیدا کنن و حالا روش های زیادی هست …

در این آموزش فقط به بخشی از راه ها اشاره می کنم و انشا ا… همه چیز رو درباره ی امنیت وردپرس در آموزش های بعدی در اختیارتون قرار میدم .

  • ابتدا همیشه حواستون باشه وقتی نسخه ی جدید وردپرس بروز رسانی شد سریع وردپرس خود را آپگیرید , همون طور که میدونید باگ هایی در نسخه های قبلی وجود داره که در نسخه ی جدید برطرف میشه.
  • افزونه هایی رو که نصب کردید رو بروز رسانی کنید و هیچ وقت از ورژن های قبلی افزونه ها استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان از سایت های نا معتبر افزونه نگیرید. نسخه های جدید افزونه رو می تونید از سایت wordpress.org بخش پلاگین ها دریافت کنید.
  • رمز عبور مدیریت وردپرستون رو به گونه ای انتخاب کنید که قابل حدس زدن نباشد.
  • سعی کنید از حروف و اعداد و سیمبل های مجاز برای رمز عبور استفاده کنید. این کار برای چیست ؟ نرم افزار هایی وجود دارند که آدرس بخش مدیریت رو می گیرند و با امتحان هزار پسورد موفق به یافتن رمز عبور می شوند. رمزتان را مثلا : pass85694@12.site) انتخاب کنید شما بگید آیا قابل حدس زدن هست ؟

 

خوب دوستان امیدوارم این آموزش براتون مفید بوده باشه. به زودی اموزش های بعدی در زمینه ی امنیت رو براتون آماده می کنم.

لحظات خوبی رو براتون آرزومندیم …