یکی دیگر از نکات و یا بهتر است بگوییم مهمترین نکته در بهینه سازی و سئو آدرس یک صفحه از سایت ما برای موتورهای جستجوگر استفاده از کلمات کلیدی به کار رفته و مرتبط در آن صفحه وب در آدرس آن صفحه وب است. برای اینکه بهتر یا این نکته آشنا شوید مثال زیر را بخوانید.

فرض می کنیم که می خواهیم همان آدرس صفحه ( URL ) معرفی ماشین BMW که البته مدل آن ۶۳۰i بود بهینه سازی کنید. با نگاهی به محتویات موجود در صفحات سایت خود متوجه کلمات کلیدی و یا همان کلماتی که دوست داریم کاربران بعد از جستجو در موتورهای جستجوگر با این صفحه از سایت ما روبرو شوند می شویم. برای مثال کلمات کلیدی این صفحه از سایت ما عبارتند از : ماشین ، فروش ، BMW ،۶۳۰i ، سرعت ، قدرت ، سری ۶ و … . پس باید آدرسی مانند آدرس های اینترنتی زیر را برای آن صفحه از سایت خود محیا کنیم تا آن صفحه بتواند از نظر موتورهای جستجوگر رتبه خوبی را دریافت کند.

۱- http://www.ماشین.com/فروش/bmw/سری-۶/model-630i.html
۲- http://www.ماشین-فروشی.com/bmw/630i/
۳- http://www.نمایشگاه.com/ماشین/bmw-630i/
۴- http://www.bmw-630i.com/مشخصات/
۵- http://www.carmag.ir/معرفی/ماشین/bmw-630i.html

با خواندن آدرس های پیشنهاد شده بالا حتماً متوجه بعضی دیگر نکات در این زمینه شده اید که عبارتند از :

  1. دامنه هایی که نشان دهنده یک محدوده جغرافیایی هستند ( مثل ir ) می توانند در بهینه سازی سایت برای نسخه های محلی موتورهای جستجوگر مانند گوگل فارسی مفید باشند.
  2. باید در آدرس صفحات سایت خود از کلمات کلیدی به صورت کنترل شده استفاده کنیم و از تکرار بیش از حد آن ها جلوگیری کنیم چون ممکن است موتورهای جستجوگر سایت ما را به دلیل بیش از حد بزرگنمایی کردن چند کلمه کلیدی در خود جریمه کنند.
  3. حتماً لازم نیست از کل کلمات کلیدی مورد نظر خود در آدرس URL صفحات خود استفاده کنیم.
  4. شاخه هایی که صفحات ما در آن ها قرار می گیزند می توانند کمک موثری را به ما برای معرفی کلمات کلیدی مرتبط با صفحات سایت خود بکنند.
  5. و …