وردپرس برای به‌روزرسانی نه‌چندان مهم و با تغییرات کم خودکار به‌روزرسانی می‌شود؛ برای به‌روزرسانی‌های مهم و با تغییرات بسیار و امنیتی شما یک اخطار در محیط مدیریت برای به‌روزرسانی مشاهده می‌کنید که به سادگی یک کلیک وردپرس به صورت خودکار بسته‌ی به‌روز رسانی را دریافت و پرونده‌ها را جایگذاری می‌کند ! اما گاهی مثلا به علت تنظیمات سرویس‌دهنده به‌روز رسانی به این سبک امکان‌پذیر نیست و شما مجبور به به‌روز رسانی دستی و از طریق FTP هستید !

کمربند ایمنی سایت خود را ببندید !

برای شروع اعمال هرگونه تغییرات نخست از پایگاه‌داده و مطالب سایت یک پشتیبان بگیرید !

دریافت آخرین نگارش وردپرس

به سایت وردپرس بروید و آخرین نگارش وردپرس را دریافت کنید .

پیش به‌سوی به‌روزرسانی

برای مدیریت FTP وب‌سایت خود می توانید از FileZilla ( دریافت نرم‌افزار ) استفاده کنید . بعد از وارد کردن اطلاعات FTP و وارد شدن به درگاه FTP سایت خود به بخش اصلی ( روت ) سایت‌تون برید ! تمامی پرونده‌ها و پوشه‌ها وردپرس را گزینش و کلیک راست کنید و بر روی Upload کلیک کنید !

نرم‌افزار FTP شما پرونده‌ها و پوشه‌های وردپرس را از رایانه‌ی شما به هاست شما منتقل می‌کنند.

 

به‌روزرسانی دستی وردپرس از طریق FTP

در حین انجام این نقل و انتقال از شما سوال می‌شود که filename already exists in the target directory, please choose an action. ( پرونده‌ای با نام مشابه در پوشه مقصد وجود دارد٬ لطفا یک عمل را انتخاب کنید ) Overwrite ( بازنویسی ) را انتخاب کنید؛ بعد از ان تیک always use this action ( همیشه از این عمل استفاده کن ) را و بعد تیک Apply to current queue only ( اعمال برای صف‌پرونده‌های ارسالی کنونی ) را بزنید !

دیتابیس وردپرس را به‌روزآوری کنید

هر نگارش تازه‌ای از وردپرس ممکن است تغییراتی را در دیتابیس وردپرس اعمال کنید که این عمل نیازمند به‌روزآوری اطلاعات دیتابیس است !

بعد از ارسال همه‌ی پرونده‌ها و پوشه‌ها زمانی که به محیط مدیریت وردپرس می‌روید برگه به‌روزرسانی دیتابیس نمایان می‌شود یا می‌توانید به /wp-admin/upgrade.php بروید ! با کلیک بر روی به‌روز رسانی دیتایس وردپرس ٬ به راحتی دیتابیس وردپرس شما نیز به‌روز می‌شود و در پایان وردپرس به شما یک پیام موفقیت در به‌روز رسانی دیتابیس نشان می‌دهد .