در واقع کیفیت بالای محتوا برای اکثر صاحبان وب سایت ها بسیار مهم می باشد. به هر حال محتوا با کیفیت بالا برای موتورهای جستجو نیز بسیار پر اهمیت و متفاوت است. چیزی که شما باید دریابید این است که صاحبان وب سایت ها هم اکنون بیشتر نیاز به تمرکز بر روی کیفیت محتوا نسبت به موضوع سئو دارند.

واقعیت امر این است که کیفیت محتوا تنها انتظار خوانندگان از وب سایت نیست، بلکه چیزی است که موتورهای جستجو نیز از آن در حال یادگیری و استفاده می باشند. به طور مثال موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو، در حال حاضر برنامه های نرم افزاری پیچیده ای طراحی کرده اند که نه تنها به خوانندگان، وب سایتهایی که دارای محتوای مناسب هستند، ارائه می کند بلکه توانایی فهم زبانهای مختلف نیز دارد. در واقع این برنامه ها برای یادگیری زبان طراحی شده اند.

اگر وب سایت شما پر از اطلاعات غیر قابل استفاده و بی مصرف باشد؛ اما مقدار زیادی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع در محتوای وب سایت داشته باشید، نمی توانید موتورهای جستجو را گول بزنید.در اغلب موارد خواهید دید،نتایج سئوی وب سایت شما حتی نزدیک به رتبه ای که تصور می کردید نیز نمی باشد.

هر چند بسیاری از صاحبان وب سایت ها قادر به درک و مشاهدهء این موضوع نبوده و دائماً در حال پر کردن محتوای سایت خود از کلمات کلیدی بوده و بر این باورند که اصلاً نیازی به اطلاعات کافی و مفید نیز در وب سایت نمی باشد. از طرفی کلید حل این موضوع در دست: نوشتن مطالب با کیفیت بوده که مرتبط با خوانندگان باشد. در واقع پس از انجام تمامی این امور، برای جلب توجه خواننده به صفحات وب شما، آخرین چیزی که می خواهید، تشویق خوانندگان آنها به ماندن در وب سایت شما و یا انجام عملی که شما نیز خواهان انجام آن هستید، نمی باشد!

در واقع فراهم کردن اطلاعات ارزشمند برای آنها و داشتن شانس خوب برای ادامهء ارتباط با وب سایت شما لازم می باشد. این چیزی است که قطعاً می خواهید اتفاق بیافتد.

به جای پر کردن کلمات کلیدی و اطلاعات ابتدایی در صفحات وب سایت، کیفیت محتوای مطالب را بالا ببرید. مطمئن شوید در وب سایت خود بیش از حد از چاشنی کلمات کلیدی استفاده نکرده اید. بر روی تراکم کمتر و کیفیت بیشتر محتوای وب سایت تمرکز نمایید. در آخر چیزی که اهمیت دارد، تمرکز بر بهبود قابلیتهای وب سایت شما می باشد.