در این مطلب قصد داریم تا در مورد یک تکنیک جدید که خیلی خیلی میتواند به شما در بهینه سازی سایتتان کمک کند,صحبت کنیم.موضوعی که خیلی از سایتهای قدرتمند به آن اهمیت میدهند یعنی محتوا.در واقع محتوای سایت امروزه به یک بازار تبدیل شده.حال ببینیم که بازار یابی محتوا به چه معناست؟

 

بازاریابی محتوا چیست ؟

این معمولا به عنوان یک تکنیک بازاریابی که به ایجاد و همچنین توزیع خوب اطلاعات مفید و مناسب به مخاطبان مورد نظر با هدف هدایت سودآور اقدام مشتری ، تعریف میشود . این محتوا می تواند در تعدادی از فرمت ها مانند مقالات، تصاویر، فرمت های صوتی، فیلم ها، نظرسنجی تعاملی و یا به احتمال قوی ترکیبی از تمامی این نوع ها معرفی شوند .
هدف اصلی پشت بازاریابی محتوا جذب و حفظ مشتریان با ارائه محتوایی که برای انها هم مناسب و هم با ارزش باشد است ، اما با قصد تغییر یا بهبود رفتار مصرف کننده .
به عبارت دیگر بازاریابی محتوا در واقع تعامل با مشتریان است ، که مخالف با تبلیغاتی است که تنها هدفش فروش محصول یا خدمات به مشتری میباشد . هنگامی که مشتریان اطلاعاتی را که برای زندگشان مفید باشد را دریافت کنند – انها به شما پاداش خواهند داد نه تنها با کسب و کار خود بلکه با وفاداری به نام تجاری شما .
این فرایند مداوم می باشد چرا باید بخشی از برنامه بازاریابی کسب و کار شما باشد  ؟

برای این که موثر است . با این که جریان اصلی این عمل تمامی ابزار های انتشار یافته و قابل دسترس دیجیتال است ، خود مفهوم کاملا جدید نیست .  اولین موفقیت بازاریابی محتوا را میتوان در داستانی از سال ۱۸۹۵ پیدا کرد وقتی که John Deere یک خبر نامه برای کمک به کشاورزان به نام Furrow را عرضه کرد . از ان زمان بازاریابی مطالب و محتوا در بعضی از فرم ها توسط تعدادی از برند های عمده از جمله Michelin ، Jell-O ، Sears و P&G مورد استفاده قرار گرفته است .
اخیرا شرکت هایی مانند سیسکو و مایکروسافت و نایک کمپین های تعاملی جدید را راه اندازی کرده اند که به طور کامل اصول تعامل با مشتری را رعایت میکنند که این استراتژی را بسیار قدرتمند و موثر میکند ، بردن بازار یابی محتوا به یک سطح جدید از مشروعیت در واژگان دنیای تبلیغات دست یافته است .

 

ایا بازاریابی محتوا یک چیز جدید است ؟

بازاریابی محتوا به ان صورت که ما امروزه میشناسیم ، به عنوان یک استراتژِی تبلیغاتی نسبتا جدید مورد بحث است ، در حالی که این در واقع امیزشی از تعدادی شیوه های مختلف کسب و کار است . بازاریابی محتوا مخلوطی از تبلیغات سنتی ، فروش ، شبکه های اجتماعی ، برنامه ریزی رویدادها ، و نام تجاری و … است که ترکیب همه این ها در یک استراتژی همه جانبه برای کمک به تقویت روابط با مشتری و به دست اوردن نتایج مطلوب از کسب و کار است .
با بسیاری از جنبه ها که در یک مورد جمع شده اند ، بازاریابی محتوا این را برای کسب و کار ها ممکن می سازد تا تلاش برای بازاریابی را ساده تر کرده و در عین حال به ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه تر نیز کمک میکند .