در عصر حاضر اهمیت اینترنت بر هیچ کسی پوشیده نیست. از آنجایی که اغلب افراد برای برآورده کردن نیازها و همچنین سرویس ها و خدمات مورد نیاز خود به سراغ موتورهای جستجو می روند نباید از جایگاه ویژه موتورهای جستجو در بین افراد مختلف نیز غافل شد.

طبق آمارهای معتبر دنیا امروزه ۸۵ درصد کابران اینترنت از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت ها می شوند. اینجاست که ارزش رتبه های بالای موتورهای جستجو و افزایش بازدید کننده سایت بیشتر از پیش احساس می شود.

وب سایت هایی که بتوانند بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارشان در رتبه های بالای موتورهای جستجو قرار بگیرند مطمئنا خواهند توانست افراد بیشتری را با خدمات خود آشنا کرده و نسبت به رقبای خود مشتریان بیشتری جذب کنند که در نهایت منجر به افزایش فروش و گستردگی کار و رونق دادن کسب و کارشان می انجامد.

به تکنیک هایی که در طی انجام آن بتوان وب سایت ها را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط در صفحات بالای موتورهای جستجو قرار داد و افزایش بازدید سایت را به بار نشاند همان بهینه سازی سایت یا SEO می گویند.

بسیاری از صاحبان سایت ها فکر می‌کنند بهینه‌سازی کاری مقطعی است و اگر یکبار سایت بهینه شود برای همیشه در راس نتایج جستجوی موتوهای جستجو خواهند بود. ما این موضوع را به کلی رد می کنیم و چنین چیزی رویایی بیش نیست امکان دارد فردا صبح از خواب خوش برخیزید و رقیب را بالای سر خود در نتایج جستجو ببینید. برای حفظ رتبه خوب در نتایج جستجو به‌طور مرتب باید بر حوزه های مهم سئو کار کرد.