طراحی وب سایت ها برای بسیاری از کسب و کارها می تواند مانند بسیاری از توابع اساسی مشابهی که سیستمهای آفلاین ارائه می دهند، انجام شود.سیستمهایی مانند: فروش- تحقیقات در بازاریابی اینترنتی- نام تجاری-خدمات مشتریان و غیره… تعداد بسیار کمی از اصناف برای طراحی وب سایت خود از بیشتر از یک یا دو تابع ذکر شده، استفاده می نمایند.

حتی کسب و کارهای کمتری برای طراحی وب سایت خود به جهت فروش و یا خدمات مشتریان و غیره، از استراتژی “خروج یا در نهایت فروش وب سایت” استفاده می کنند. وقتی برای طراحی وب سایت یک طرف معادله استراتژی “خروج یا درنهایت فروش وب سایت” وجود داشته باشد، مطمئن باشید طرف دیگر معادله شما مقدار زیادی پول روی میز شماست!

استراتژی “خروج” چیست؟ در این مورد، باید بگویم این روش به جهت پایان دادن به مالکیت وب سایت شما می باشد. آیا فقط می خواهید وب سایت خود را پایین بیاورید؟ یا می خواهید سرمایه گذاری خود را پس گرفته و آن را بفروشید؟ اکثر صاحبان کار فقط هنگامی وب سایت خود را می بندند که کارشان را انجام داده و موفق به درک این نکته نشده اند که می توانند دارایی خود را تراز نموده و سرمایه خود را بازپس گیرند.

این امر می تواند شبیه به این باشد که شما فروشگاه خود را در حالی که درب آن باز است، صندوق و موجودی آن را به حال خود رها نمایید. لیست مشتریان و تمامی اسرار تجاری خود را برای کسانی که از همه باهوش ترند خواهید گذاشت و آنها نیز تا حد امکان از آن استفاده خواهند کرد.

اگر سالیان سال است که دارای وب سایتی هستید، به یاد داشته باشید که بیشتر از این زمان برای گسترش ترافیک وب سایت، محتوای وب سایت، و کسب دانش و آگاهی دربارهء اهداف خود بر اساس نیاز خرید مشتریان و یا الگوهای ایجاد ترافیک بازدیدکننده و کارهای دیگر، صرف نموده اید. واقعاً نمی توانید درک کنید که وب سایت شما هم جزء دارایی های شماست!

اگر واقعاً می توانستید تعیین کرده و یا تخمین بزنید که وب سایت شما به صورت ماهانه چقدر پول ساز است، در این صورت خواهید فهمید که به چه قیمتی می توانید آن را به فروش برسانید. اگروب سایت شما دارای یک لیست ایمیل قابل ملاحظه ای از مشتریان می باشد، با یک بازاریابی ایمیل هوشمندانه خواهید توانست حتی بیشتر از درآمد تولید و یا فروش ماهانه وب سایت تان پول ساز باشید.

تبدیل به یک Oprah.comهمچنین اگر ترافیک قابل توجهی در وب سایت خود دارید و وب سایت شما هنوز مانند

مارک تجاری نشده، در این صورت می توانید از استراتژی “خروج” بر این پایه که اگر تصمیم به فروش وب سایت خود بگیرید، چقدر می توانید از فروش آن دریافت نمایید. اگر واقعاً می خواهید کسب و کار خود را به فروش برسانید، وب سایت شما به همراه کسب و کار شما که به آن ارزش بیشتری نیز می افزاید، به فروش خواهد رسید.