با سلام خدمت شما دوستان عزیز  امروز میخوام در مورد میزان اهمیت محتوا (در تعیین رتبه ی سایت) براتون اموزشی داشته باشیم.محتوا در اصل به هر آنچه در سایت مشاهده می کنید، گفته می شود. این می تواند شامل متن و نوشته، المان های تصویری و گرافیکی و لینک به دیگر وب سایت ها باشد. توصیه می شود از استفاده ی بیش از حد از المان های گرافیکی خودداری کنید، چراکه مورد پسند موتورهای جستجوگر نیستند و علاوه بر آن دانلود و بارگذاری المان های گرافیکی سنگین و پرحجم ممکن است سرعت لود شدن سایت را به خصوص برای کاربران با پهنای باند پایین کاهش دهد.

در سطح اینترنت مقاله، کتاب و پست های مختلفی در رابطه با بهینه سازی سایت برای موتورها جستجوگر یافت می شود، با این همه یک قاعده ی کلی و اساسی وجود دارد که از نظر اهمیت بر تمامی آن ها برتری می یابد: محتوای منحصربفرد، با کیفیت و غیرتکراری مهمترین نقش را در بهبود رتبه ی سایت و مورد پسند قرار دادن آن برای موتورهای جستجوگر ایفا می کند.

هرچه محتوای سایت با کیفیت تر باشد، متناسب با آن رتبه ی سایت بالاتر، ترافیک و میزان بازدیدکنند از آن بیشتر و در نهایت محبوبیت بیشتر خواهد بود. موتورهای جستجوگر سایت هایی که دارای محتوای با کیفیت تر هستند را بر دیگر سایت ها در رتبه بندی ترجیح داده و آن ها را در اولویت های بالاتر قرار می دهند.

محتوای مرتبط، جدید و به هنگام در جذب بازدیدکننده به سایت نقش اساسی را ایفا می کند. محتوایی که دارای این ویژگی ها باشد، ترافیک سایت از موتورهای جستجوگر را افزایش داده و وابستگی و وفاداری بازدیدکنندگان به آن را به ارمغان می آورد.

محتوای منحصربفرد و با کیفیت

زمانی که کاربران از یک سایت برای مطالعه ی مطالب خاصی بازدید می کنند، انتظار دارند محتوای سایت شما درباره ی آن موضوع منحصربفرد و بی نظیر باشد. محتوا و مطالب یگانه باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟ آیا ویژگی منحصربفرد بودن آن واضح و به راحتی قابل درک است؟ بازدیدکنندگان محتوای منحصربفرد و با کیفیت را از یک سایت انتظار دارند. این تنها صفحه ی اصلی نیست که باید از نظر محتوا تک باشد، بلکه تمامی صفحاتی که به آن لینک هستند نیز بایستی دارای محتوای مفید، ساده، قابل فهم باشند.

امروزه موتورهای جستجوگر تا حدی پیشرفته و هوشمند هستند که به راحتی دستور نگارشی و عبارت را می فهمند و تشخیص می دهند. از اینرو به هنگام رتبه بندی سایت نسبت به دیگر سایت ها، محتوای جاری صفحه حتما درنظر گرفته می شود.

سایت هایی که صفحات آن ها دارای محتوای تکراری، کپی یا فاقد ارزش هستند، توسط موتورهای جستجوگر علامت قرمز می گیرند و جریمه می شوند.

SEO Copy Writing (محتوای بهینه از نظر SEO)

تنظیم محتوای بهینه از نظر SEO (که از دستورات SEO پیروی می کند) عبارت است از بکاربردن و لحاظ نمودن کلمات کلیدی و عبارات معنادار حاوی اطلاعات مفید که محتوای اصلی سایت شما را تشکیل می دهد.

به هنگام نوشتن محتوای سایت، رعایت نکات زیر می تواند در برتری آن نسبت به محتوای دیگر سایت ها کمک شایانی بکند:

۱٫     محتوا باید برای مخطابین مدنظر تنظیم و گرداوری شده باشد.

۲٫     چگالی کلیدواژگان بایستی حد مورد نظر موتورهای جستجو را رعایت کند.

۳٫     عنوان صفحات باید سریعا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و آن ها را برای خواندن محتوا و یا مشاهده ی آنچه در سایت عرضه می کنید، کنجکاو نماید.

۴٫     از بکار بردن ادبیات و زبان سخت، دوپهلو و پیچیده جدا خودداری نمایید. بجای آن توصیه می کنیم از جملات ساده، کوتاه و قابل فهم استفاده نمایید.

۵٫     تا حد امکان صفحات خود را کوتاه نگه دارید.

۶٫     محتوا را سازمان دهی نموده و در صفحات متعدد پخش نمایید (همه ی مطلب را در یک صفحه ی واحد نگنجانید).

۷٫     مطالب و محتوای صفحه را به چند پاراگراف کوتاه تقسیم کنید.

مزایای جانبی داشتن محتوای بی نظیر در سایت

این تنها SEO نیست که رتبه و میزان محبویت سایت شما را تعیین می کند. عوامل بسیار دیگری باهم جمع شده و در افزایش میزان محبویت سایت موثر هستند:

۱٫     در صورتی که سایت شما محتوای واقعا منحصر بفرد و بی نظیر در اختیار بازدیدکننده قرار دهد، بی شک توسط آن بازدیدکننده به دیگران نیز پیشنهاد خواهد شد.

۲٫     مدیر سایت های دیگر مایلند لینکی به سایت شما در وب سایت خود ایجاد کنند.

۳٫     بازدیدکنندگان سایت به تدریج به شما اعتماد می کنند و برای مشاهده ی محتوای جدید و آپدیت بارها و بارها به سایت شما مراجعه می کنند.

۴٫     چنانچه سایت شما توسط موتورهای جستجوگر در صفحه ی اول قرار داده شد، باید توجه داشت که وبگرد بر روی آن لینک آن صفحه ای کلیک می کند که خلاصه محتوای به نمایش گذاشته ی آن جالب تر و نسبت به دیگر صفحات منحصربفرد باشد.

نتیجه:

تهیه، ویرایش و ارتقا محتوای باکیفیت و منحصربفرد کاری دشوار و زمان بر است. اما همان طور که قبلا گفته شد، محتوای مفید حرف اول و آخر را در SEO می زند و این اصل تنها برای موتورهای جستجوگر نیست بلکه بخاطر و در راستای جلب بازدیدکنندگان به سایت شما می باشد. مسلما شما مایلید محتوای صفحات شما توسط افراد خوانده شده و برای آن ها مفید واقع شود تا اینکه صرفا توسط نرم افزارهای وبگرد و موتورهای جستجو فهرست بندی شود.

بنابراین به شما توصیه می کنیم محتوای سایت خود را با دقت و تامل کافی تهیه و تنظیم نموده و عنوان صفحات، کلیدواژه ها، متن لینک ها و meta tag های خود را جالب و منحصربفرد انتخاب کنید و آن ها را مدام بروز آوری نمایید.