سلام خدمت تمام کاربران عزیز ، امیدوارم که خوب باشید.

بدلیل سوال های زیاد کاربران در مورد نصب و پیکربندی قالب های joomla ، تصمیم گرفتم تا در این مطلب نحوه نصب قالب های جوملا رو توضیح بدم.

در متن زیر توضیح میدهیم که چگونه قالب های joomplate  را نصب کنید.

(این اموزش شامل تمام قالب های جوملا از جمله قالب های joomplate میشود)

شما به دو روش میتوانید قالب های ما رو نصب کنید:
۱ – نصب قالب از محیط مدیریت جوملا
۲ – نصب نسخه quickstart یا همون بسته نصب اسان

روش اول:

گام ۱:

ابتدا بسته کامل قالب (قالب + افزونه ها + قالب quickstart) رو از joomplate.ir  دانلود کنید . در ادامه فایلی را که دانلود کردید در یک پوشه اکسترکت کنید.

گام ۲:

برای نصب قالب از محیط مدیریت جوملا شما باید از منو Extensions گزینه Extensions Manager را انتخاب کنید . در این صفحه بر روی Choose File کلیک کنیدتا پنجره انتخاب فایل باز شود . در این پنجره به ادرس قالب که قبلا دانلود و اکسترکت کرده بودید بروید و قالب مورد نظر را انتخاب کنید . و در پایان بر روی دکمه Upload File & Install کلیک کنید.

گام ۳:

بعد نصب قالب شما باید افزونه های مورد نیاز قالب را هم نصب کنید.  برای این کار از منو Extensions گزینه Extensions Manager رو انتخاب کنید .در این صفحه بر روی Choose File کلیک کنیدتا پنجره انتخاب فایل باز شود . به ادرسی که قالب را اکسترکت کرده بودید بروید و از پوشه Extensions  تمام افزونه های موجود در این پوشه را یکی یکی نصب و از قسمت مدیریت پلاگین ها و ماژول ها انها را فعال کنید.

روش دوم:

شما می توانید با نصب بسته نصب اسان (quickstart) سایت خود را دقیقا مانند نسخه دمو پیاده سازی کنید.

گام ۱:

ابتدا بسته کامل قالب (قالب + افزونه ها + قالب quickstart) رو از سایت joomplate.ir  دانلود کنید . در ادامه فایلی را که دانلود کردید در یک پوشه اکسترکت کنید.

گام ۲:

برای نصب نسخه quickstart  شما باید فایل بسته نصب اسان (quickstart) را بر روی سرور خود اپلود و اکسترکت کنید . مثلا این فایل را در مسیر www.yoursite.com و یا www.yoursite.com/folder name اپلود و اکسترکت کنید .

برای تشخیص فایل بسته نصب اسان (quickstart) از دیگر فایل ها ، به مسیر اکسترکت فایلها بروید ، در این پوشه فایلی را که پسوند quickstart دارد را انتخاب کنید (حجم این فایل بیشتر از دیگر فایل هاست ، معمولا بیشتر از ۱۰ مگابایت میباشد ، مثلا فایلی با نام professional-quickstart.zip).

گام ۳:

از قسمت ادرس بار مرورگر خود به مسیر اکسترکت فایل ها بروید مثلا www.yoursite.com و مراحل نصب را ادامه بدهید. نصب این بسته کاملا شبیه نصب جوملاست. فقط در محله پایانی نصب روی دکمه Install Sample Data کلیک کنید.

فیلم اموزش نصب قالب های quickstart جوملا

یاداور میشوم که این روش برای نصب تمام قالب های جوملا کاربرد دارد.