سلام کاربران گرامی  امیدوارم که  خوب و خوش و سلامت باشید و تا به اینجا روز خوبی را سپری کرده باشید و مطلب امروز ما برای شما مفید واقع گردد. کاربران گرامی  در این آموزش با شما هستیم با افزونه های بسیار مهم و کاربردی برای وردپرس کاران و وب مستران.دوستان عزیز همه شما وردپرس کار هستید و یا به هر حال نیازی به وردپرس دارید که در این سایت هستید و مشغول خواندن توضیحات این سایت هستید.پس حتما به افزونه های وردپرس نیز نیاز دارید.اما در این آموزش نیز ما همین مورد را تشخیص داده ایم و برای شما یک پکیج از این افزونه ها آماده کرده ایم که بتوانید آن را به راحتی در یک نوشته استفاده کنید
واجب ترین افزونه ها برای یک سایت وردپرسی

دوستان عزیز توجه کنید که در عمل و در هنگام کار با این وب سایت ساز حرفه ای، می توان از وردپرس بدون فعال کردن هیچ افزونه ای استفاده نمود و اصلا هیچ افزونه را روی ان نصب نکرد و از آن استفاده کرد ، اما نتیجه آن وب سایتی ساده و بدون قابلیت های نوین می باشد و به جرات میتوان گفت که شما از وب سایت خود هیچ استفاده ای نمیتوانید کنید و مشکلات زیادی در این زمینه خواهید داشت و اصلا بدون افزونه ها شدنی نیست .تحقیقات جدید نشان می دهد که کاربران قبل از خواندن محتوای وبلاگ یا وب سایت شما ، باید تحت تاثیر ظاهر آن قرار بگیرند تا شما بتوانید موفقیتی در زمینه جذب کاربران داشته باشید و در غیر اینصورت و عدم جذب شدن آن ها برای استفاده از وب سایت شما شکست خورده اید.

دوستان توجه کنید که رنگ های استفاده شده در قالب وردپرس، طرز چینش المان های سایت و … اولین بخش هایی است که بازدید کننده با آن ها رو به رو می شود . تاثیر بیشتر روی بازدید کننده برابر است با شانس بیشتر برای ماندن کاربر در وب سایت و خواندن صفحات دیگر .پس حتما توجه کنید که شما در قدم نخست باید کاربر را به سمت وب سایت خود بکشید و سپس اون را در وب سایت خود جذب نمائید.

حال دوستان توجه کنید که پس از طراحی کاربر پسند وب سایت ، افزونه ها می توانند ویژگی های ظاهری بیشتر و امکانات خارق العاده ای را به آن اضافه کنند و در اصل آن را کامل تر نمایند. به عنوان مثال ، شما می توانید یک صفحه دلخواه با افزونه ایجاد کرده و ان را به عنوان پاپ آپ در صفحات خود نمایش دهید . یا باکس دانلود ، فهرست جدید و قابلیت های دیگری را به وب سایت تان بیافزایید .

حال توجه کنید که لیست حاضر که قرار است آن را به شما معرفی کنیم شامل ۳۰ افزونه برتر وردپرس می باشد که وجود هر کدام از آن ها برای اضافه کردن قابلیت جدید به وب سایت شما ضروری است و شما نیاز دارید تا اکثر ان ها را روی وب سایت وردپرسی خود داسته باشید. البته لازم به ذکر است که نباید تعداد بسیار زیادی افزونه روی وب سایت شما فعال باشد و این کار باعث کند شدن وبسایت وردپرسی شما میشود، تنها افزونه هایی را که لازم دارید فعال کنید . افزونه های لیست شده در این مطلب جز افزونه های محبوب مخزن وردپرس می باشند ، در گرد آوری آن سعی شده است در هر دسته بهترین ها را انتخاب کنیم . اگر در محتویات این لیست مشکلی وجود دارد و یا افزونه ای از قلم افتاده است آن را در قسمت دیدگاه های همین پست با ما در میان بگذارید

افزونه های برتر و ضروری وردپرس:

۱٫ افزونه ساخت نقشه سایت Google XML Sitemaps
دوستان اولین افزونه از این لیست ۳۰ عددی افزونه ساخت نقشه سایت برای سئو سایت است.توسط این افزونه حرفه ای وردپرس شما می توانید نقشه سایت تان را با فرمت XML ایجاد کنید و با معرفی آن به موتورهای جستجوگر در دنیای اینترنت میزان بازدید سایت و همچنین سرعت شناسایی مطالب تان را در آن ها افزایش دهید . افزونه Google XML Sitemaps یکی از محبوب ترین افزونه های مخزن وردپرس می باشد که روی اکثر سایت های وردپرسی نصب شده است و شما نیز در صورتی که آن را ندارید میتوایند به راحتی آن را نصب کنید از کجا؟ از لینک زیر.پس دوستان حتما از این افزونه استفاده کنید چرا که برای شما و وب سایت وردپرسی شما میتواند بسیار بسیار مفید باشد.

دانلود افزونه Google XML Sitemaps

۲٫ افزایش سرعت سایت با W3 Total Cache
رسیدیم به مورد دوم از این افزونه های حرفه ای برای سایت.دوستان افزونه دوم برای سرعت سایت شما استفاده میشود.این افزونه قدرتمند با کش کردن دیتابیس و صفحات وب سایت وردپرسی شما سرعت بارگذاری آن را به طرز چشم گیری افزایش می دهد ، همچنین این عمل باعث کاهش فشار روی سرور می شود ، اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که از سرورهای اشتراکی برای ساخت وب سایت تان استفاده نموده اید ، نصبو فعال سازی این افزونه به شما توصیه می شود چون این افزونه همانطور که گفته شد اصولا برای وب سایت های اشتراکی بسیار خوب و مناسب است.خب این افزونه را نیز از لینک زیر دریافت کنید:

دانلود افزونه W3 Total Cache

۳٫ ایجاد فرم های تماس حرفه ای با Contact Form 7
مطمئنا همه شما با فرم های تماس آشنایی دارید و از ان ها در وب سایت های وردپرسی خود استفاده کرده اید.با استفاده از افزونه قدرتمند Contact Form 7 می توانید چند فرم تماس با قابلیت های متفاوت را در وب سایت تان قرار دهید و از تمامی امکاناتی که فرم های تماس برایتان قرار میدهد استفاده کنید . کلیه تنظیمات برای شما آماده شده است از افزودن دکمه ها و چک باکس ها و … گرفته تا مدیریت محتوای ایمیل ها و … از دیگر قابلیت های مهم افزونه پشتیبانی کامل از Ajax (ارسال فرم بدون بارگذاری مجدد صفحه) و سوالات امنیتی captcha است . این افزونه پیشنهاد خوبی برای کسانی است که می خواهند در عین سادگی ، امکانات حرفه ای وردپرس را تجربه کنند .پس حتما در صورتی که آن را در وب سایت خود ندارید آن را دریافت کنید و نصب نمائید

دانلود افزونه Contact Form 7

۴٫ بهینه سازی سایت با WordPress SEO by Yoast
مورد بعدی از این افزونه ها در مورد بهینه سازی وب سایت های وردپرس است.با فعال سازی این افزونه به SEO سایت وردپرسی خود رنگ و جلای تازه ای ببخشید و آن را به حالتی به روز درآورید که اهمیتی بسیار بالا و مهم دارد. این افزونه محبوب ، باعث افزایش رتبه شما در موتور های جستجو شده و با تنظیمات خارق العاده خود سایت وردپرسی شما را به سایتی دوست داشتنی برای موتورهای جستجو تبدیل می کند که دارای امتیاز بالایی نیز هستند . بهینه سازی متا تگ ها ، بهبود RSS ، ویرایشگر فایل های htaccess و robots.txt ، ساخت نقشه سایت و … همه و همه از توانایی های این افزونه قدرتمند محسوب می شوند .

دانلود افزونه WordPress SEO by Yoast

۵٫ افزایش سرعت بارگذاری صفحات با WP Super Cache
دوستان این افزونه برای سرعت سایت شما معرفی میشود که یک افزونه بسیار خوب و مهم و حرفه ای است.این افزونه با ساخت نسخه HTML صفحات شما و ذخیره آن ، باعث افزایش چشمگیر سرعت وب سایت شما می شود . طرز کار این افزونه به این صورت است که با نمایش نسخه HTML ذخیره شده به کاربر ، مانع از اجرای دستورهای وردپرس برای نمایش صفحه به هر بازدید کننده می شود و تمامی این فایل ها و کد ها را کش میکند که دیگر برای کاربر دیگر نیاز به دانلود نباشد. با هر بار تغییر محتویات مطلب یا برگه ، نسخه HTML آن نیز به روز می شود . همچنین این افزونه گزینه خوبی برای کسانی است که از هاستینگ های با پهنای باند محدود استفاده می کنند . همچنین این افزونه از تنظیمات ساده تری نسبت به افزونه W3 Total Cache برخوردار است.

دانلود افزونه WP Super Cache

۶٫ افزایش سئو سایت با All in One SEO Pack
باز هم رسیدیم به یک افزونه دیگر برای سئو وب سایت های وردپرسی که خب اهمیتی بسیار بالا نیز دارد.دوستان افزونه All in One SEO Pack به صورت خودکار وب سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه می کند و این برای موفقیت شما در سئو بسسیار خوب و جالب توجه است. از قابلیت های اساسی این افزونه می توان به پشتیبانی از گوگل و بینگ ، امکان مدیریت seo پست های دلخواه ، بهبود خودکار عناوین ، بدون نیاز به تنظیمات پیچیده برای کاربران مبتدی ، امکان سفارشی سازی فوق العاده برای کاربران حرفه ای و … اشاره نمود .قرار گیری قابلیت های ذکر شده کنار هم موجب شده است که این افزونه ساده و در عین حال قوی تا لحظه نگارش این مطلب بیش از ۱۷ میلیون بار دانلود شود .

دانلود افزونه All in One SEO Pack

۷٫ اشتراک گذاری ساده مطالب با Sociable
دوستان در این قسمت و در مورد هفتم از این افزونه های حرفه ای میرسیم به افزونه ای برای اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی.این افزونه با اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری به مطالب شما در وب سایت وردپرسی شما، محبوبیت شما را در شبکه های اجتماعی افزایش می دهد و سبب بالا بردن امتیاز شما در جست و جو های گوگل نیز میشود. از جمله قابلیت های مهم این افزونه می توان به فیلد اشتراک گذاری لغزان اشاره کرد که خب باتوجه به حرفه ای شدن سایت های وردپرسی این امکان میتواند برای شما بسیار خوب و مفید و مهم باشد. توسط این قابلیت فیلد اشتراک مطلب همراه با پیمایش کاربر به انتهای صفحه ، حرکت کرده و علاوه بر زیبایی ، باعث افزایش شانس اشتراک گذاری می شود . همچنین توسط امکان جدید آن با نام Sociable Skyscraper می توانید ویژگی امتیاز دهی را به مطالب و برگه های خود اضافه کنید .

دانلود افزونه Sociable

۸٫ آمارگیر پیشرفته گوگل با Google Analytics for WordPress
مورد هشتم از این افزونه های حرفه ای وردپرس یک افزونه آمارگیر برای وردپرس است که اهمیت زیادی نیز دارد.توسط این افزونه کاربردی و API اختصاصی خود در Google Analytics می توانید آمار و اطلاعات دقیق بازدیدها و کلمات جستجو شده و … را مشاهده و بررسی کنید و به صورت کامل در وب سایت وردپرسی خود یک آمارگیر حرفه ای داشته باشید. این افزونه کدهای مورد نیاز Google Analytics را به صورت خودکار وارد کرده و تنظیمات پیشرفته مربوط به ان را برای شما فراهم می کند . رصد کلیک های انجام شده روی لینک های خارجی شما از جمله قابلیت های مهم این افزونه محبوب می باشد .

دانلود افزونه Google Analytics for WordPress

۹٫ ساخت فروشگاه اینترنتی با WP e-Commerce
مورد بعدی از این افزونه ها برای ساخت فروشگاه های اینترنتی استفاده میشود.دوستان عزیز این افزونه محبوب اولین افزونه فروشگاه ساز وردپرس می باشد که با قابلیت ها و توانایی های زیادی عرضه شده است و البته حرفه ای ترین آن نیز میباشد که قابلیت های آن میتواند شما را شگفت زده کند. WP e-Commerce نیز به صورت رایگان منتشر شده است و شما می توانید افزونه های مورد نیازتان را برای آن خریداری کنید . این افزونه کارآمد با قابلیت هایی نظیر سیستم منعطف کوپن و تخفیف ، حمل و نقل رایگان ، ابزارک های متنوع ، سیستم پرداخت تک صفحه ای ، هماهنگی با سایر سیستم های فروشگاه ساز و … یکی از انتخاب های مناسب در این زمینه محسوب می گردد پس در صورتی که قصد تاسیس فروشگاه را دارید این مورد بهترین گزینه است.

دانلود افزونه WP e-Commerce

۱۰ . ساخت وب سایت چند زبانه با qTranslate
در این قسمت میرسیم به یک افزونه برای چند زبانه کردن سایت وردپرسی.دوستان وب سایت های چند زبانه زیادی وجود دارند که میتوان با استفاده از آن ها وب سایت وردپرسی خود را چند زبانه کرد. باید توجه کنید که توسط این افزونه ، می توانید به راحتی وب سایتی با پشتیبانی از چند زبان بسازید ، افزونه qTranslate با ظاهر ساده و کاربر پسند خود ، همه امکاناتی را که برای ساخت یک وب سایت چند زبانه نیاز دارید را یک جا در اختیار شما قرار می دهد . جا به جایی بین زبان ها با یک کلیک ، تغییر خودکار زبان تاریخ و حفظ seo سایت از جمله قابلیت های این افزونه کاربردی می باشند .پس دوستان حتما از این افزونه استفاده کنید چرا که برای شما و وب سایت وردپرسی شما میتواند بسیار بسیار مفید باشد.

دانلود افزونه qTranslate

۱۱٫ ساخت شبکه اجتماعی با BuddyPress
دوستان رسیدیم به یازدهمین مورد از این افزونه های کاربردی وردپرس که میتواند در ساخت یک وب سایت وردپرسی موفق شما را یاری دهد.دوستان توجه کنید که BuddyPress یک افزونه پیشرفته برای تبدیل وب سایت وردپرسی شما به یک شبکه اجتماعی تمام عیار است . توسط این افزونه کاربردی قادر هستید یک شبکه اجتماعی با امکاناتی نظیر پیام خصوصی ، ساخت پروفایل ، دوست یابی ، ساخت گروه ، عضویت در گروه ها و … ساخته و خونی تازه در رگ سایت تان تزریق کنید . این افزونه جز افزونه های اصلی وردپرس محسوب می شود و بیش از ۳۰۰ افزونه دیگر در مخزن وردپرس برای این افزونه ساخته شده است .که شما میتوانید با دریافت و نصب و فعال سازی ان ها وب سایت وردپرسی خود را حرفه ای تر نیز کنید و برای وب سایت شما میتواند مفید تر باشد

دانلود افزونه BuddyPress

۱۲٫ ساخت فروشگاه آنلاین با eShop
باز هم افزونه ای دیگر برای ساخت فروشگاه های اینترنتی در وردپرس.بیش ازنیم میلیون دانلود گواه خوبی برای قدرت این افزونه کاربردی شناخته می شود ، نصب سریع و آسان با هماهنگی کامل میان مطالب و برگه ها و مطالب سفارشی ، محیط کاربری مشتریان ، گزینه های مختلف محصولات ، فروش محصولات دانلودی ، اطلاعات فروش ، نرخ مالیات ، نظارت بر موجودی انبار و … قابلیت های کلیدی افزونه eShop محسوب می شوند .این افزونه بسیار حرفه ای است و حتما شما در استفاده از آن این صحبت را خواهید کرد و پرده از این ادعا برخواهید داشت پس در صورتی که نیاز به راه اندازی وب سایت فروشگاهی دارید اصلا از این افزونه حرفه ای غافل نشوید.

دانلود افزونه eShop

۱۳٫ فروشگاه اینترنتی با WooCommerce
دوستان بهترین بهترین و بهترین افزونه برای ساخت فروشگاه های اینترنتی همین افزونه است که قرار است حالا در مورد آن صحبت کنیم.این افزونه رایگان و قدرتمند با امکانات فراوان خود در میان کاربران ایرانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و اکثر کاربران ایرانی از این افزونه برای ساخت فروشگاه خود استفاده میکنند که به حق نیز افزونه ای بسیار خوب و کاربردی نیز است . WooCommerce یک افزونه ساده هم برای مشتری ها و هم برای فروشندگان اینترنتی است ، از جمله قابلیت های کلیدی این افزونه می توان به کنترل دقیق روی موجودی ، سیستم تخفیف قدرتمند ، مدیریت سفارشات ، گزارش فروش ، فروش محصولات دانلودی و مجازی ، محیط کاربری مشتریان ، کنترل کامل حمل و نقل و مالیات اشاره نمود .پس در صورتی که نیاز به یک افزونه بسیار خوب و کاربردی در وردپرس دارید میتوانید از این افزونه استفاده کنید چرا که بسیار حرفه ای و البته سازگار با ساز و کار های فروشگاه های اینترنتی در ایران است

دانلود افزونه WooCommerce

۱۴٫ مبارزه با اسپم ها با Akismet
دوستان مورد بعدی از این افزونه های مورد استفاده و مورد نیاز افزونه Akismet است.دوستان افزونه وردپرس اکیسمت، یک افزونه ضد اسپم در وردپرس است که اکثر وب سایت های وردپرس از ان استفاده میکنند و با آن نیز آشنایی دارند و مطمئنا شما نیز از آن استفاده میکنید و با آن آشنا هستید. Akismet به شما کمک میکند تا با کامنت ها و نظرات اسپم در وردپرس مقابله کنید و از ثبت ان ها جلوگیری کنید چون این اسپم ها در سایت های وردپرسی و البته در اکثر وب سایت ها میتوانند مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کنند. برای استفاده از اکیسمت شما نیاز به Akismet API Key دارید که میتوانید ان را به راحتی دریافت و در صفحه تنظیمات این افزونه وارد کنید و افزونه را فعال کنید. البته راه های زیادی برای مقابله با نظرات اسپم در وردپرس وجود دارد. اما یکی از بهترین راه ها، استفاده از افزونه Akismet است.پس دوستان حتما از این افزونه استفاده کنید چرا که برای شما و وب سایت وردپرسی شما میتواند بسیار بسیار مفید باشد.

دانلود افزونه Akismet

۱۵٫ افزودن قابلیت امتیاز دهی با GD Star Rating
مورد نهایی از این افزونه های بسیار کاربردی و واجب در وردپرس همین افزونه است.دوستان این افزونه وردپرس GD Star Rating یک افزونه قدرتمند برای ایجاد سیستم امتیازدهی برای مطالب ، برگه ها و دیدگاه های سایت شما است که میتواند برای کاربران وب سایت شما اهمیت بسیار بالایی داشته باشد و میتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. این افزونه با قدرت AJAX کار می کند و دارای چندین قالب آماده نظیر ستاره ای ، امتیازی ، لایکی و … می باشد . همچنین با قابلیت ست شدن افزونه با ابزار کش سرعت وب سایت شما کاهش محسوسی پیدا نمی کند . با تنظیمات فراوان و کاربردی که GD Star Rating هر نوع نیاز شما برآورده می شود .پس در صورتی که نیاز به یک افزونه خرفه ای دارید برای سایت های وردپرسی خود برای امتیاز دهی میتوانید از این افزونه وردپرسی استفاده کنید.پس ان را از لینک زیر میوانید دریافت کنید

دانلود افزونه GD Star Rating

خب دوستان این ۱۵ افزونه بسیار بسیار مهم در این قسمت به پایان آمد.خیلی از شما ممنونم که تا اینجا با من همراه بودید.حتما از افزونه های معرفی شده استفاده کنید چرا که این افزونه ها با دقت بررسی شده هستند و میتوانند برای شما و وب سایت وردپرسی شما بسیار خوب و مفید باشند که خب شما مطمئنا با آن ها بهتر از من آشنایی دارید و میدانید که موارد گفته شده میتوانند برای وب سایت شما بسیار خوب و مفید باشند

خیلی از شما ممنونم که تا به اینجای کار با من همراه بودید.البته در ادامه این آموزش ها هم با من همراه باشید البته امیدوارم در ادامه این آموزش های وردپرس نیز مرا همراهی کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید.چون برای شما در حال آماده سازی آموزش های بسیار خوب و مفید هستیم که میتواند برای شما بسیار خوب و مفید باشد

با آرزوی بهترینها برا ی شما..