یاهو هک شدن حساب ۵۰۰ میلیون کاربر خود را رسما تایید کرد
گزارش‌های پیرامون نفوذ در یاهو برای اولین بار روز پنجشنبه پس از انتشار پستی از سوی Recode ظاهر شدند که در آن پست اشاره شده بود، یاهو در شرف تایید شایعات پیرامون وجود یک نفوذ بزرگ در این مجموعه است. علاوه بر این، پایگاه Motherboard نیز پیشتر برای نخستین بار شایعاتی را درباره‌ی نفوذ به یاهو در ماه آگوست منتشر کرده بود. این شایعات در آن زمان در حالی منتشر می‌شد که یک هفته قبل از آن، کمپانی ارتباطات ورایزن (Verizon) اعلام کرده بود که قصد خرید بخش اصلی تجاری یاهو را دارد.

در آن زمان آشکار شد که یک تبهکار سایبری با نام مستعار "صلح" یا (Peace) در حال فروش بیش از ۲۰۰ میلیون حساب کاربری در فضای غیر قانونی وب به ازای ۳ بیت کوین یا تقریبا ۱۸۶۰ دلار بوده است. در حال حاضر مشخص نیست که درز این اخبار چه تاثیری روی درخواست معلق ۴.۸ میلیارد دلاری برای دارایی‌های یاهو خواهد داشت.

 به نظر می‌رسد که این نفوذ در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاده است و به طور بالقوه کاربران را در معرض نفوذهایی قرار می‌دهد که یاهو پس از دو سال وقوع آنها را تایید می‌کند. ممکن است یاهو به خاطر این اتفاق، تصمیم به الزام کاربران برای تنظیم مجدد نام کاربری و کلمه‌ی عبور خودشان بگیرد.