گوگل ۸۸۰ میلیون دلار برای توسعه اولد به ال جی می‌دهد
بر اساس گزارش الکترونیک تایمز، گوگل با هدف توسعه و افزایش تولید نمایشگر اولد برای گوشی‌ هوشمند، پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیون دلاری به ال‌جی داده است. بر اساس گفته‌های این روزنامه، گوگل قصد دارد با این سرمایه‌گذاری، منبع پایداری از نمایشگر منعطف اولد برای گوشی‌های پیکسل خود فراهم کند. سامسونگ در حال حاضر در پرچم‌داران خود از این نوع نمایشگر استفاده می‌کند و اپل نیز قصد دارد در نسخه‌ی جدید آیفون از نمایشگر منعطف اولد استفاده کند.

یکی دیگر از گمانه‌های مطرح‌شده در رابطه با سرمایه‌گذاری گوگل در ال‌جی، احتمال استفاده از نمایشگر‌ خمیده‌ و منعطف ال‌جی در نسل بعدی گوشی‌ هوشمند پیکسل است. گوگل اولین نسل از گوشی‌های هوشمند سری پیکسل را در سال ۲۰۱۶ راهی بازار کرد که اتفاقا مورد استقبال منتقدان حوزه‌ی فناوری و همچنین کاربران قرار گرفته است؛ حال آنکه بعضا این کمپانی با کمبود پنل OLED مورد نیاز خود برای تولید پیکسل روبه‌رو بوده و به نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایل سرمایه‌گذاری در ال‌جی، جلوگیری از ایجاد مشکلات در چرخه‌ی تولید است.

ال‌جی دیسپلی بخش بزرگی از درآمد خود را از طریق تولید پنل‌ اولد با سایز بزرگ برای تلویزیون‌ کسب می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری گوگل به این کمپانی کمک می‌کند تا پنل‌های کوچکی برای استفاده در گوشی‌ هوشمند تولید کند.

ال‌جی از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.