کارکردهای اپ موبایل اشاره می کنیم :

اپ بازی: بازی ها به دلیل محتوای چندرسانه ای که دارند هنوز در مرورگرها به راحتی قابل اجرا نیستند و ساخت یک بازی در محیط بومی سیستم عامل، دسترسی بهتری را به منابع سخت افزار برای اجرا فراهم میکند.
اپ های شخصی جهت استفاده مداوم: اگر شما قرار است سرویسی را با قابلیت شخصی سازی فراوان و برای استفاده هر روزه کاربران طراحی کنید، و یا سرورسی برای ذخیره سازی اطلاعات (بخصوص بصورت ابری) به کاربر ارائه کنید، بهتر است از اپ موبایل برای نمایش لوکال اطلاعات استفاده کنید. (مانند evernote یا dropbox)
محاسبات پیشرفته : اگر سرویس شما محاسبات لحظه ای زیادی انجام میدهد (و معمولا کاربر از آن چندین بار در روز استفاده میکند) بهتر است بجای وب موبایل، به یک اپ فکر کنید.
استفاده از منابع سیستم : برنامه های موبایل معمولا از برخی از منابع سخت افزاری گوشی استفاده میکنند که قبلا در وب سایتهای معمولی استفاده نمیشد. مانند GPS یا SMS یا مانند آن . در اینگونه موارد بهتر است یک اپ طراحی کنید تا دسترسی آسان تری را به منابع سیستم داشته باشید.
استفاده آفلاین : در آخر اگر برنامه شما قرار است در همه جاهایی که اینترنت هم نیست در دسترس باشد، بهتر است از اپ استفاده کنید تا وابستگی به اینترنت نداشته باشد.