با سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز.در ادامه آموزش های وردپرس همراه شما هستیم با مورد دیگری که در وب سایت های وردپرسی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و بسیار مهم است.دوستان در این آموزش قصد داریم آموزش بالا بردن کیفیت تصاویر در وردپرس را بررسی کنیم.در ادامه بررسی می کنیم که چگونه میتوان کیفیت تصاویر در وردپرس را بالا برد تا تصاویری که شما در نوشته های وب سایت خود قرار میدهید از کیفیت بالایی برخورددار باشد.پس تا انتها با من همراه باشید تا این مورد را نیز با هم بررسی کرده و به نتیجه برسانیم

آموزش بالا بردن کیفیت تصاویر در وردپرس

دوستان وردپرس کار شاید متوجه شده باشید که وقتی یک تصویر jpeg را روی سایت وردپرسی خود آپلود میکنید در قسمت رسانه های وردپرس، به صورت اتوماتیک از حجم آن کاسته شده و کیفیت آن کاهش میابد و کیفیتی که در نتیجه ان ایجاد میشود چندان جالب و جذاب نیست. البته اجازه بدهید این مسئله را روشن کنیم که منظور از تصویر jpeg هر تصویری است که دارای یکی از فرمت های .jpg, .jpeg, .jpe, .jif, .jfif, .jfi باشد. کاهش کیفیت و حجم تصاویر شاید خیلی از اوقات خیلی به چشم نیاید ولی در برخی از تصاویر منجر به پیکسل پیکسل شدن تصویر و از دست رفتن کامل کیفیت آن میشود.

خب دوستان از اول اگر قرار باشد به شما توضیح دهیم ماجرا از این قرار است که هرگاه شما تصویری با یکی از فرمت های ذکر شده درون سایت وردپرسی خود آپلود کنید، فارق از اینکه تصویر ورودی دارای چه حجم و چه کیفیتی است، وردپرس به صورت اتوماتیک کیفیت آن را به ۹۰ درصد کیفیت اولیه کاهش خواهد داد که عدد بسیار بزرگی است و کیفیت بسیار زیادی از آن را کاهش میدهد شما باید توجه کنید که طبعا این مسئله روی تصاویری که با JPEG Quality کمتر از ۶۰ ذخیره شده باشند بسیار واضح و آزار دهنده خواهد بود و کیفیت ان تصویر را بسیار بسیار کاهش میدهد به طوری که اصلا نمیتوان ان را در وب سایت قرار داد.

خب دوستان حالا در آموزش امروز میخواهیم ابتدا کاری کنیم که وردپرس اصلا تصاویر را فشرده سازی نکند و در مرحله ی بعدی میخواهیم ببینیم چطور میتوانیم کاری کنیم که وردپرس فشرده سازی بیش از ۹۰ درصد روی تصویر اعمال کند. البته شما باید توجه کنید که حالت دوم برای زمانی که کیفیت و حجم اولیه تصاویر آپلود شده بالا باشد و بخواهید در مصرف پهنای باند و فضای دیسک صرفه جویی کنید کاربرد خواهد داشت و در موارد دیگر کاربرد چندانی ندارد البته موردی که در این قسمت وجود دارد این است که شما باید توجه کنید که با این قابلیت در وردپرس هماهنگ هستید یا خیر؟ یعنی اصلا میخواهید این قابلیت را غیر فعال کنید یا اصلا مشکلی با ان ندارید.

روش عدم فشرده سازی و بالا بردن کیفیت تصویر در وردپرس
خب دوستان عزیز برای رسیدن به هدفمان، یعنی جلوگیری از فشرده سازی بیشتر تصاویر و جلوگیری از، از دست رفتن کیفیت تصاویر در وردپرس، لازم است از فیلتر jpeg_quality استفاده کنیم. برای انجام این کار کافی است کد زیر را در فایل functions.php یا افزونه ی site-specific خود قرار دهید این کد باعث میشود که این فیلتر در وب سایت فعال شود و این قابلیت را نیز غیر فعال نماید این کد به صورت زیر است:

۱
۲
۳
۴
add_filter( 'jpeg_quality', 'mrcode_custom_jpeg_quality' );
function mrcode_custom_jpeg_quality( $quality ) {
   return 100;
}

خب دوستان در کد بالا که در وب سایت قرار داده شد همانطور که مشاهده میکنید، کیفیت تصویر را بر روی ۱۰۰ قرار داده ایم تا فشرده سازی و کاهش حجم روی تصویر اعمال نشود.این به این معنی است که کیفیت تصویر همان صد در صد باقی بماند و تغییراتی در کیفیت آن در هنگام آپلود تصویر در وب سایت وردپرسی شما اتفاق نیفتد.همان چیزی که میخواهیم.

روش فشرده سازی و کاهش حجم بیشتر تصاویر در وردپرس
خب دوستان میرسیم به روش دیگر انجام این کار در وردپرس.دوستان عزیز ممکن است شما جزو آن دسته افرادی باشید که ترجیح میدهند جهت صرفه جویی در مصرف پهنای باند و … حجم و کیفیت تصاویرشان را کمی پایین تر بیاورند و در حالت کلی اعتقادی به کیفیت اصلی تصاویر در وب سایت وردپرسی خود ندارند. مشکلی نیست. این کار هم کاملا امکان پذیر است. کافی است بجای کد بالا از کد زیر استفاده کنید و آن را در فایل فانکشن قالب وردپرس وب سایت خود قرار دهید:

۱
۲
۳
۴
add_filter( 'jpeg_quality', 'mrcode_custom_jpeg_quality' );
function mrcode_custom_jpeg_quality( $quality ) {
   return 65;
}

خب دوستان اگر به کد بالا که در وب سایت خود قرار دادید توجه کنید میبینید که تنها تفاوت این کد با کد قبلی در کیفیتی است که برای فیلتر jpeg_quality تعریف کرده ایم. همانطور که مشاهده میکنید در خط سوم کد، کیفیت تصویر معادل ۶۵ تعریف شده است یعنی کیفیت را تغییر داده ایم. با تغییر این رقم میتوانید به سادگی به نتیجه ی دلخواه خود دست پیدا کنید اما شخصا کیفیت های کمتر از ۶۵ را اصلا به شما توصیه نمیکنیم چون کیفیت های کمتر از این مقدار عموما باعث نمایان شدن پیکسل های تصویر شده و نمای زیبای سایت شما را از بین خواهند برد در این حالت ۳۵ درصد از کیفیت تصاویر شما را وردپرس کم میکند و شما میتوانید این عدد رو روی مورد دلخواه خود قرار دهید و البته همانطور که در بالا هم گفتم کمتر از ۶۵ اصلا خوب نیست.پس حتما به این نکته در قرار دادن این کد در وب سایت خود توجه کنید

خب دوستان رسیدیم به پایان این اموزش وردپرس در وب سایت.در پایان این آموزش شما باید توجه داشته باشید که این فیلتر روی تصاویری که قبلا در سایت وردپرسی خود آپلود کرده باشید کار نمیکند و تغییراتی که اعمال کرده اید، بر روی تصاویری که پس از این تغییر بر روی سایت آپلود کنید، موثر خواهد بود یعنی تصاویر قبلی که در وب سایت شما آپلود شده اند با همان کیفیت باقی میمانند. بنابراین برای اعمال این تنظیمات بر روی تصاویری که قبلا در سایتتان آپلود کرده اید لازم است از افزونه ای مانند Regenerate Thumbnails استفاده کنید تا تغییرات شما روی تصاویر قدیمی اعمال شده و تصاویر با فیلتر جدید مجددا ایجاد شوند.این افزونه تمامی وب سایت شما را تغییر داده و تصاویر را با کیفیت تر میکند برای این منظور شما میتوانید این افزونه وردپرس حرفه ای را از لینک زیر دریافت نمائید

دانلود افزونه وردپرس Regenerate Thumbnails

حال پس از دانلود ان را در وب سایت وردپرسی خود نصب و فعال سازی نمائید تا تصاویر وب سایت شما به همان کیفیت بازگردد چون این افزونه تمامی تصاویر وب سایت شما را تغییر میدهد و میتواند برای شما بسیار مفید باشد

خب دوستان این آموزش وردپرس هم به پایان رسید و شما میتوانید از این آموزش برای تصاویر وب سایت وردپرسی خود به خوبی استفاده کنید.در ادامه این آموزش های وردپرس هم حتما با من همراه باشید چون برای شما موارد مهمی مد نظر داریم.دوستان در قرار دادن این کد ها در وب سایت وردپرسی خود نیز حتما نسخه پشتیبان را فراموش نکنید چون اهمیت بسیار بسیار زیادی میتواند داشته باشد که باید مد نظر قرار گیردخیلی ممنونم از همراهی شما عزیزان در این آموزش وردپرس.در صورت داشتن سوال و مشکلی ان را با ما در میان بگذارید دوستان.تا هر چه سریعتر بتوانید مشکل خود را حل کرده و به بررسی ادامه موارد موجود بپردازید.