چگونه هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی را به حداقل برسانیم؟
امروزه دوستان زیادی هستند که ایده های متنوع و خوبی برای راه اندازی استارت آپ دارند و میخواهند با ایده ی خود کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده و آن را توسعه دهند. اما این دسته از دوستان با ریسک هایی رو به رو هستند مانند ترک شغل فعلی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود و تصور نداشتن درآمد مناسب برای راه اندازی کسب و کار مورد نظر خود! اما بهتر است بدانید شما می توانید با محاسبه سرمایه مورد نیاز هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را کاهش دهید،چگونه؟
پیشنهاد میکنم تا انتهای مقاله ی امروز با ما همراه باشید…
هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی
چرا راه اندازی کسب و کار به سرمایه نیاز دارد؟

بهتر است در گام اول بررسی کنیم که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چرا به سرمایه احتیاج داریم یا بهتر است بگوییم هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر است؟ و اولین موردی که به ذهن ما می رسد همین است! راه اندازی هر استارت آپی به صورت یکنواخت نیست پس مسلما سرمایه ای که برای آن ها نیاز است یکنواخت نمی باشد. برخی از آنها راحت تر به نتیجه می رسند و برخی نیز سخت. چیزی که مهم می باشد این است که در ابتدای کار هزینه ها را محاسبه کنید و سپس استارت کار خود را بزنید. مواردی را که باید بررسی کنید عبارت است از:

پروانه و مجوز

شما باید با توجه به شاخه ای که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید باید مجوز های مورد نیاز را دریافت کنید.
تدارکات

آیا برای راه اندازی کسب و کار خود نیازمند خرید وسایلی هستید؟ آیا نیاز به کامپیوتر یا تجهیزات دیگری دارید؟
تجهیزات

آیا احتیاج به سخت افزار و نرم افزارهای تخصصی دارید؟
محیط کار

باید ببینید به چه فضایی برای محیط کار خود نیازمند هستید. معمولا کم هزینه ترین فعالیت ها به صورت اینترنتی انجام می شوند.
ارتباطات

به طور میانگین هر ماه چند نفر از افراد را می توانید جذب کنید. ارتباطات شما چگونه است؟
هزینه های اجرایی

باید هزینه های اجرایی را محاسبه کنید و در ضمن هزینه ی مارکتینگ را هرگز در کار خود فراموش نکنید.
هزینه های حقوقی

آیا برای کسب و کار خود وکیلی جهت رسیدگی به هزینه های حقوقی در نظر می گیرید؟
استخدام افراد

طبیعتا گسب و کاری را که انتخاب می کنید به صورت انفرادی نمی توانید انجام دهید و نیاز به کارمند و استخدام افراد دارید.

با توجه به موارد گفته شده در بالا دو مسیر اصلی برای هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی پیش روی شماست تا بتوانید روی هزینه ها متمرکز شوید!
هزینه های خود را کاهش دهید یا منبع سرمایه ی خود را افزایش دهید. در اینجا سه آیتم را برای رسیدن به هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی بررسی میکنیم.
در ادامه بخوانید  چگونه می توان یک ایده خوب برای راه اندازی استارت آپ پیدا کرد؟
مورد اول: کاهش نیازها

مورد اول این گونه است که برای هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی می توانید نوع و مدل تجارت خود را تغییر دهید. به عنوان نمونه شما قصد دارید شرکتی با پرسنل زیاد تاسیس کنید می توانید تعداد استخدام های خود را کاهش داده و با چند کارمند متخصص در ابتدا آغاز کنید.
حتما شما نیاز به محیطی برای شرکت خود دارید اما می توانید در ابتدا در منزل کار کنید! با اینکار می توانید منابع ارزان تری در خانه ایجاد کنید و همچنین از خرید وسایل گران قیمت خلاص شوید. گرچه مواردی مانند دریافت مجوز هزینه ی خود را در هر صورت برای شما دارند و نمی توانید از آنها پرهیز کنید.
مورد دوم: استفاده از وبسایت های آماده

میخواهید برای کسب و کار خود وبسایتی راه اندازی کنید اما هزینه ی بالایی دارد. می توانید در ابتدای کار برای حفظ هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود از قالب های رایگان استفاده کنید. و اگر خود دستی در ساخت سایت دارید پس دیگر نیازی به طراح ندارید. با اینکار به میزان زیادی می توانید هزینه ها را کاهش دهید.
مورد سوم: درآمدهای بیرونی

مورد سوم به منابع بیرونی و درآمدهایی که از آنها به دست می آید بر میگردد. در واقع می توان گفت کسب درآمد استارت آپ ها نیز از منابع بیرونی است. در اینجا چند منبع بالقوه را برای شما معرفی کرده ایم:

دوستان و خانواده: شما می توانید از خانواده و دوستان خود در راستای کسب و کارتان کمک بگیرید. این موارد می توانند جزء منابع بیرونی باشند که در ابتدای مسیر از آنها استفاده می کنید.
سرمایه گذاران: استفاده از سرمایه گذار در ابتدای کار امری رایج است که بسیاری از مدیران از آن بهره مند می شوند. شما هم می توانید در ابتدای کار از یک سرمایه گذار کمک بگیرید.
کمک های مالی دولتی و وام: می توانید از همان ابتدا از یک وام بانکی استفاده کنید تا بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
و…

شما به کمک یک آیتم یا هر سه مورد می توانید هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را کاهش داده و به راحتی آن را راه اندازی کنید. فقط کافیست با تفکر قوی عمل کنید.

خوب باشین همچنان…