اگر وب سایت شما منجر به ایجاد آنچه که هدف شماست نمی شود، باید از خودتان بپرسید که چه چیزی درست کار نمی کند و یا اشتباه است! اگر برای طراحی سایت از وب سایت های آماده template استفاده می کنید، ممکن است علت مشکل شما همین باشد.

در اینترنت وب سایت خودتان را جستجو نمایید و مقایسه کنید که کدام یک از کسب و کار های کوچک مانند شما در شهر های دیگر، رنکینگ(رتبهء بالا در لیست) مناسبی در موتورهای جستجو دارند. چه تعدادی از آنها برای طراحی سایت خود از قالب آماده استفاده کرده اند؟ من به شخصه حدس می زنم که تعداد آنها اصلاً زیاد نیست.

امروزه خریداران و مصرف کنندگان هوشمند در اینترنت تبدیل به یک گروه زرنگ و دانا شده اند. آنها هر نوع از وب سایت های تجاری که فکرش را بکنید دیده اند. هنگامی که به یک وب سایت می رسند و انرا مشاهده می کنند برای انها بدیهی و مشخص است که این وب سایت قالب آماده است. زیرا جستجو گران اینترنت به اندازه کافی طراحی وب سایت های مختلف از جمله template را نیز دیده اند و می دانند که سایت هایی مانند اینها توجه افراد را در زمینهء مورد نظرشان جلب نمی کند.

طراحی سایت به صورت قالب آماده منجر به ایجاد آنچه شما خواسته اید نمی شود؛ زیرا نمی توان هیچ چیز باارزشی برای خواستهء مشتریان به آن وب سایت ها اضافه کرد. در واقع طراحی این وب سایت ها به گونه ای است که خیلی نمی توان آن را ویرایش و یا مطالبی به آن اضافه نمود. داشتن تصاویر زیبا هم در وب سایت شما منجر به رونق کسب و کار شما نخواهد شد.

چگونه کسب و کار شما می تواند نیاز های مشتریان آیندهء شما را تحقق بخشد؟ چه کاری برای آنها می توانید انجام دهید که هیچ یک از رقبای شما نتوانسته اند انجام دهند؟ پاسخ به تمامی این سوالات برای یک طراحی وب سایت مناسب و موثر در کسب و کار، کاملاً ضروری می باشد.

همانطور که می دانید دنیای موتورهای جستجو تحت سلطهء گوگل می باشد؛ یک اصل اساسی کاملاً مشخص است: “محتوا، حرف اول را می زند” موتورهای جستجو مرتباً تمامی وب سایت ها را بررسی کرده تا هر گونه تغییر بوجود آمده از آخرین بررسی را مشاهده نمایند. اگر وب سایت شما محتوای خود را تغییر داده و مطالبی به آن اضافه کرده باشد، به عنوان سایتی شناخته می شوید که اجازه نمی دهد مطالب وب سایت قدیمی و بی فایده به نظر برسد و همیشه به روز می باشد.

اگر طراحی سایت شما به صورت قالب آماده می باشد و دقیقاً مانند بسیاری از وب سایت های دیگر می باشد که تنها تفاوت آنها در نوع مطالب می باشد، به دلیل تکراری بودن نوع وب سایت و طراحی سایت به شما ارزش و بهای کمتری داده خواهد شد. این اصل در موتورهای جستجو وجود دارد که وب سایت های تکراری را نادیده خواهد گرفت، بخصوص اگر این وب سایت ها وابسته باشند. چنین وب سایت هایی شمارهءID برای ردیابی و بررسی ترافیک وب سایت نداشته و دقیقاً شبیه وب سایت پشتیبانشان می باشد که در این صورت هیچ شانسی برای تبدیل مشتریان بالقوه برای هدایت به وب سایت شما به صورت مستقیم وجود نخواهد داشت.

به روز شدن محتوا یی که دارای کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وب سایت می باشد، ان هم به صورت مرتب، به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما دائماً ویرایش می شود و این موضوع برای موتورهای جستجو بسیار با اهمیت می باشد. موتورهای جستجو با این کار درخواهند یافت که وب سایت شما یک منبع مهمی از اطلاعات است که به موقع به روز می شود.

هنگامی که وب سایت شما به طور مداوم به روز می شود، مشتریان آینده نگر شما در میابند که وب سایت شما فقط یک template یا قالب آماده نیست. آنها خواهند دید که شما تمامی تلاش خود را برای ارائهء بهترین طراحی وب سایت می کنید.لازم به ذکر است که امروزه این امر در بازاریابی آنلاین تبدیل به یک استراتژی فروش شده است.

امروزه اکثر مصرف کنندگان بررسی و جستجو های خود را در اینترنت شروع می کنند. اگر طراحی سایت به صورتی باشد که حرکت افراد در آن به سختی صورت گیرد و یا اگر پاسخ سوالات خود را در چند ثانیهء اول از ورود به سایت بدست نیاورند، به همان سرعتی که وارد وب سایت شما شده اند به همان سرعت نیز از وب سایت شما خارج خواهند شد.

طراحی سایت باید به گونه ای باشد که هر قدر افراد بر روی صفحات کلیک و کلیک و کلیک… کنند، بتوانند به راحتی در وب سایت شما حرکت نمایند. زیرا شما فقط چند ثانیه برای ایجاد یک تصویر خوب در ذهن افراد از اولین برخورد، فرصت دارید. در این صورت وب سایت کوچک تجاری شما به مکانی تبدیل خواهد شد که بازدیدکننده تمایل به بازگشت مجدد به آن مکان را خواهد داشت.

در این صورت افراد می دانند وب سایت شما مکانی است که می تواند کمکی برای کسب اطلاعات مفید و رسیدن به اهدافشان خواهد بود. ساخت و طراحی وب سایت شما می تواند باعث ایجاد رابطهء قوی بین شما و مشتریان بالقوهء شما شده و موجب رونق کسب و کار شما شود. بهترین روش برای ساخت و طراحی وب سایت موثر در کسب و کار، طراحی با گزینه های کاملاً شخصی و برنامه نویسی شده که جنبه های انسانی در کسب و کار را نیز در نظر گرفته باشد.