چگونه رتبه ی وبلاگ یا سایتمان را در گوگل بالا ببریمبا سلام خدمت کاربران گرامی امیدوارم که روز خوبی در پیش رو داشته باشید و مطالب امروز ما برا ی شما موثر و مفید واقع شده باشد.پیج رنک روش گوگل برای اندازه‌گیری “اهمیت” صفحات است. زمانیکه تمام فاکتورهای دیگر نظیر درصد تکرار کلمات در عنوان صفحه، درصد تعداد تکرار کلمات در متن صفحه، ارزش مکانی کلمات و … محاسبه شدند، گوگل از‍ پیج رنک برای تنظیم نتایج جستجو، استفاده می‌کند و لذا سایتهایی که مهم تر هستند به رده‌های بالاتر می‌آیند.

PageRank  تنها قسمتی از مسائل تعیین کننده رتبه در لیستهای گوگل است. به طور مثال شواهد نشان داده است که گوگل این روزها به متن موجود در یک href برای تگ اهمیت بیشتری قائل است تا PageRank .

Page Rank جزئی از داستان لیست شدن در فهرست گوگل است، تلاش گوگل این است که همواره مربوط ترین نتایج را لیست کند، بزرگترین حسن یک موتور جستجو همین است، برای همین همه چیز در پیج رنک خلاصه نمی شود.

● چگونه می‌توان PageRank یک صفحه را دانست؟
برای این مهم چندین راه وجود دارد :
به عنوان اولین راه می توان به سایت های مخصوصی که از جانب گوگل اداره می شوند مراجعه کرد. به عنوان مثال می توان به سایت HTTP://WWW.PRCHECKER.INFO  مراجعه کرد. با مراجعه به این سایت با وارد کردن اسم وبلاگ خود از امتیاز آن در گوگل آگاه می شوید.
نرم افزارهای PAGERANK

راه دیگر نصب کردن نوار ابزار یا TOOLBAR گوگل می باشد، که برای دریافت این برنامه به سایت گوگل HTTP://WWW.TOOLBAR.GOOGLE.COM  اینجا هم کلیک کنید

راه دیگر استفاده از نرم افزار PAGERANK-WEAVER می باشد. این نرم افزار به شما این قابلیت را می دهد که پیج رنک های رقیب هایتان را یک جا جمع بندی شده یا تحلیلی ببینید. به عنوان مثال شما یک کلمه کلیدی را در قسمت جستجوی این برنامه تایپ و کلیک می کنید. کمی صبر می کنید، نرم افزار شروع به جستجو، تجزیه و تحلیل می کند. سپس به شما نتایجی را کارنامه وار می دهد. در آن ابتدا تعداد کل لینک های یافته شده و در ردیف های پایین تر تعداد تفکیکی آنها را بر حسب پیج رنک های مختلف نشان می دهد. مثلا می گوید ۲۰ سایت با پیج رنک ۶ به این کلمه یا سایت لینک داده اند.

تولبار گوگل چقدر دقیق است ؟
باید توجه کرد پیج رنکی که گوگل در تولبارش نشان می دهد با آنی که عملا در سیستم رتبه بندی اش از آن استفاده می کند، تفاوت دارد. در حقیقت تولبار گوگل دیر به دیر به روزرسانی می گردد و خود گوگل نیز به این موضوع اعتراف کرده است. لذا مدیران سایتها نباید نگران پیج رنک پایین سایت خود در تولبار گوگل باشند زیرا امکان دارد پیج رنک واقعی سایت آنها بیشتر از مقدار نشان داده شده باشد.
همچنین تولبار گوگل‌ در بیان پیج رنک خیلی دقیق نیست. این تولبار دو محدودیت دارد:

تولبار بعضی وقت ها حدس می زند. اگر کاربر، صفحه‌ای را مشاهده کند که در بایگانی گوگل وجود ندارد، اما صفحه‌ای خیلی نزدیک به آن در بایگانی گوگل وجود دارد، تولبار تخمینی از پیج رنک را نشان می‌دهد.

تولبار تنها جایگزینی از پیج رنک واقعی را نشان می دهد. در حالیکه پیج رنک خطی است، گوگل از یک گراف غیر خطی برای نشان دادن آن استفاده کرده است. لذا در تولبار تغییر از PR=۲ به PR=۳ نیاز به افزایش کمتری دارد، نسبت به حالتی که تغییری از PR=۳ به PR=۴ انجام گیرد.
تمرکز بیش از حد بر روی پیج رنک برای بالا بردن رتبه ها در گوگل بی مورد است. در حقیقت سایتهای می توانند با بهینه سازی صفحات و ارایه محتوای مناسب به رتبه های مناسبی دست یابند.