یک سوال و مشکل بزرگی که نه تنها افراد حقیقی بلکه صاحبان کسب و کارها نیز از من می پرسند این است که ادعا می کنند در کسب و کار خود یکی از بهترین ها هستند اما به درستی توسط افراد شناخته و یافته نمی شوند و سوال آن ها اینجاست که چه کار باید انجام دهند؟ در این نوشته در این مورد برای شما نکاتی را می نویسم.

خود را به جای مشتری خود بگذارید. مشتری ، اولین کاری که می کند تا کسب و کار مورد نیاز خود را پیدا کند چه کاری است؟فرض کنید که شرکتی برای تهیه محصول یا خدمتی ، بخش بازرگانی خود را برای گرفتن قیمت از کسب و کارهای مختلف ملزم می کند تا در قالب مناقصه ، تامین کننده مورد نظر خود را بیابد.

در کنار بازاریابی دهان به دهان که بخش بازرگانی ، شرکت هایی که توسط افراد آشنا توصیه می شوند را مورد بررسی قرار می دهد اولین کاری که در اینترنت انجام می دهد جستجو در گوگل است. نام شرکت های مختلف و خدمات به همراه قیمت ها از وب سایت آن ها و یا تماس از طریق ایمیل یا تلفن پرسیده می شود و پس از بررسی های لازم از بین شرکت های حاضر، شرکتی انتخاب و اقدام به عقد قرارداد می شود.

اما پیدا شدن در اینترنت چگونه امکان پذیر است؟

جواب وبلاگ نویسی است.

وبلاگ بخشی از وب سایت است که اطلاعات مفید ، آموزنده ، با هدف اطلاع رسانی و یا سرگرم کننده در آن قرار می گیرد و به صورت مستمر به روزرسانی می شود.

به این نکته تاکید کنم که رمز موفقیت در سئو ، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و … محتوا است. زمانی که محتوا ایجاد کنید در موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی و … در بستر اینترنت یافته می شوید.

به این روش ، بازاریابی اینترنتی درون گرا (Inbound Internet Marketing) گفته می شود. یعنی شما به جای اینکه پولی بابت تبلیغات هزینه کنید تا دیگران با شما تماس بگیرند ، این کار به صورت رایگان برای شما انجام می شود یعنی بدون هیچ گونه تبلیغاتی افراد با شما تماس می گیرند.

مطمئن باشید فردی که از طریق اینترنت با شما آشنا شود و شما را در اینترنت پیدا کند خیلی راحت تر به مشتری بالفعل تبدیل خواهد شد تا فردی که تبلیغات شما را مشاهده کرده است و با شما تماس می گیرد. وقتی مشتری خودش دنبال کسب و کاری می گردد و آن را پیدا می کند خیلی راحت تر باعث ایجاد درآمد می شود تا اینکه شما با انجام تبلیغات بخواهید مشتری پیدا کنید و وی را متقاعد کنید تا از شما خریدی انجام دهد.

در آینده بسیار نزدیک نه تنها کسب و کارها ، بلکه افراد مختلف برای خود وب سایتی ایجاد خواهند کرد و بخشی در آن به نام وبلاگ ایجاد می کنند و به تولید محتوا می پردازند.

در صورتی که تاکنون برای خود وب سایت یا وبلاگی ایجاد نکرده اید می توانید با مراجعه به این صفحه و پر کردن فرم مربوطه ، انجام این خدمت را به ما بسپارید.