سلام دوستان روز بخیر.امیدوارم اوقات خوشی را سپری کرده باشید
در ادامه آموزش های کسب و کار کمتر و در آمد بیشتر در خدمت شما عزیزان هستیم.در این سری از آموزش ها بررسی میکنیم که چگونه میتوان با کار کمتر و همچنین استراتژی های هومشندانه ساعات و حجم کار را کم کرد و در عوض در آمد حاصل از آن شغل را بیشتر کرد و بهبود بخشید.پس تا انتها با من همراه باشید دوستان عزیز

دوستان عزیز به عنوان یک مثال فرض می کنیم شرکتی خدمات طراحی سایت به کاربران و مشتریان خود ارائه می دهد.در اولین گام برای شروع یک تجارت تماس مشتری با آن شرکت است. اینکه چه کسی پاسخگوست و چه سئوالاتی در مرحله اول باید از مشتری بپرسد مهم است.شما باید در این قسمت مشتری را مجاب کنید که از خدمات شما استفاده کند تمامی صحبت ها و اعمالی که در این قسمت باید انجام شود را بر روی کاغذ بیاورید.

مرحله بعد این است که شخص تماس گیرنده باید به بخش فروش شرکت وصل شود و خواسته ها و نیازهای او دریافت گردد.این یعنی برای استفاده از شرکت شما مجاب شده است و نیمی از کار به پایان رسیده است توسط شما پس از دریافت نیازهای مشتری کار به بخش فنی ارجاع داده می شود تا خواسته های مشتری از نظر امکان سنجی اجرایی و زمان انجام کار مورد بررسی قرار گیرد.

حال دیگر کار به حالت درون سازمانی کشیده شده است و کار خاصی با مشتری ندارید حال پیشنهاد بخش فنی به بخش فروش ارائه می شود. در این زمان کارمند بخش فروش به تهیه یک طرح پیشنهادی کامل می پردازد و آن را برای مشتری ارسال می کند و مشتری مسائل و موارد مورد نیاز خود را میگوید و بر طبق مذاکراتی که با مشتری انجام می دهد و در نهایت کار به امور قراردادها ارجاع می شود.

دوستان عزیز شما باید همه فرآیندهای گفته شده در بالا را به طور کامل مستند سازی کنید. شاید مستند کردن هر بخش ۲۰ تا ۳۰ ساعت از وقت شما را بگیرد. چرا که همه فرآیند با دقت باید مستند شود حتی صحبت هایی که هر بخش باید با مشتری انجام می دهید نیز بسیار مهم است و باید حتما د جایی ثبت شود.