چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید : به تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی در یک صفحه، نسبت به کل کلمات، Keyword Density گفته می شود. ربات ها این چگالی را، از طریق عنوان مطلب، متن داخل لینک ها و محتوای پست تشخیص می دهند. برخی از کارشناسان سئو بهترین تراکم کلمات کلیدی را ۱% بیان می کنند برخی افراد نیز چگالی ۲% و ۵% را مناسب می دانند. پس بهتر است تا در استفاده از کلید واژه کانونی مطلب زیاده روی نکنید زیرا اگر گوگل حس کن شما می خواهید با افزایش چگالی کلمه کلیدی رتبه بالاتری را در نتایج بدست آورید, ممکن است فکر کند شما از استراتژی سئو کلاه سیاه استفاده می کنید و در نتیجه رتبه سایت شما را کاهش دهد یا حتی به کلی سایت شما را از نتایج خود حذف کند.

لینک دادن به صفحات سایت های مرتبط دیگر : بهتر است در مطلبی که می نویسید به صفحات مشابه سایت های دیگر نیز لینک دهید. با لینک دادن مطلب خود به یک یا چند مرجع معتبر, موتور های جستجو مطلبی که منتشر می کنید را معتبرتر تصور خواهند کرد.

مطلب شما باید حداقل شامل ۳۰۰ کلمه باشد : از لحاظ سئو مطلبی که کمتر از ۳۰۰ کلمه داشته باشد, نشان دهنده محتوایی بی کیفیت است. بهتر است تا مطلبی که می نویسد حداقل شامل ۳۵۰ کلمه باشد.

حداکثر طول عنوان صفحه باید ۷۰ کارکتر باشد : عنوان مطلب حداکثر می تواند شامل ۷۰ کاراکتر باشد. اگر عنوان صفحه از این حد افزایش یافت موتور جستجو کاراکترهای اضافی را حذف می کند.

استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول : برای آنکه مطلب سایت شما در موتور های جستجو رتبه بالاتری را کسب کند بهتر است تا به شکلی ماهرانه از کلید واژه کانونی مطلب, در پاراگراف اول استفاده کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید با این کار کیفیت مطلب کاهش یابد.