برخی از وب سایت ها به دلیل نداشتن طراحی اصولی، مشکلاتی را دارا می باشند که بر رنکینگ سایت تأثیر منفی می گذارد. در مقاله قبلی در رابطه با اینکه چطور مشکلات موجود در سایت خود را بر طرف کنید، صحبت کردیم و در این مقاله نکاتی دیگر را بیان می کنیم.

۶) مسیر یابی آسان

در طراحی سایت خود نوار ابزاری با امکان مسیریابی آسان ایجاد کنید. این نوار ابزار باید در جایی از صفحه قرار بگیرد که ارتباط خوبی با کاربر برقرار کند. به عنوان مثال اکثر کاربران انتظار دارند که این نوار ابزار را در قسمت بالا وب سایت ببینند، زیرا معمولاً در آن جا قرار دارد. قرار دادن این نوار ابزار در بالای سایت، باعث می شود که کاربران، احساس آشنا بودن با سایت داشته باشند و مسیریابی را برای آن ها تسهیل می سازد. این را هرگز فراموش نکنید که در این نوار ابزارِ مسیریابی، لینکی به صفحه اصلی وب سایت قرار دهید.

۷) خوانایی متن

در طراحی سایت، خوانایی متن های داخل صفحات را برای مطالعه افزایش دهید. از استفاده متن های طولانی و بلند اجتناب کنید و پاراگراف های بلند را به قسمت های کوچک تقسیم کنید.

یک نکته کلیدی را در متن خود انتخاب کنید و هدینگ و یا سر عنوان و زیر عنوان آن صفحه را بر اساس آن بنویسید. فقط از یک یا دو نوع فونت استفاده کنید. به عنوان مثال برای سر عنوان و زیر عنوان از یک فونت و برای متن از یک فونت دیگر استفاده کنید. کلمات کلیدی را با Bold کردن و یا استفاده از رنگ دیگر، برجسته کنید. در انتخاب رنگ ها در طراحی سایت، بسیار دقت کنید. از رنگ هایی که جزوی از رنگ های رنگین کمان می باشد مثل زرد یا صورتی، استفاده نکنید. اگر در پشت زمینه از رنگ های سفید یا سیاه استفاده کنید ظاهر خوبی نخواهد داشت و نمای وب سایت را از بین خواهد برد.

۸) سرعت

کاربران اینترنت بعد از ۵ ثانیه صبر کردن و لود نشدن صفحه سایت، صبر خود را از دست می دهند. زیرا می خواهند سریع تر ارتباط بر قرار کنند. پس طراحی سایت خود را سبک و روان انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که صفحات شما تا حد امکان سریع لود شود. گرافیک های غیر ضروری مثل گرافیک های فلش را از سایت خود حذف کنید. شما باید بر بازدیدکنندگان خود، به سرعت تأثیر بگذارید تا از صفحه خارج نشوند و اولین تأثیری که می توانید بر آن ها بگذارید، لود شدن سریع صفحه می باشد.

در بالا مواردی ساده اما مهم در طراحی سایت را به شما آموزش دادیم تا با استفاده از آن ها بتوانید مشکلات طراحی سایت خود را بر طرف کنید و از داشتن سایتی با طراحی مناسب بهره مند شوید. به امید آن که این موارد در بهبود مشکلات، تأثیرگذار باشد. در قسمت بعدی این مقاله، منتظر نکات مهم دیگری باشید.