چه زمانی و کجا از دسترسی از راه دور استفاده کنیم؟

دسترسی به فایل های شخصی

شاید بارزترین کاربرد دسترسی از راه دور ورود به رایانه کاربر از مکانی دیگر باشد. به عنوان مثال، شرایطی را تصور کنید که در مسیر خود به سمت دانشگاه و یا محل کار متوجه می شوید فایل های بسیار مهمی را که به آنها نیاز دارید را فراموش کرده اید در حافظه فلش و یا فضای ابری کپی کنید. در صورتی که دسترسی از راه دور را فعال کرده باشید پس از رسیدن به مقصد می توانید با رایانه خود در خانه ارتباط برقرار کرده و به راحتی فایل های مورد نیاز خود را استفاده کنید.

انجام امور کاری از هر مکانی

شما می توانید یک گام فراتر نهاده و به طور کامل از پتانسیل های دسنرسی از راه دور استفاده کنید. ممکن است کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید اما مجبور به خروج از خانه باشید. شما می توانید به مکانی که خدمات وای فای رایگان ارائه می کند مراجعه کرده و با یک دستگاه قابل حمل به رایانه خود در خانه دسترسی داشته باشید. امکان استفاده از برنامه ها و تنظیمات معمول وجود داشته و هر تغییری در سیستم فورا در رایانه شما در خانه اعمال می شود.
پشتیبانی فنی از اعضای خانواده و دوستان

اگر اطلاعات خوبی درباره رایانه دارید می توانید به عنوان یک مشاور فنی برای اعضای خانواده و یا دوستان خود عمل کنید. افراد فعال در این حوزه نسبت به دشواری توضیح یک مشکل برای فردی که اطلاعات فنی کمتری دارد، آگاه هستند. با استفاده از دسترسی از راه دور در پاسخ به این پرسش که “نوار وظیفه” چیست می توانید این قسمت و چگونگی حل مشکل را به فرد مورد نظر نشان دهید. وی می تواند حرکت نشانگر موس را مشاهده کرده و چگونگی انجام اقدام های لازم را فرا بگیرد.