چرا بازاریابی جاذبه ای؟

 

 

·        تکنولوژی و شبکه های اجتماعی: پیشرفت مداوم تکنولوژی و عواملی مثل ارزان تر بودن و در دسترس تر بودن باعث شد که مشتریان پاسخ های خودشون رو بیشتر از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی جست و جو کنند.

 

 

·        صرفه جویی در هزینه ها: هزینه ی راه اندازی و پیش بردن اهداف از طریق بازاریابی جاذبه ای بسیار ارزون تر است.

 

·        تغییر الگوهای رفتاری و خرید مشتری: مشتریان جدیدا باهوش تر از سابق شدن. دیگه خیلی راحت به رسانه های جمعی مثل تلویزیون و رادیو دل نمیدن و از طرفی سرگرمی هاشون تغییر پیدا کرده است.

 

·        سرمایه گذاری بلند مدت: در بازاریابی جاذبه ای شما روی مشتریان بالقوه ی خود سرمایه گذاری بلند مدت می کنید. مخاطبان در فضای آنلاین بیشتر شما رو می بینند و روز به روز به کاربران شما افزوده میشه و با دنبال کردن شما بیشتر احساس وابستگی می کنن. برای ایجاد تجربه ی خرید خوب و بازگشت مجدد مشتریان بالفعل سرمایه گذاری میشه.

 

 

·        گوشی های هوشمند: گوشی ها، دسترسی مشتریان رو به تکنولوژی و شبکه های اجتماعی مخصوصا اینترنت آسون تر کرده است.

 

·        بهینه سازی در زمان: بازاریابی جاذبه ای به شما این امکان رو میده که به جای وقت صرف کردن برای پیدا کردن یک مشتری از بین هزاران مخاطب، می تونید تمام وقتتون رو برای تولید یه محتوای خوب صرف کنید. البته این مساله رو در نظر بگیرید که این یه روش بلند مدت است و در بلند مدت جواب خواهد داد.

 

 

·        ناکارآمدی روشهای بازاریابی سنتی: بازاریابی بیرونی یا سنتی دیگه مثل قبل برای مردم جذاب نیست. همین ارسال پیامکها، پیامهای بازرگانی، بیلبوردها و تراکتها مزاحم فعالیتهای روزمره ی مردم شده و این روش بازاریابی رو به بازاریابی وقفه ای تبدیل کرده.

 

·        برندسازی در فضای آنلاین: این رویکرد بازاریابی اینباند یه تکنیک برای برندسازی در فضای آنلاین و آگاه کردن مخاطبان از اون برند است. با وجود این روش شما می تونید به عنوان یک پیشرو در حرفه ی خود تبدیل بشید. به این علت که می تونید مخاطبان خود رو به شکل طبیعی از طریق موتورهای جست و جو به سمت خود بکشید و شما به سراغ اونها نرید.