چالش انرژی چین در تولید خودروهای برقی
چین از سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی مورد نیاز خودروهای برقی (EV) استفاده می‌کند. بازار خودروهای الکتریکی چین، بسیار پررونق است و تا سال ۲۰۲۰، پنج میلیون خودروی برقی در خیابان‌های این کشور تردد خواهند کرد؛ اما متاسفانه، این تمام ماجرا نیست.

نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و تولیدکننده‌ی خودروهای برقی که انرژی و برق خود را از منابع پاک تولید می‌کنند، چین به‌شدت به سوخت­های فسیلی وابسته است. سوخت‌های فسیلی برای تامین انرژی کارخانه‌های این کشور بزرگ نیز به‌کار می‌رود. در مجموع، وسایل نقلیه‌ی الکتریکی چین انرژی بیشتری نسبت به گاز طبیعی و دیزلی وسایل نقلیه، مصرف می‌کنند.
مقاله‌های مرتبط:

    استراتژی جدید کانادا، استفاده از خودروهای الکتریکی
    آیا خودروهای الکتریکی محصولات بنزینی را از رده خارج می‌کنند

بلومبرگ گزارش می‌دهد که در ایالات متحده، تاثیر گازهای گلخانه‌ای ناشی از خودروهای الکتریکی به‌طور متوسط ​​حدود نصف یک خودروی متعارف است. در نقاط مختلف این کشور که تولید انرژی تجدیدپذیر، شایع است، EV – ها دارای اثرات گلخانه‌ای کمتری هستنداما در چین داستان متفاوت است.

یک مطالعه توسط مهندسان چینی نشان می‌دهد که سهم وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تولید داخل از افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انرژی مصرف‌شده توسط این خودروهای الکتریکی در طول عمرشان حدود ۵۰ درصد است؛ چرا که منابع کثیف انرژی در ساخت آن‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدیهی است، چین راهی طولانی برای مطابقت با تغییر جهت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در میان کشورهای توسعه‌یافته دارد.