وب سایت های و فضای اینترنتی مانند جنگلی رشد کرده است و پیدا کردن بهترین مطالب و محبوب شدن در میان بازدید کنندگان با توجه به نوع کار و طراحی سایت و طراحی وب سایت های متفاوت تبدیل به روشی برای بیشتر دیده شدن در این جنگل عظیم گشته است . حتماً این سوال برای شما پیش آمده که چطور میتوان محبوبیت سایت خود را برای بازدید کنندگانتان بیشتر  کنید !
قطعا راه کارهای متعددی برای این کار وجود دارد. در اینجا پنج روش را به شما معرفی میکنیم که بیشترین تاثیر را در افزایش محبوبیت سایت اینترنتی شما خواهد داشت .

۱- میزبانی سایت قوی :

اولین موضوع برای شروع طراحی و ثبت سایت اینترنتی ، انتخاب دامنه مورد نظر است که با توجه به نوع کار متفاوت بوده . پس از انتخاب دامنه سایت اینترنتی ، انتخاب و خرید فضای هاستینگ یا میزبانی سایت اینترنتی است که با توجه به المانهای مختلف و متعددی که تاثیر گذار در این انتخاب است ، میتواند بسیار متفاوت باشد . اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ، در حقیقت میزبانی سایت و هاستینگ به منزله ملکیت فروشگاه و یا دفتر کاری شما میباشد ، هر چه بهتر و بزرگتر باشد ، میتواند راحتی بیشتری برای بازدید کنندگان شما فراهم آورد .

۲- بهینه سازی وب سایت در طراحی سایت :

از آنجا که بهینه سازی وب سایت و سایت های اینترنتی امروزه به یکی از تخصصی ترین موارد در طراحی سایت و افزایش رتبه سایت در موتورهای حستجو تبدیل شده است ، نمیتوان روشی خاص و یا راهکاری مشخص برای این کار را نام برد و این علم همواره در حال تغییر است. ولی دانستن این نکته که بیشتر ورودی سایت های بزرگ جهان و موفق ترین سایت های اینترنتی از طریق موتورهای جستجو بوده ، نکته ای قابل تامل  است که هر وب سایت و سایت اینترنتی را ترغیب میکند در خصوص بهینه کردن وب سایت خود اقداماتی را انجام دهد تا موتورهای جستجو بتوانند راحت تر به مطالب سایت دسترسی پیدا کنند و در نتیجه رتبه سایت شما در زمینه کاری خود افزایش یابد .

۳- امکان استفاده از شبکه های اجتماعی :

اگر چه بهینه سازی سایت های اینترنتی کماکان حرف اول را در مراجعه به سایت های اینترنتی میزنند ، ولی با توجه به گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی و استفاده بیشتر کاربران در آن ، پیش بینی میشود که در آینده جای موتورهای جستجو را نیز بگیرد . پس در نظر داشته باشید فعالیت در فضای شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راهکارها برای افزایش بازدید سایت شما می باشد .

۴- بازدید کنندگان خود را در سایت درگیر کنید :

یکی از روش های بازدیید موثو و طولانی مدت از سایت شما این است که تعامل لازم را با بازدید کننده خود برقرار کنید ، این که از چه روش هایی میتوان برای این کار استفاده کنید ، باید یک مشاوره با یک طراح سایت خبره داشته باشید . روش های معمول استفاده از تالارهای گفتگو ، انجمن ها و ایجاد کامنت و جوابگویی به موقع به آن است .

۵- تاکید بر استفاده از قابلیت ها و امکانات متعدد در طراحی سایت :

سرمایه گذاری در یک طراحی سایت خوب، بسیار مهم تر از آن  است که معمولاً بیشتر مردم در نظر دارند . در حقیقت سایت های اینترنتی نمای اصلی و جلوه حقیقی شما را در ذهن بازدید کننده ترسیم میکنند .  یک طراحی سایت زیبا باعث میشود شما در ذهن بازدید کننده و مخاطب خود ، قابل اطمینان و متخصص جلوه دهید . هر چقدر شما زمان بیشتری برای طراحی سایت خود اختصاص دهید میتوانید بهترین استفاده های بعدی و مورد نظر را از سایت خود توقع داشته باشید . البته همان گونه که میدانید طراحی و زیبایی یک امر شخصی و سلیقه ای میباشد ، اما دارای شاهراه ها  و اصولی است که با رعایت آنها میتوان نظر بسیاری از این سلیقه ها را جلب کرد .