شما دربارهء طراحی سایت چه اطلاعاتی دارید؟ حال برای درک میزان آگاهی خود از طراحی سایت، نگاهی به این پرسش و پاسخ بیاندازید.

  • طراحی سایت template یا قالب چیست؟

    یک template و یا طراحی سایت قالب آمادهء لایه های html برای مدیران سایت و سایر افراد می باشد. به طور معمول مدیران وب سایت فقط کافی است به ویرایش متن و محتوا و لینک در صفحهء html قالب آماده بپردازند، پس از آن در مدت کوتاهی وب سایت آنها قابل اجرا بوده و آماده کار خواهد بود.

    وب سایت قالب یا template ساخت و طراحی سایت را سریع تر و آسان تر نموده است. ویرایش و شخصی سازی آن نیز با استفاده از ویرایشگر html بسیار ساده می باشد. مثال یک طراحی سایت قالب را می توانید در این سایت پیدا نمایید: www.webmaster-template.net

  • فایل CSS چیست؟

    CSS مخفف “”Cascading style sheets می باشد و برای کنترل و مدیریت فونت، اندازهء فونت، سبک و ترکیب رنگ ها در صفحهء وب سایت می باشد.به منظور حفظ تداوم “نگاه و حس” در میان وب سایت، تمامی صفحات موجود در وب سایت معمولاً به یک فایل CSS مراجعه می کنند.

    فایل CSS به طور معمول در یک فایل جداگانه از وب سایت موجود می باشد و صفحات مختلف وب سایت با هر بار نمایش صفحات، فایل CSS را بازیابی می نماید. فایل های CSS باعث آسان سازی ایجاد تغییرات ظاهری و کلی در طراحی وب سایت می شود.

  • طراحی سایت قالب Dreamweaver چیست؟

    قالب سایت Dreamweaver به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا تعریفی از “قابل ویرایش” و “غیر قابل ویرایش” بودن بخشی از یک صفحهء وب را داشته باشند. بخشهای “غیر قابل ویرایش” از صفحهء وب تنها در قالب Dreamweaver قابل ویرایش می باشد.هرگونه تغییری که در قالب Dreamweaver صفحات html که از قالب استفاده می کنند را به روزرسانی می نماید.

  • کدامیک از این دو مورد مهم تر است: طراحی سایت یا سئو؟

    طراحی سایت و سئو (بهینه سازی وب سایت) هیچ کدام متقابلاً منحصر به فرد نیستند. بهترین وب مستر ها باید با تکنیک های بهینه سازی موتورجستجو مانند طراحی سایت، وب سایت و طراحی گرافیکی آشنایی داشته باشند. بسیار سخت است که برای داشتن یک وب سایت موفق در مورد هر یک از موراد طراحی سایت و یا سئو غفلت نمایید. هر دوی اینها برای انجام یک طراحی سایت موفق به هم تنیده شده اند و برای رسیدن به موفقیت یک وب سایت، واقعاً باید همزیستی کاملی بین این دو انجام شود.

  • هزینهء یک طراحی سایت چقدر می باشد؟

    هزینه طراحی سایت بستگی به متغیر های زیادی دارد. هزینهء یک طراحی سایت معمولی می تواند بین ۵۰۰دلار تا ۲۰۰۰ دلار برای طراحی وب سایت قالب template نوسان دارد. البته قیمتها متفاوت است و تماماً بستگی به پیچیدگی های طراحی وب سایت دارد.

    البته مدیران وب سایت ها می توانند از وب سایت های قالب دست دوم استفاده کنند که می تواند تا ۱۰۰۰ دلار و یا بیشتر برای آنها هزینه داشته باشد. بعضی از این قالب های دست دوم برای مصارف خاصی موجود می باشد که این طرح های منحصر به فرد نیز هزینهء گران تری دارند. در نهایت توسعه و ارتقاء وب سایت ها و بهینه سازی وب سایت می تواند بسیار گران تر هم باشد، به هر حال در موارد متفاوت هزینه ها همچنان ادامه دارد.

  • اگر طراحی وب سایت در Dreamweaver انجام شده باشد،آیا می توانم آنرا با یک ویرایشگر html دیگر ویرایش نمایم؟

    بله بسیاری از وب سایت ها و طراحان وب سایت می توانند در ویرایشگر html دیگری تنظیم شوند.

  • Html چیست؟

    Html مخفف “Hyper text markup language” یا زبان نشانه گذاری متن ها می باشد. Htmlزبان نشانه گذاری است که معمولاً در پشت صفحهء وب ساکن است. اطلاعات مربوط به طراحی وب سایت با “تگ” ها مشخص و نشان داده می شود. Html چیزی است که برای زبان نشانه گذاری ساده در نظر گرفته شده است.

  • تفاوت میان صفحات طراحی وب سایت دینامیک و طراحی سایت استاتیک چیست؟

    یک طراحی سایت “پویا” و یا دینامیک به صورت خودکار به گونه ای”درحال تغیر” برای ارائه اطلاعات طراحی می شود. در حالی که صفحات استاتیک صفحاتی است که از قبل پیکربندی شده و تعاملی نیست. طراحی سایت دینامیک، اغلب به صورتی است که قبل از نمایش صفحه، اطلاعات لازم را از جایی دیگر بدست می آورد. بنابراین محتوای صفحه همیشه در حال تغییر است.

    اطلاعات در یک صفحهء دینامیک اغلب از نتایج پایگاه داده ها database query مانند نتایج “جستجو” بدست می آید. نوع دیگری از صفحات دینامیک این است که آنها به سادگی اطلاعات را از دیگر منابع مانند وب سایتی که RSS feed خود را به نمایش گذاشته است، بدست می آورند. طراحی این صفحات هم به گونه ای پویا و دینامیک هستند زیرا محتوای صفحات هر زمان که RSS feed به روز شود، تغییر می نماید.

    اطلاعات موجود در صفحات استاتیک به صورت “مسطح” در نظر گرفته شده و تا زمانی که مدیر وب سایت اقدام به کد گذاری دوبارهء آن ننماید، تغییری نخواهد کرد.