وب سایت چیست؟

واژه شناخته شده وب امروزه مثل یک واژه بین المللی در بین جوامع جا افتاده و اغلب به جای کلمه های World Wide Web و Internet به کار می ره ؛ صفحات وب تشکیل شده از انواع اطلاعات و عکس ها و انیمیشن و … و وب سایت ها از یک یا چند صفحه وب با توجه به موضوع مورد نظر ساخته می شن.

شاید براتون جالب باشه بدونید که اولین وب سایت چه زمانی و با چه فکری ساخته شد

سال ۱۹۹۰ تیم برنرزلی (Tim Berners-Lee) اولین وب سایت رو با آدرس info.cern.ch ارائه کرد ؛ در اون زمان این وب سایت پیشرفت بزرگی بود اما امروزه به عنوان ساده ترین وب سایت شناخته می شه. در صفحه اصلی این وب سایت چهار لینک وجود داره که بخش های مختلفی رو نمایش می دن ؛ اولین لینک یک نمای کلی از سایت رو نشون می ده و شبکه گسترده جهانی رو با زبان ساده معرفی می کنه ؛ لینک بعدی مثل ویرایشگر سایت می مونه و می تونیم متن دلخواه خودمون رو تایپ کنیم ؛ لینک سوم یک مقاله در رابطه با تولد دنیای اینترنت و لینک چهارم هم درباره گروهی ست که این وب سایت رو تولید کردن.

در سال ۱۹۹۳ شرکت NCSA بعد از سایت مذکور؛ اولین مرورگر وب گرافیکی یعنی وب سایتی که هم زمان تصویر و متن داشت به اسم موزاییک رو تولید کرد که اولین مرورگر بدون نقص بود. یکی دیگه از سایت های قدیمی که اولین سایت با پیشوند دات کام هم هست به نام Symbolics.com همچنان فعاله البته به لطف صاحب جدیدش.

در حال حاضر تعداد کل وب سایت های شاخص موجود در جهان به حداقل ۴/۶۴ بیلیون صفحه رسیده . این روزها دیگه کمتر کسی پیدا می شه که درباره وب سایت و شبکه های اجتماعی اطلاعات نداشته باشه؛ به همین خاطر بیشتر کسب و کارهای موجود یک وب سایت دارن ٬ حتی جالبه بدونین که بعضی از ایده های تجارتی و خیلی از مشاغل موجود فقط از طریق وب سایت یا شبکه های اجتماعی و با کمترین هزینه پا به عرصه گذاشتن.

وب سایت مثل ویترین یک مغازه ست٬ باید زیبا و چشم نواز باشه٬بهترین ها رو نمایش بده و در آخر بتونه کیفیت و کمیت کار ما رو با جزئیات نشون بده. البته که این موثرترین ابزار فروش و معرفی نباید با اشتباهات ما پیچیده و غیر قابل دسترسی بشه و بتوانیم با ساده ترین بیان به معرفی خودمون یا محصول و خدماتمون بپردازیم که این مستلزم بهترین طراحی برای وب سایت ماست.