ki بسیاری از شرکت های تجاری تمرکز زیادی بر روی تبلیغات اینترنتی, تبلیعات کلیکی, بازاریابی ایمیل, بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات معمول و سنتی دارند تا بازاریابی محصولات و خدمات خود را در میان مشتریان بالقوه و هدفمند داشته باشند.

اما یکی از حوزه هایی که در بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی موفق حائز اهمیت می باشد, سئو یا همان بهینه سازی وب سایت می باشد.

سئو به صورت on-page به طور خاص بیشتر تمایل به تحلیل رفتن داشته و نیاز به چاره اندیشی و به روز زسانی به صورت مداوم دارد. اگر اکثریت کاربران مستقیماً به وب سایت شما مراجعه نمایند بسیار خوب خواهد بود. اما اغلب افراد وب سایت ها را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند؛ حتی اگر آدرس URL وب سایتی که از آن بازدید کرده را بدانند. قوانین موجود در سئو On-page می تواند کمی دلهره آور باشد اما در واقعیت این قوانین اساسی در سئو on-page نسبتاً ساده می باشند.

تولید و تهیه محتوای با کیفیت که مخاطبین به آن نیاز دارند, یکی از مسائل مهم و اصلی می باشد. همچنین ارائه وب سایتی با ظاهر دوستانه و کاربردی نه تنها تجربه خوبی در کاربران ایجاد می کند, بلکه رنکینگ وب سایت شما در گوگل را نیز افزایش خواهد داد.

– محتوا

به روز رسانی پاندای گوگل یک بعد جدیدی به الگوریتم گوگل اضافه کرده است که قادر است در مورد محتوا به مانند یک انسان قضاوت نماید. این امر با تلاش های گوگل برای بهبود الگوریتم خود سازگار است که در آن هر جستجوگر به نتیجهء دقیقی که به آن نیاز دارد, در اولین نتیجه ذسترسی پیدا خواهد کرد.

از آنجایی که محتوای مورد نظر و علاقه افراد, پر از آگهی و تبلیغات نیست, به روز رسانی پاندا بر این موضوع تاکید زیادی دارد. وب سایت هایی که تمایل به دریافت رتبه بندی (رنکینگ) مناسب در گوگل دارند باید اطمینان حاصل نمایند که محتوای تمامی صفحات وب سایت آنها دارای مختوا و مطالب مناسب می باشد.

قبل از به روز رسانی پاندا, بعضی از وب سایت ها اقدام به فریب موتورهای جستجو از طریق ارسال یک پاراگراف که که پر از پاراگراف های مختلف پر شده از کلمات کلیدی ناخوانا می نمودند. در حال حاضر گوگل می تواند بعد از مدتی آن را دیده و تشخیص دهد.

محتوا باید منحصر به فرد باشد زیرا در هر زمان این مطالب مورد استفادهء مجدد گوگل قرار می گیرد و ارزش آن ارزیابی می شوذ و یا موجب کاهش رتبهء آن صفحه خواهد شد.

بکارگیری کلمات کلیدی مرتبط در سراسر متن, منجر به این می شود که متن صفحهء وب سایت آسان تر و سریعتر در رتبه های بالای نتایج موتور جستجو (رنکینگ) دیده شود.

در عین حال استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای مطالب وب سایت, به رنکینگ شما صدمه خواهد زد. بنابراین کلمات کلیدی را تنها باید در موقعیت ها و شرایط ایجاد شده به طور طبیعی در متن مورد استفاده قرار دهید.

با به روز رسانی محتوای وب سایت – نه تنها طرح کلی به صورت فوری در وب تغییر می کند, بلکه در موتور جستجو نشان می دهد که وب سایت مرتبط با کسب و کارتان به روز بوده و دارای محتوای جدیدی است که چیزهای تازه ای برای کاربران خود ارائه می کند و در نتیجه در موتور جستجو رنکینگ بالاتری دریافت خواهد کرد.

– معماری وب سایت

طراحی وب سایت به صورتی که حرکت در آن توسط کاربران ساده و راحت باشد نیز باعث افزایش شانس دریافت رنکینگ بالا در موتور جستجو خواهد شد. هر صفحه باید به گونه ای طراحی شده باشد که به راحتی به صفحهء اصلی و یا صفحات محبوب یا دسته بندی ها بازگردد. همچنین صفحات اصلی و مجبوب باید در یک منوی استاندارد قابل دسترس باشد.

عناوین صفحات نیز باید منحصر به فرد, کوتاه و قابل خواندن باشد. برخی از کسب و کارهای اینترنتی نام تجاری کامل خود را در تمامی عناوین صفحات به کار می برند اما این کار یک سیاست غیر ضروری و غیر عقلانی می باشد. همانند محتوای وب سایت, موتورهای جستجو عناوین و توضیحات منحصر به فرد را دوست دارند.

استفاده مجدد از عناوین و توضیحات برای صفحات منحصر به فرد, مانند یک پرچم قرمز برای ربات های موتور جستجو می باشد و به احتمال زیاد نتیجه آن رنکینگ پایین تر خواهد بود. لینک های داخلی در وب سایت, چه در منو و یا در محتوای وب سایت, باید بهینه سازی شده باشد. Anchor text های مناسب و ساده باید به منظور کمک به دسته بندی درست لینک ها و صفحات در موتور جستجو استفاده شود.

در گذشته بهینه سازی وب سایت (سئو) در موتور جستجو بسیار متفاوت از ساخت یک تجربهء مثبت برای کاربر بود. در حالی که استفاده از کلمات کلیدی با حجم بالا قادر بود که به سرعت جایگاه وب سایت را در نتایج موتور جستجو بالا ببرد. اما همین تاکتیک ها به طور خاص از طرف موتور جستجو جریمه دارد.

در عوض وب سایت هایی باید ساخته شود که قادر به ارائه یک تجربه خوب, مثبت و مفید با مطالب منحصر به فرد به کاربران باشد. همانطور که موتورهای جستجو همچنان به پالایش و به روز رسانی الگوریتم های خود می پردازد و هر روز الگوریتم های جدیدتری ایجاد کرده, ربات های هوشمند تری برای سئو و برای کاربران ایجاد می نماید که به طور فزاینده ای غیر قابل تشخیص هستند.